Web Analytics Made Easy - Statcounter

غروب پنجشنبه خداداد افشاریان در یک مناظره رادیویی از احتمال قطع همکاری با شرکت مشکوک هنگ کنگی حرف زد، جمعه شب از شهاب عزیزی خادم نقل شد که قرارداد تجهیزات کمک داور ویدیویی منتفی شده اما تا این لحظه فدراسیون به صورت رسمی خبری در این خصوص منتشر نکرده و تنها دو شایعه شبیه به هم به شکل احتمالا هدفمند در فضای فوتبال پیچیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. شایعه هایی که پیگیری آن می تواند سرنخ خوبی برای رسیدن به حقایق پشت پرده باشد؛ چه کسی می خواهد افکار عمومی را منحرف کند؟

به نظر می رسد آنهایی که از ورود نهادهای نظارتی به پرونده VAR احساس خطر کرده اند، در حال طراحی همزمان دو راه برای برون رفت از این مخمصه خودساخته هستند. رسانه طرفداری در ادامه افشاگری ها در پرونده VAR، به صورت شفاف به این دو راه طراحی شده اشاره می کند.

به گزارش طرفداری، شائبه هایی که پیرامون ماهیت شرکت هنگ کنگی طرف همکاری با فدراسیون فوتبال در پروژه VAR وجود داشت، سر و صدای زیادی در فضای داخلی رسانه ها ایجاد کرد و رسانه ها باعث شدند مجلس و مسئولان هم روی این موضوع حساس شوند و تا رسوایی بزرگ دیگری گریبان فوتبال ایران را نگرفته، از فدراسیون و وزارت ورزش توضیح بخواهند! غروب جمعه به شکل غیر رسمی خبر رسید فدراسیون فوتبال از ادامه همکاری با این شرکت هنگ کنگی منصرف شده است اما این خبر هنوز به صورت رسمی از سوی فدراسیون منتشر نشده و فقط امروز دو خبر از کانال های مختلف در اختیار دو خبرگزاری قرار گرفت... 

خبری که به مرور تغییر کرد؛ نامه تبدیل به استعلام شد!

صبح یکشنبه اهالی فوتبال با یک شوخی جالب، به لبخند آمیخته شد؛ «برخی منابع به اصطلاح خبری به یک خبرگزاری خبر دادند شرکت هنگ کنگی SIMPLYLIVE در نامه ای به فیفا اعلام کرده حاضر به همکاری با فدراسیون فوتبال ایران نیست و حالا احتمال دارد فیفا میزبانی را از ما بگیرد!» 

رسانه طرفداری همان زمان با گزارش کوتاهی به این شوخی صبحگاهی که قابلیت بردن جایزه جوک سال را دارد واکنش نشان داد؛ فیفا دوباره چماق شد؛ این بار لغو قرارداد VAR / شوخی صبحگاهی با فوتبال ایران...

ساعتی بعد خبر به شکل دیگری به یک خبرگزاری دیگر برای انتشار سپرده شد؛ «فیفا بعد از ورود این سیتم به ایران و نصب آف لاین آن در بازی ایران و کره جنوبی(!!!) از هر دو طرف قرارداد استعلام گرفته که طرف هنگ کنگی که در بلژیک واقع شده(!!!) اعلام کرده به خاطر هجمه برخی رسانه های ایران تمایلی به ادامه همکاری با ایران ندارد و حالا ممکن است میزبانی را از ما بگیرند.»

این دیگر اوج شاهکار است؛ شرکت هنگ کنگی که در بلژیک واقع شده... یعنی فدراسیون همچنان اصرار دارد شرکت هنگ کنگی وابسته به رژیم تل آویو را تنها و تنها به دلیل داشتن یک نمایندگی در بلژیک، متعلق به این کشور بداند.

فسخ قرارداد با کدام سند و مدرک؟ 

نکته مشترک هر دو خبر این است که هیچ کدام هیچ سند یا مدرکی به عنوان پشتوانه صحت خبر ندارد. یعنی نه شوخی صبحگاهی دو سطر نامه ارائه کرده که نشان بدهد واقعا شرکت هنگ کنگی به فیفا اعلام کرده دیگر با ایران کار نمی کند و نه لطیفه صلاة ظهر مدرکی به مخاطب ارائه کرده که باورش شود شرکت هنگ کنگی اعلام کرده حاضر به ادامه همکاری نیست. نه فیفا روی سایت خود به این نکته اشاره ای داشته، نه کنفدراسیون فوتبال آسیا و نه حتی فدراسیون فوتبال و شرکت هنگ کنگی که فدراسیون اصرار دارد بگوید در بلژیک واقع شده!

قراردادی در کار نبود؛ فقط توافق بود

اما ماجرا از این جا به بعد جذاب می شود. وقتی در پی انتشار این دو خبر موازی که به نظر می رسد تلاشی است برای کم کردن حساسیت نهادهای نظارتی به ماجرای قرارداد با شرکت مشکوک هنگ کنگی و شاید هم هشداری است برای ترساندن مجلس که اگر به این موضوع ورود کنید فیفا ما را تعلیق می کند، یکی از چهره های شناخته شده فوتبال ایران با یکی از مدیران ارشد فوتبال ارتباط برقرار می کند تا از صحت و سقم این خبر مطلع شود، پاسخ جالبی می شنود؛

احتمال گرفتن میزبانی از ما ربطی به VAR ندارد، موضوع سامانه بلیت فروشی است. اصلا قراردادی با شرکت هنگ کنگی بسته نشده بود که فسخ شود یا لغو شود. فقط یک توافق بود.

بازی دو منظوره؛ منصرف کردن نهادهای نظارتی از پیگیری

 به نظر می رسد این بازی راه اندازی شده تا اگر در آینده تیم ملی نتوانست در بازی با عراق، امارات و لبنان میزبان باشد، رسانه هایی که علیه شرکت مشکوک هنگ کنگی افشاگری کردند مقصر جلوه داده شوند غافل از این که کنفدراسیون فوتبال آسیا قطعا دلایل لغو میزبانی را اعلام می کند. البته این بازی یک هدف دیگر هم می تواند داشته باشد؛ این ذهنیت برای نهادهای نظارتی ایجاد شود که همکاری با شرکت هنگ کنگی منتفی شده و آنها پیگیر این ماجرا نباشند.

خداداد افشاریان در مناظره رادیویی با سردبیر رسانه طرفداری (که گزارش کامل آن روز آینده منتشر خواهد شد) ادعا کرد؛ «حالا بر فرض که ما در قرارداد با این شرکت اشتباه کرده باشیم، فسخ می کنیم.» حالا چطور شد که فسخ تبعات پیدا کرد؟ 

لطفا ایمیل ها و استعلام ها را منتشر کنید

جالب تر اینجاست که فدراسیون فوتبال پیش از این مدعی بود هیچ قراردادی با شرکت هنگ کنگی نبسته و فقط برای 4 بازی ملی با این شرکت توافق کرده است و معلوم نیست حالا خبر فسخ کدام قرارداد به رسانه ها داده می شود؟ شهاب عزیزی خادم در برنامه فوتبال برتر تاکید کرد هیچ قراردادی بسته نشده و فقط این تجهیرات برای 4 بازی اجاره شده و این جمله را رفیعی مشاور حقوقی فدراسیون هم در همین برنامه گفت. حالا جا دارد از همان منبع خبری به ظاهر محترمی که این خبر را در اختیار دو خبرگزاری قرار داده پرسید از کدام قرارداد حرف می زنید؟ اصلا می شود ایمیل فسخ قرارداد یا ایمیل استعلام فیفا و پاسخ استعلام ها را هم در ادامه منتشر بفرمایید؟ 

سلب میزبانی به خاطر قطع همکاری؟ شوخی می کنید؟

طنز ماجرا این جاست که می خواهند احتمال لغو میزبانی ایران را به این موضوع ربط بدهند. ایران در زمان کارلوس کی روش قرارداد خود با یک تولیدی پوشاک را لغو کرد و آن تولیدی هم برگه ها و توافق ها را برای فیفا فرستاد. آیا فیفا ما را تنبیه کرد و میزبانی را از ایران گرفت؟ مارک ویلموتس به فیفا نامه زد و علنی نوشت تحریم ها باعث شده ایران نتواند دستمزد من را بپردازد (مشابه همین نامه را برانکو هم در پرسپولیس برای فیفا نوشت و سپس قراردادش را فسخ کرد) آیا فیفا ما را تعلیق کرد یا میزبانی مان سلب شد؟ فیفا چرا باید در حمایت از یک شرکت هنگ کنگی، ما را تنبیه کند؟ مگر این اولین قراردادی است که در ایران فسخ می شود؟ 

خودتان گفتید AFC این شرکت را قبول ندارد!

پنجشنبه شب، خداداد افشاریان در برنامه مناظره ورزشی رادیو ورزش و در جریان مناظره با مهدی هژبری، سردبیر رسانه طرفداری و در جواب پرسش شهرام نوروزی مجری برنامه، ادعا کرد «ما قرارداد تجهیزات کمک داور ویدیویی را بستیم و الان مقصر کنفدراسیون فوتبال آسیا است که به ما برای این بازی، داور var نداده» و حالا چرا ما باید باور کنیم کنفدراسیون فوتبال آسیا که شرکت هنگ کنگی را به رسمیت نشناخت و حتی اجازه نداد سیستم این شرکت به صورت آف لاین همزمان با بازی کار کند، در حمایت از این شرکت که حاضر به ادامه همکاری با ایران نیست، میزبانی را از ما می گیرد؟ اگر هم غلامرضا علیخانی با این شرکت برای اجاره تجهیزات قرارداد بسته باشد که توافق و قرارداد بین دو شرکت به هم خورده و اصلا تهدیدی برای فدراسیون فوتبال ایران نیست.

تمام گناه ها گردن واسطه گردن شکسته!

اما این تمام ماجرا نیست. بازی دیگر بازی مقصر جلوه دادن غلامرضا علیخانی است. در حالی که مجلس از بخش حقوقی وزارت ورزش و جوانان توضیح خواسته گزارش کاملی درباره نحوه برقراری ارتباط میان فدراسیون و شرکت هنگ کنگی ارائه کند، گروهی در حال طرح این موضوع هستند که اصلا فدراسیون فوتبال ارتباطی با شرکت هنگ کنگی برقرار نکرده و ایمیل ها و تماس ها به وسیله شرکت دینا گروپ بوده اما تصاویری که در اختیار رسانه طرفداری قرار گرفته به وضوح نشان می دهد جلسه ها را احسان عزیزی خادم، پسر عموی شهاب عزیزی خادم که رییس فدراسیون او را نابغه هوش مصنوعی می نامد، برگزار می کرده و حتی دبیرکل فدراسیون فوتبال که بالاترین مقام اجرایی فدراسیون است، در جایگاه منشی کنار دست پسر عمو می نشسته و مدارک هم اثبات کننده این است که فدراسیون برای شرکت ها ایمیل زد و با آنها جلسه آنلاین برگزار کرده و این که حالا مقصران واقعی پشت یک شخص مخفی شوند، منصفانه نیست.

طرفداری طی روزهای آتی این پرونده را پیگیری خواهد کرد...

 

بیشتر بخوانید:

فیفا دوباره چماق شد؛ این بار لغو قرارداد VAR / شوخی صبحگاهی با فوتبال ایران

اخبار داغ 

رونمایی از همسر زیبای احسان علیخانی ! / خودش در اینستاگرام پست گذاشت! + عکس برترین های قرن با شاهین بیانی: خوشحالم کریم باقری مرا الگوی خود می دانست؛ لیبروی تیم منتخب پورحیدری بودم فیفا دوباره چماق شد؛ این بار لغو قرارداد VAR / شوخی صبحگاهی با فوتبال ایران شعار هواداران لیورپول در جریان بازی با منچستریونایتد: سولسشر باید بماند آنتونیو کونته، ترند اول توئیتر در انگلستان

منبع: طرفداری

کلیدواژه: کنفدراسیون فوتبال آسیا شرکت هنگ کنگی نهادهای نظارتی رسانه طرفداری فوتبال ایران ادامه همکاری شوخی صبحگاهی عزیزی خادم اعلام کرده رسانه ها دو خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۱۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط جالب شمسایی برای تمدید قرارداد با تیم ملی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ وحید شمسایی در حاشیه بازگشت تیم ملی فوتسال ایران پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا گفت: خدا راشکر می‌کنم به جام قهرمانی رسیدیم. دو سال پیش در فینال به ژاپن باختیم و ناراحت بودیم که نتوانستیم جام را تقدیم مردم کنیم. از مردم که دوسال صبر کردند و ممنونم که خوشبختانه امروز با جام بازگشتیم. همه زحمت کشیدند و همراه بودیم.

به نقل از ایسنا سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با تقدیر از حمایت های صورت گرفته افزود: بابت تمام زحماتی که آقای مهدی تاج رییس فدراسیون، احسان اصولی رییس سازمان لیگ فوتسال و تک تک مدیران فدراسیون و حتی باشگاه‌ها کشیدند، تشکر می‌کنم. خوشحالم سیزدهمین قهرمانی ایران رقم خورد که من به نیت سیزده رجب و میلاد حضرت علی (ع) آن را می بینم و فکر کنم این بهترین هدیه‌ای بود که ما می‌توانستیم خدمت مردم تقدیم کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره تاثیر کار تیمی در خلق این قهرمانی تاکید کرد: من هیچ موقع نقش خودم را کم و زیاد نمی‌کنم. همه ما یک تیم هستیم، هر کسی وظیفه خودش را دارد و من مسئولیت فنی تیم را دارم. مسیر خوبی بود و همه همراه بودیم.

او درباره زمان تمدید قراردادش تصریح کرد: پدیده‌های نوظهور و جدیدی مثل فرانسه، هلند، تاجیکستان، افغانستان و اوکراین به جام جهانی راه یافتند. این نشان می‌دهد هیچ تیمی نمی‌تواند بگوید که بگوید من برنده‌ام. برنامه‌ریزی می‌خواهد. در مورد قراردادم می‌گویم که من پیش از جام ملت‌ها نیز می‌توانستم تمدید کنم ولی خودم خواستم که اگر قهرمان شدم، تمدید می‌کنم. اگر قهرمان نمی‌شدم، می‌رفتم خانه.

وی ادامه داد: با قهرمانی بازگشتم و باید با فدراسیون فوتبال به یک جمع بندی برسیم. وقتی بتوانیم بهترین باشیم، می‌توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم. باید شرایط خوب را نیز جلوی پایمان بگذارند، بازی دوستانه باید داشته باشیم. از ما تمرین و از بچه‌ها هم سختی و آن موقع می‌توانیم به دنبال هدف‌های بزرگ باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال در خصوص کیفیت جام ملت‌های آسیا یادآور شد: افغانستان که بازیکنش در لیگ ایران بازی می‌کنند. خیلی خوشحالم که یک ایرانی توانسته تیم را بالا بیاورد. در سطح دنیا نیز همین طور است، شما قبلا اسمی از مراکش می‌شنیدید؟ الان می‌آید هفت گل به آرژانتین می‌زند و قهرمان آفریقا می‌شود. از طرف دیگر فرانسه ۲۰ روز پیش برزیل را سه بر دو شکست می‌دهد. همه تیم‌ها دارند تلاش می‌کنند با قدرت و سرعت و نباید از این قافله جا بمانیم.

شمسایی گفت: ژاپن، قهرمان دوره قبل در مرحله گروهی حذف می‌شود. این نشان می دهد چقدر کیفیت تیم‌ها بهتر شده است چون دنبال بهترین ها می روند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901124

دیگر خبرها

  • قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد | جلسه در دفتر تاج؛ به زودی
  • قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد
  • شرط جالب شمسایی برای تمدید قرارداد با تیم ملی
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • اصولی: بازی‌های دوستانه باعث شکل گیری شاکله تیم ملی فوتسال شد/ قرارداد شمسایی تمدید خواهد شد
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • تجهیزات VAR از چین وارد می‌شود | مشکلی در قرارداد شمسایی نیست
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !