Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: اولین دوره برداشت میگو در منطقه گوردیم شهرستان کنارک انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مهدی حسینی اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت مکران در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه سواحل مکران، این طرح را عملیاتی نموده و به طور مستمر در حال تکمیل فازهای متعدد کاری است که قسمتی از این طرح عظیم زنجیره کامل تکثیر و پرورش میگو شامل یک واحد مرکز تکثیر، سه فاز مزارع پرورشی با سطح زیر کشت 500 هکتار به انضمام واحدهای نوزادگاهی (نرسری)، کارخانه خوراک میگو و کارخانه بسته بندی میگو است که در سال جاری به صورت آزمایشی با موافقت سازمان دامپزشکی کشور از تاریخ 15 تیرماه در سطح واحدهای نوزادگاهی با میزان 2 میلیون قطعه پست لارو آغاز به فعالیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: اداره دامپزشکی شهرستان کنارک در طول این مدت نسبت به اعمال نظارت های بهداشتی اقدام کرد و در پایان پرورش، میگوهایی با متوسط وزن 18 گرم برداشت و حداکثر وزن 25 گرم نیز ثبت شد.

حسینی بیان کرد: در این طرح روشهای نوین پرورش میگو در دنیا شامل استخرهای ترسیب و ذخیره آب ((Reserviorبرای هرمزرعه، تخلیه مرکزی استخرها، سالم سازی پساب خروجی مزارع اجرایی گردیده است و براساس برنامه شرکت مذکور در سال زراعی جدید  پرورش در سطح استخرهای پرورشی آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: استان سیستان و بلوچستان از استان‌های شاخص و دارای ظرفیت قابل توجه در امر تکثیر و پرورش میگو است به طوری که میزان کل مناطق مستعد پرورش میگو در استان بیش از ۳۶ هزار هکتار است و استفاده از تمامی این ظرفیت ها باعث ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صادرات غیر نفتی کشور می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: برای احداث و راه اندازی این طرح سرمایه ای حدود 200میلیارد  ریال هزینه شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرورش میگو سیستان و بلوچستان پرورش میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۳۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • سیل در منطقه دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل