Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@18:41:52 GMT

جشنواره شیرینی مقوی زرندی ها برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۱۹۲۰

جشنواره شیرینی مقوی زرندی ها برگزار شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد اسلامی ، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زرند در مراسم سومین جشنواره‌ کماچ زرندی در روستای مطهر آباد زرند با اشاره به ثبت ملی کماچ زرندی در لیست آثار ملی کشور گفت: از آنجا که هنر پخت کماچ زرندی به عنوان یک غذای سالم و مقوی، ریشه‌ای چند صد ساله در میان بانوان زرندی دارد و با هدف حفظ این هنر و ترویج غذا‌های سالم ایرانی و تشویق مردم به استفاده از غذا‌های اصیل و با کیفیت ایرانی این جشنواره برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در کنار برگزاری جشنواره، بانوان روستایی زرند در  ۳۰ غرفه اقدام به عرضه و فروش محصولات تولیدی خود در فضای باز آستانه مقدس امام زاده خواجه ابرضا  (ع) کردند که  این موضوع،  اقدامی برای رونق تولید ملی و حمایت از فعالان این بخش است. 

 اسلامی بیان کرد: در جشنواره‌ امروز علاوه بر این، برنامه‌های فرهنگی و شاد دیگری  از سوی هنرمندان زرندی هم اجرا شد و حاضران علاوه بر این توانستند لحظاتی را در جوار بارگاه معنوی امام زاده خواجه ابرضا  (ع) سپری کنند.

او گفت: کلیه‌ عوامل اجرایی و غرفه داران، واکسن کرونا را تزریق کرده اند و نهایت تلاش برای اجرای این جشنواره مطابق با شیوه نامه‌های بهداشتی صورت گرفت.

رئیس میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی زرند  با اشاره به اجرای برنامه‌ نقاشی کودکان با عنوان من با فست فود قهرم، هدف از اجرای این برنامه را پیش زمینه‌ای برای پرهیز نسل کودک و نوجوان از مصرف غذا‌های ناسالم فست فودی و سوق دادن آن ها  به استفاده از غذا‌های سالم و مقوی نیاکانمان اعلام کرد.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کماچ سهن جشنواره ملی ثبت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۱۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود

پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی با هدف عرض ارادت شاعرانِ شعر کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع) در همدان برگزار می‌شود.

این مراسم همراه با نکوداشت چهره برجسته شعر کودک و نوجوان رضوی استاد «جواد محقق» است، هم‎چنین در این مراسم کتاب «این لحظه‌ها را دوست دارم» اثر مریم زرنشان رونمایی می‌شود و مورد نقد و بررسی قرار می‏‎گیرد.

این جشنواره رضوی پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۵:۳۰ در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی و به همت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم
  • آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • جشنواره دست سازه ها در بجنورد
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ سالم ترین کنکور را برگزار کردیم
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • تشکر بانوان شهر زرند از پلیس برای اجرای طرح عفاف وحجاب
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد