Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@16:50:18 GMT

دستفروشان بوشهر ساماندهی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۲۸۵۰

دستفروشان بوشهر ساماندهی می‌شوند

وحید نیک روش در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر از برگزاری جلسه کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر پیرامون وضعیت سرویس‌های بهداشتی سطح شهر و ساماندهی دستفروشان با حضور معاون عمرانی، معاون خدمات شهری، شهردار مناطق یک و دو و مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهرداری خبر داد و اظهار داشت: دستفروشی یک واقعیت است که در همه شهرهای کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر افزود: اساس کار ساماندهی دستفروشان است، نه حذف آنها، زیرا معتقدیم که آنها افراد آسیب‌پذیر هستند و  شهرداری در حال تهیه  یک طرح ساماندهی جهت  تعیین محل‌هایی به عنوان بازارچه‌های دستفروشی برای استقرار آن‌ها می‌باشد که نه کسبه ما آسیب ببینند و نه چهره سیما و منظر شهری آسیب ببیند و این دستفروشان هم به فعالیت خود بپردازند.

وی گفت: طبق وعده شهرداری طرح تا پایان آبان ماه به شورا ارئه می‌شود و از شهرداری درخواست کردیم با توجه به جمع آوری دستفروشان در سطح شهر تا تصویب طرح مکانهای موقت جهت آنها اختصاص دهد.

نیک روش در ادامه گفت: ۴۰ سرویس‌های بهداشتی سطح شهر در دو سال اخیر با مصوبه ستاد کرونا تعطیل بود که با کاهش کرونا مجوز بازگشایی داده شده و از چند ماه قبل کار بازسازی سرویس‌ها شروع شده است و با توجه به حضور شهروندان و گردشگران در نوار ساحلی اولویت بهسازی با پارک‌های ساحلی قرار گرفت و هم اکنون ۱۰ سرویس بهداشتی در پارک‌های ساحلی آماده بازگشایی است که با انتخاب پیمانکار نگهداری سرویس‌ها در روزهای آینده این سرویس‌ها جهت استفاده عموم بازگشایی می‌شود و طبق اعلام شهرداری تا ۵۰ روز آینده کار بهسازی همه سرویس‌های بهداشتی سطح شهر بوشهر به اتمام می‌رسد و آماده استفاده شهروندان خواهد بود.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر گفت: با توجه به اینکه در تعطیلات اخیر شاهد حجم زیاد مسافر به بوشهر بودیم، شهرداری باید آماده خدمات رسانی باشد و یکی از موارد جلوگیری از زدن چادر در ساحل است و باید مکان مناسبی جهت نصب چادر اختصاص داده شود که منظر ساحل ما را نازیبا نکند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بوشهر ساماندهی کمیسیون عمران شورای شهر دستفروش شهر بوشهر سرویس ها سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی عصر یکشنبه در نشست مدیران و معاونین شهرداری سنندج با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج با تبریک نهم اردیبهشت اظهار کرد: حوزه کاری در شهرداری‌ها به دلیل محدودیت‌های مالی و گستره انتظارات مردم بسیار سخت است اما برنامه‌های شهرداری در سال‌جاری بر سه مبنای کارهای، کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های یاد شده زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به شهر و شهروندان را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی اقدامات شهرداری در راستای ایجاد زیرساخت‌ها مانند اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در راستای هوشمندسازی شهر، هدایت آب‌های سطحی، احداث سوله برای ساماندهی بازیافت و سگ‌های بلاصاحب و غیره انجام شده که شاید برای مردم مشهود نباشد، اما اینها اقدامات زیرساختی هستند که در آینده نتایج آن به نفع شهر و شهروندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است، افزود: همگام‌سازی و به روز رسانی اقدامات در شهرداری الکترونیک جزو اولویت ما بود که استارت آن زده شد و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جلو رفته و قطعاً تحقق شهرداری الکترونیک گام بلندی در شفاف‌سازی، کاهش فساد اداری و غیره خواهد بود.

رشیدی گفت: با تلاش تمام مجموعه مدیریت شهری و همراهی شوراها شاخص‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت، سرانه فضای سبز، شهرداری هوشمند، برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و غیره ارتقا پیدا کرده و می‌توانیم با سند کاملاً ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در سال ۱۴۰۱ در سطح قابل قبول اجرا کردیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۵ اردیبهشت ماه جاری ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر اجرا خواهد شد.

به گفته وی، در این راستا ۵ نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلاً در نظر گرفته شده بود به ۱۰ نقطه افزایش یافته است و امیدواریم شاهد اجرای قابل قبول این طرح در سنندج باشیم.

شهردار سنندج با تاکید براینکه برنامه ریزی‌های خوبی هم برای ساماندهی دست فروشان صورت گرفته است، عنوان کرد: تمام توان خود را در راستای اجرای کامل ساماندهی دستفروشان انجام خواهیم داد و در این راستا نیازمند همراهی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف است.

شهردار سنندج اجرای پارک‌های ۳۶ هکتاری پیرچنار، ۲۰ هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و۲۰ پارک درون محلی را از اقدامات مدیریت شهری برای افزایش سرانه فضای سبز در سال‌جاری برشمرد و گفت: در راستا رفع مشکلات ترافیکی، تقاطع غیر همسطح محمدی، بلوار ۲۴ متری توس نوذر امسال اجرا می‌شود.

کلنگ‌زنی دو پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی هسته مرکزی شهر و چندین پروژه عمرانی از برنامه‌های امسال شهرداری است که توسط رشیدی در این نشست مطرح شد.

کد خبر 6091391

دیگر خبرها

  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز