Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ یکی از کارخانه‌های مهم فولادی جنوب کشور که در چابهار مستقر است حالا برای تامین مواد اولیه به مشکل جدی برخورده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سواحل مکران، فولاد و پتروشیمی دو صنعت مادری هستند که بنا به اسناد بالادستی کشور قرار است در قلب سواحل راهبردی مکران یعنی چابهار مسقر شوند؛ استقرار این صنایع عمدتاً به دلیل آب‌بر بودن آن‌ها در کنار سواحل و دریا اتفاق افتاده چرا که در حال حاضر برای مثال صنایع فولای ایران که در اصفهان، یزد و مناطق مرکزی ایران هستند برای تامین آب خود به مشکل خورده‌اند و در حال انتقال آب خلیج فارس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اسناد بالادستی کشور از جمله سند توسعه سواحل مکران و سند توسعه محور شرق و همچنین برنامه جامع فولاد کشور، قرار است در چابهار 20 میلیون تن مواد پتروشیمی بالادست و 10 میلیون تن فولاد مسقر شود و در حال حاضر پتروشمی و فولاد چابهار تکمیل و در انتظار رسیدن گاز به چابهار برای شروع تولید هستند. شرکت گاز اعلام کرده اواخر امثال خط لوله گاز ایرانشهر چابهار تکمیل می‌شود.

قطعی مکرر "آب، برق و تلفن" کارخانه توربافی چابهار را از رمق انداخت+ فیلمانتقال آب عمان به سیستان و بلوچستان بدون پیشرفت فیزیکی/ طرحی که به صورت نمایشی کلنگ‌زنی شد + فیلمسیستان و بلوچستان قطب کریکت منطقه می‌شود/ افتتاح بزرگترین ورزشگاه کریکت کشور تا پایان سال در چابهار+فیلم

در همین راستا صنایع پایین دستی فولادی هم در چابهار شکل گرفته است؛ یکی از مهم‌ترین صنایع آن تولید ورق‌های فولادی، لوله‌های گاز و آهن آلات وابسته است که از سال 96 افتتاح شده و حالا با 103 نفر اشتغال‌زایی، ماهانه 2500 تن تولید دارد.

رئیس هیئت مدیره کارخانه می‌گوید؛ ظرفیت تولید ما 20 هزار تن در سال است و توانایی اشتغال‌زایی 400 نفر را در سه شیفت داریم اما تنها 2500 تن مواد اولیه از طریق بورس به ما اختصاص می‌یابد؛ کم و کیف و جزئیات این کارخانه مهم و قواره آن که تاکنون 1300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده در گزارش میدانی تسنیم از نظر می‌گذرد.

انتهای پیام/395/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناطق دریایی منطقه آزاد چابهار صنایع فولادی سیستان و بلوچستان مناطق دریایی منطقه آزاد چابهار صنایع فولادی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است

سیدحسین حسینی در جلسه شکل گیری شهر مولد استان بوشهر با حضور استاندار، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریا پایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

 وی شهر‌های مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهر‌های مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهر‌های مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانواده‌ها دارند و در اجرایی‌شدن شهر‌های مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، افزود: شهر‌های مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوار‌ها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرایی شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهر با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده و نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در آیین امضای این قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه