Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای مسلح سودان بامداد امروز دوشنبه تعدادی از وزرا و سیاستمداران سوداتی را دستگیر کردند. همزمان گزارش‌هایی مبنی بر جبس خانگی نخست وزیر سودان و وقوع "کودتای نظامی" جدید منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، دختر ابراهیم الشیخ ، وزیر صنعت سودان به الجزیره گفت که نیروهای نظامی سحرگاه امروز پدرش را بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همسر ایمن نمر ، فرماندار خارطوم نیز به الجزیره گفت که نیروهای مسلح فرماندار را از منزلش دستگیر کردند.

شبکه العربیه نیز اخباری از حبس خانگی عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان را منتشر کرده است.

همچنین منابعی از خانواده فیصل محمد صالح، مشاور رسانه‌ای عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان، به رویترز گفتند یک نیروی نظامی مسلح اوایل امروز دوشنبه به خانه صالح حمله کرده و او را دستگیر کردند.

علاوه بر این گزارش‌هایی مبنی بر دستگیری "هاشم حسب الرسول"، وزیر ارتباطات، "حمزه بلول" ، وزیر اطلاعات، "خالد عمر یوسف"، وزیر امور کابینه و محمد الفکی ، عضو شورای حاکم سودان،"عمر دقبر،" رئیس حزب کنگره سودان ، "علی الریح السنهوری"، رئیس حزب بعث سودان و "جعفر حسن" سخنگوی نیروهای آزادی و تغییر هم وجود دارد.

همزمان انجمن مشاغل سودان از مردم و نیروهای انقلابی خواست که به خیابان‌ها بیایند و در برابر هرگونه "کودتای نظامی" مقاومت کنند و آن‌ها را به بستن جاده ها و اعتصاب عمومی و عدم همکاری با کودتاگران دعوت کرد.

فعالان در رسانه‌های اجتماعی هم گزارش دادند که اینترنت قطع شده و ارتباطات در برخی مناطق در خارطوم پایتخت تحت تأثیر قرار گرفته است.

فعالان همچنین عکس‌ها و فیلم‌هایی را پخش کردند که نشان می داد معترضان در اعتراض به دستگیری وزیران و مقامات، برخی از جاده‌های خارطوم را مسدود کرده و لاستیک ماشین آتش می‌زنند.

شاهدان عینی گفتند که نیروهای مسلح سودان در میان استقرار گسترده ارتش تعدادی از پل های ارتباطی خارطوم را بستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی با یک قبضه کلت کمری خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ حسین مافی در تشریح جزئیات این خبر گفت: روز گذشته ماموران گشت کلانتری ۱۳۹ مرزداران درحین گشت‌زنی در محدوده بزرگراه شهید حکیم تهران بودند که به یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی که درحال پرسه زنی بود مشکوک شده و رفتار آن را تحت نظر قرار دادند. همزمان پلاک موتورسیکلت نیز مورد استعلام قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از استعلام پلاک موتورسیکلت مشخص شد که موتورسیکلت دارای سابقه سرقت است، گفت:‌در همین راستا عوامل انتظامی سریعا وارد عمل شدند و موتورسیکلت را متوقف کردند. در این حین راکب موتورسیکلت خود را نظامی و از پرسنل یکی از ارگان‌های نظامی معرفی کرد اما بررسی‌های به‌عمل آمده نشان داد که این فرد سابقه عضویت در هیچ یک از ارگان‌های نظامی را ندارد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به بازرسی از کوله پشتی همراه متهم، گفت: ماموران در جریان بازرسی از کوله پشتی این فرد یک قبضه سلاح کلت کمری به‌همراه دو خشاب، ۲۶ فشنگ جنگی و یک دستگاه بیسیم را کشف و ضبط کردند.

مافی ادامه داد: متهم به همراه موتورسیکلت و اسلحه کشف شده به کلانتری منتقل شد و تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم همچنان ادامه دارد.

وی به مردم توصیه کرد که در صورت مواجه شدن با افراد نظامی، حتما درخواست مشاهده کارت شناسایی و حکم ماموریت کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، سریعا موضوع را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ جنگ روانی حماس، تیتر روزنامه های عبری زبان
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در این بزرگراه تهران
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم