Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، همزمان با میلاد با سعاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفرصادق (ع)، اولین جشنواره گردشگری روستای اله‌آباد با حضور مدیران ارشد استانی و شهرستانی، فعالین گردشگری کودک، روستایی و گردشگری هوشمند استان یزد در شهرستان زارچ برگزار شد.

رحیمه گنجی‌زاده، مسئول برگزاری این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری را تقویت زیرساخت‌های گردشگری روستایی در استان دانست و اظهار کرد: برگزاری جشنواره گردشگری نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های موجود در روستاهای مختلف ایفا می‌کند و این مهم باید بیش از پیش در دستور کار مسئولان حوزه گردشگری استان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روستای «اله آباد» زارچ با قدمتی نزدیک به دو هزار سال یکی از قدیمی‎‎ترین روستاهای استان است، این روستا که جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است، ظرفیت بسیار بالایی در جذب گردشگرهای داخلی و خارجی دارد.

وی با بیان این‌که تقویت زیرساخت‌های توسعه روستایی در گرو رویکرد و تفکر اجرایی دهیاریها و شوراهای اسلامی روستاهاست، افزود: خوشبختانه دهیاری و شورای اسلامی روستای اله آباد زارچ به خوبی توانسته‌اند شرایط لازم برای توسعه گردشگری این روستاهای تاریخی را ایجاد کنند.

مسئول برگزاری اولین جشنواره گردشگری روستای اله آباد زارچ در ادامه تقویت مهاجرت معکوس به روستاها را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست و گفت: روستای اله آباد از سالیان گذشته تاکنون دارای دو بخش زرتشتی‌نشین و مسلمان نشین است که با مساحتی حدود ۳۰ کیلومتر مربع در ۱۰ کیلومتری شهرستان و در مسیر اصلی جاده یزد – اردکان قراردارد.

گنجی‌زاده با اشاره به اهمیت موقعیت جغرافیایی این روستا از قدیم تاکنون، تصریح کرد: این روستا در مسیر زارچ، اشکذر، فیروزآباد، مجومرد، علی آباد، جعفرآباد، حسین آباد، عصرآباد و رحمت آباد بوده و از زمانی‌که با حیوانات عبور می‌کردند تاکنون که خودرو جایگزین شده، محل گذر بوده است.

از این لحاظ این روستا موقعیت خیلی خوبی داشته از طرفی اله‌آباد تاریخچه‌ای صدساله و پرفراز و نشیب را تجربه کرده است. روستایی که در طول تاریخ چندین بار به علت خشک‌سالی و خشک شدن قنوات، خالی از سکنه شده و دوباره با تلاش بی‌وقفه به موقعیت اصلی خود برگشته است اما امروزه راهکار احیای آن را در مسیر دیگری دیده‌اند که می‌تواند اقتصاد روستا را دوباره پویا کند.

مسئول جشنواره گردشگری روستای اله آباد زارچ خاطرنشان کرد: رونق گردشگری در این منطقه لازمه احیای روستای اله‌آباد است و می‌تواند مهاجرت معکوس را برای روستاها به دنبال داشته باشد و دوباره این روستا که از جاذبه‌ی زندگی مسالمت‌آمیز ادیان برخوردار است را احیا کند.

برگزاری جشنواره‌ها فرصتی را فراهم کرده تا بتوانیم دوباره این روستا و ظرفیت‌های آن را به مردم معرفی کنیم و اهتمام لازم برای احیای آن به کار رگفته شود.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: روستا گردشگری یزد احیا استان یزد خبرگزاری فارس میراث فرهنگی کمیته گردشگری روستایی زارچ جشنواره گردشگری روستای اله آباد گردشگری روستای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۱۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی حقیقی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در دیدار با عباس صوفی نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی از فعالیت مجدد منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال خبر داد.

وی در حالی از این خبر مسرت‌بخش پرده برداشت که توسعه اشتغال در حوزه انتخابیه همدان، فامنین و قهاوند وارد فازی جدی می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد ۱۴ سال مسکوت بود، ادامه داد: این منطقه در آستانه فعالیت مجدد و واگذاری است. جهان‌آباد یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان همدان تلقی و بستر خوب و اثرگذاری برای توسعه به شمار می‌رود.

حقیقی عنوان کرد: با توجه به تنش‌های آبی در منطقه، در جهان‌آباد زمینه مناسبی برای ایجاد «بندر خشک» وجود دارد، امیدواریم با حمایت نمایندگان، این موضوع عملیاتی شود و رفتن به سوی این کار مزایای بسیاری دارد که از جمله آن جلوگیری از هدررفت منابع است.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه منطقه ویژه جهان‌آباد و رونق آن یکی از دغدغه‌های اصلی ما تلقی می‌شود، ادامه داد: به اعتقاد من همدان نیاز به صنعت خودروسازی دارد و منطقه جهان‌آباد این ظرفیت را دارد که در این زمینه کمک‌حال باشد.

عباس صوفی با بیان اینکه یکی از محور‌های اصلی توسعه اقتصاد، پویاییِ شهرک‌های صنعتی است، تبیین کرد: برنامه‌ریزی برای فعال کردن واحد‌های تولیدی در روستاها، یکی از اهداف مهم ما خواهد بود و تمام تلا‌ش‌ها در نگاه کلان، توسعه اشتغال در حوزه انتخابیه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار