Web Analytics Made Easy - Statcounter

این موضوع که بتوانیم چمدان‌های خود را در فرودگاه زودتر از سایرین تحویل بگیریم، دغدغه فکری بسیاری از مسافران است، اما چگونه امکان پذیر می‌شود؟!

خبرگزاری میزان - شاید برای شما این اتفاق افتاده باشد و سوالی ذهنتان را درگیر کرده باشد که چطور می‌توانیم پس از پرواز و رسیدن به مقصد سریع‌تر از سایرین چمدان‌ها را تحویل بگیریم و از فرودگاه خارج شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع ترفندی دارد که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم.

تحویل بار در فرودگاه چطور انجام می‌شود؟

کنترل چمدان‌های مسافرن در در ایستگاه‌های بازرسی مربوطه برای تامین امنیت هواپیما و مسافرین تا امکان ورود اقلام ممنوعه به هواپیما از بین برود، امری که گاهی با افزایش تعداد مسافران زمان بر خواهد بود حوصله برخی را سر می‌برد.

پس از گذشتن از این مرحله، مسافران موظفند تا چک- این خود را انجام داده و کارت پرواز خود را دریافت کنند و با در دست داشتن کارت پرواز نسبت به تحویل بار خود اقدام نمایند، البته این روند برای افرادی که سبک سفر می‌کنند و بار اضافی با خود حمل نمی‌کنند وجود ندارد و آن‌ها مستقیم پس از چک این وارد گیت پرواز می‌شوند و برای پرواز انتظار می‌کشند.

اما در زمان تحویل بار در فرودگاه، متصدی دریافت چمدان ها، کارت پرواز و کارت شناسایی مسافران را بررسی کرده و پس از دریافت بار، برچسب مخصوصی را که نشان از مالکیت شما بر بار مورد نظر است، به شما تحویل می‌دهد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که، نگه داری از این برچسب در تمام مدت پرواز الزامی است و تحویل گرفتن چمدان‌ها بدون ارائه‌ی آن غیر ممکن است.

پس از این مرحله نیز بالاخره انتقال بار به هواپیما صورت می‌گیرد و آن چه در این میان از اهمیت ویژه برخوردار است، کاهش صدمات احتمالی به هنگام انتقال بار به هواپیما است.

اما انتقال بار به هواپیما چگونه انجام می‌شود؟

پس از آنکه چمدان‌ها و بار‌های مسافران در فرودگاه تحویل گرفته شد، روی هم انباشته می‌شوند و به کمک وسایل نقلیه حمل بار تا هواپیما انتقال می‌یابند.

در این میان به این نکته توجه کنید که هر اندازه که بار خود زودتر تحویل دهید، به همان میزان آن را دیرتر تحویل می‌گیرد و از این رو بسیاری افراد برای مقابله با این امر، همواره سعی می‌کنند تا بار خود را دیرتر از همه تحویل دهند.

انتقال بار به هواپیما معمولا توسط وسائل نقلیه مخصوص حمل بار و یا کابین‌های چرخ دار مخصوصی که برای حمل چمدان‌ها طراحی شده اند صورت می‌گیرد، البته برخی از این وسائل نقلیه که برای انتقال بار به هواپیما مورد استفاده قرار می‌گیرند، چمدان‌ها را تا پای هواپیما برده و برخی دیگر به کمک اهرم‌های مکانیکی و بالابرها، آن را به درون هواپیما نیز منتقل می‌کنند.

در واقع، انتقال بار به هواپیما در برخی مواقع به صورت تک تک و در برخی مواقع به صورت بسته بندی‌های بسیار بزرگ صورت می‌گیرد که با توجه به حجم و ظرفیت هواپیمای مورد نظر متفاوت است.

اما چه کار کنیم تا بار و یا چمدان هایمان را زودتر از سایرین تحویل بگیریم؟

همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم، می‌توانید چمدانتان را دیرتر از همه تحویل بدهید؛ یک ترفند ساده، اما کاربردی!

به این نکته توجه داشته باشید که، ترتیب بارگیری چمدان‌ها در هواپیما به این صورت است که چمدان‌هایی که اول تحویل گرفته شدند اول نیز وارد هواپیما می‌شوند و با توجه به اینکه چمدان‌ها به ترتیب وارد هواپیما می‌شوند، در فرودگاه مقصد نیز از آخر به اول به ترتیب خارج می‌شوند.

باتوجه به این موضوع شاید مسافرانی که آخر از سایر مسافرین به گیت پرواز رسیده اند و چمدانشان را تحویل داده اند می‌توانند خوشحال باشند، چرا که پس از پرواز و در فرودگاه مقصد اول از همه چمدانشان را تحویل می‌گیرند!
ترفند بعدی که می‌توانید بکار بگیرید این است که، چمدان‌های خود را به داخل هواپیما ببرید!

البته این نکته برای افرادی است که سبک سفر می‌کنند و برای همه کاربردی نیست.

بعنوان مثال اگر شما یک ساک کوچک و جمع و جور دارید عملا می‌توانید آن را با خود به داخل هواپیما ببرید البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که با کدام شرکت هواپیمایی قصد سفر دارید، زیرا طبق قوانین برخی از این شرکت‌ها برای هر فرد میزان بار مجاز وجود دارد و به میزان مشخصی به مسافران اجازه حمل بار و چمدان می‌دهند؛ و در نهایت یک ترفند حرفه‌ای دیگر اینکه، می‌توانید بر روی وسایلتان برچسب اشیاء شکستنی بزنید!

شما می‌توانید از کارمند ایرلاین بخواهید تا برچسب اشیاء شکستنی را ر روی چمدانتان نصب کند!

بله، درست متوجه شدید؛ چمدان‌هایی که حاوی اشیاء شکستنی هستند با احتیاط و مراقبت بیشتری حمل می‌شوند و در آخر وارد قسمت بار هواپیما می‌شوند و بنابراین دوباره به ترفند اول باز می‌گردیم و شما به این دلیل که چمدانتان در پارت آخر وارد قسمت بار هواپیما شده است، آن را زودتر تحویل خواهید گرفت.

البته در این میان باید بگوییم که گاهی این ترفند پاسخگو نیست، شاید کارکنان این برچسب را نبینند و با آن همانند سایر چمدان‌های بی ارزش که اول آمده است برخورد کنند!

بیشتر بخوانید: عجیب‌ترین روستا‌های جهان؛ از ‏‎روستای آلزایمری‌ها تا یک کلیه‌ای‌ها ‎ جلیقه‌ ضدگلوله چگونه کار می‌کند؟ ترفند‌های براق کردن ظروف برنجی چرا برخی از مواد خاصیت مغناطیسی دارند؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

برچسب ها: دانستنی ها فرودگاه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانستنی ها فرودگاه تحویل بگیریم چمدان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل آلومینیوم: سیدحسین باید زودتر می‌رفت

به گزارش "ورزش سه"، محمد رجاییان بعد از برد آلومینیوم مقابل پرسپولیس در جام حذفی در جمع خبرنگاران حضور یافت. او درباره این پیروزی گفت: تیم جوان ما یک‌پنجم پرسپولیس هزینه کرده است. دو بار از تیم بزرگ و نامی پرسپولیس عقب افتادیم و هنگامی که بازی 2 بر صفر شد، فکر می‌کردند همه‌چیز تمام شده است. تماشاگرانی که علاقه برابری نسبت به دو تیم داشتند، پرسپولیس را تشویق می‌کردند.

او با اشاره به افرادی که درجایگاه شیشه ورزشگاه اراک به تشویق پرسپولیس پرداخته بودند، گفت: نصف هواداران این جایگاه، پرسپولیس را تشویق می‌کردند. آنها اراکی بودند و شیپور داشتند! این برای فوتبال اراک بد است! کسانی که این افراد را به این جایگاه راه داده‌اند، باید پاسخگو باشند. هواداران ما روی سکو خوشحالی می‌کردند که تماشاگران حریف، اشیایی پرتاب کردند. طرفداران تیم میهمان در کدام ورزشگاه به دو بخش تقسیم می‌شوند؟

مدیرعامل آلومینیوم اراک در ادامه صحبت‌هایش گفت: پرسپولیس در نیم‌فصل دوم فقط به ما باخته و مقابل استقلال مساوی کرده است. این تیم بازی خوبی ارائه می‌کند و در بقیه دیدارها پیروز شده است. بازیکنان ما دیدگاه‌های فنی مجتبی حسینی را در زمین اجرا کردند و در وقت اضافه، موقعیتی به حریف ندادیم. خداوند یار ما بود و شایسته پیروزی بودیم.

رجاییان درباره غیبت بانوان در سکوهای ورزشگاه اراک مقابل پرسپولیس تاکید کرد: مسئولان ما با اینکه تحت فشار بودند، برگزاری بازی با خانم‌ها را به بهترین شکل آزمایش کردند. در دیدار با پرسپولیس و استقلال، سه هزار هوادار خانم داشتیم که شرکتی یا تزئینی نبودند! انتقاد خودم را از رفتار خارج از شأن افرادی که باعث شدند این اتفاق فوتبال اراک بیفتد، اعلام می‌کنم.

او درباره حاشیه‌های رفتار سیدحسین حسینی دروازه‌بان استقلال در دیدار با آلومینیوم عنوان کرد: اشکال این بود که بازیکن استقلال چند دقیقه پس از تخلیه آن سکوها ایستاد. در این سمت هم سهل‌انگاری می‌شود و هوادار خانم به زمین می‌آید. در ادامه اتفاقاتی رقم می‌خورد که در کشور ما رایج نیست. این اتفاق خلاف قانون باعث شد فدراسیون اعلام کند زیرساخت‌های ما مشکل دارد.

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک در مورد وضعیت ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک بیان کرد: بخشی از ساخت و ساز ورزشگاه توسط شرکت تجهیز اماکن ورزشی انجام شده است. آنها وضعیت نور ورزشگاه را ترمیم کرده‌اند و جایگاه‌های VIP و CIP ما درست می‌شود. گیت‌های ورزشگاه امام خمینی (ره) الکترونیکی خواهد شد و میکسدزون ورزشگاه را اصلاح می‌کنیم.

رجائیان درباره کیفیت ضعیف پوشش تلویزیونی دیدارهای خانگی آلومینیوم اظهار داشت: رئیس سازمان صداوسیما دو قول مثبت داده که اگر اتفاق بیفتد، بعد از واگذاری سرخابی‌ها انقلاب دیگری در فوتبال کشور رخ می‌دهد. یکی اینکه حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌ها تعلق بگیرد و دیگری اینکه همه بازی‌های لیگ برتر با کیفیت HD پخش شود.

دیگر خبرها

  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم
  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • مدیرعامل آلومینیوم: سیدحسین باید زودتر می‌رفت
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • اگر می‌خواهید وزن کم کنید، شام را زودتر بخورید (فیلم)