Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@19:24:41 GMT

کودتا در سودان؛ نخست وزیر دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۳۰۵۳

گزارش‌ها از وقوع کودتا در سودان و بازداشت سران غیرنظامی دولت موقت این کشور حکایت دارند. خبرگزاری میزان – اعتراض‌های یک ماهه اخیر در سودان به عملکرد دولت انتقالی که از پنجشنبه گذشته وارد مرحله جدیدی شده بود، در نهایت براساس گزارش‌های موجود به کودتا منجر شد.   به گزارش «الحدث و الجزیره»، نیرو‌های نظامی ناشناس صبح امروز دوشنبه، ۳ آبان، پس از محاصره منزل «عبدالله حمدوک»، نخست وزیر سودان، به نوعی وی را در بازداشت قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این اقدام در پی آن صورت گرفت که ارتش سودان، چند مقام غیرنظامی از جمله وزرای صنعت، اطلاعات، مشاور رسانه‌ای نخست وزیر، فرماندار «خارطوم»، پایتخت سودان و یکی از اعضای شورای حاکمیت این کشور را دستگیر کرد.   گزارش از محاصره منزل «حمدوک»، هنوز به تایید منابع رسمی نرسیده است؛ ارتش هنوز در این رابطه اظهارنظر نکرده و تلویزیون دولتی سودان به طور عادی به پخش برنامه‌های خود می‌پردازد. بیشتر بخوانید: دومین روز تحصن در سودان اعتراض‌های ضد دولتی در خارطوم «انجمن حرفه‌ای سودان»، اصلی‌ترین گروه سیاسی طرفدار حاکمیت این کشور، اقدام روز دوشنبه ارتش را کودتای نظامی آشکار خوانده و از مردم خواست در اعتراض به این اقدام به خیابان‌ها بروند.   حامیان ارتش سودان در ۲ روز گذشته با تجمع در مقابل کاخ ریاست جمهوری این کشور، خواستار انحلال دولت غیرنظامی بودند.   سودان در ماه گذشته نیز شاهد کودتای نافرجامی بود که درگیری و تنش‌ها میان نظامیان و غیرنظامیان این کشور را که پس از سرنگونی حکومت ۲ دهه‌ای «عمر البشیر» بالا گرفته بود، تشدید کرد.   «عمر البشیر» در نتیجه اعتراض‌های ضد دولتی در سال ۲۰۱۹ سرنگون شد.   انتهای پیام/ برچسب ها: سودان عبدالله حمدوک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سودان سودان عبدالله حمدوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولی،شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و رئیس مشترک کمیسیون شناسایی خط مرز بین ارمنستان و آذربایجان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های کارشناسی دو کشور در حال کار بر روی تعیین مختصات با توجه به اندازه‌گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) در مرز بوده و در نتیجه برای اولین بار سنگ مرزی در مرز دو کشور قرار گرفت.

گفتنی است هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز در ۱۹ آوریل ماه جاری به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.

آیهان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود رد شبکه اجتماعی ایکس درباره این نشست اعلام کرد: کمیسیون‌های آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل به توافق رسیده‌اند.

حاجی‌زاده نوشت: «رویداد تاریخی مورد انتظار. ارمنستان موافقت کرد ۴ روستای آذربایجان را که از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی اشغال کرده بود، بازگرداند».

دیگر خبرها

  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • معاون وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد/ یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • معاون وزیر کشور : طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
  • رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد