Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@19:41:44 GMT

مدیران عامل جدید بانک‌های ملی و سپه منصوب شدند

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۳۳۸۹

مدیران عامل جدید بانک‌های ملی و سپه منصوب شدند

وزیر امور اقتصادی و دارایی در احکامی جداگانه محمدرضا فرزین و آیت الله ابراهیمی را به مدت ۲ سال به ترتیب به عنوان مدیران عامل بانک‌های ملی ایران و سپه منصوب کرد. به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سید احسان خاندوزی در احکامی جداگانه محمدرضا فرزین و آیت الله ابراهیمی را به مدت ۲ سال به ترتیب به عنوان مدیران عامل بانک‌های ملی ایران و سپه منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این حکم به استناد ماده ۳۵ دستورالعمل الزامات حاکمیت شرکتی در بانک‌های دولتی مصوب مجمع عمومی بانک‌ها و مصوبه ۱ آبان ۱۴۰۰ هیئت مدیره دو بانک مذکور صادر شده است.

وزیر اقتصاد در این احکام تحقق اهدافی چون: سودآور ساختن عملیات بانک و پیگیری برای افزایش نسبت کفایت سرمایه به سطح استاندارد‌های مطلوب نظارتی حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۱، افزایش سریع حجم عملیات ارزی بانک حداقل به میزان ۱۰۰ درصد نسبت به سال قبل، خروج از بنگاه داری غیر ضرور و واگذاری حداقل ۵۰ درصد از ارزش سرمایه گذاری‌های بانک در شرکت‌های فرعی تا پایان سال ۱۴۰۱ و فروش اموال مازاد بانک، هدایت اعتبارات به سمت بخش‌های مولد اقتصاد متناسب با اولویت‌های توسعه‌ای کشور و ممنوعیت‌های اعتبار دهی به فعالیت‌های سوداگری و استقرار حاکمیت شرکتی و رعایت استاندارد‌های نظارتی و کنترل ریسک به منظور افزایش استحکام مالی بانک را از مدیران عامل جدید این دو بانک خواستار شده است.

تسهیلات خُرد را با حداقل وثیقه بدهید

همچنین استحکام کامل نظام اعتبارسنجی و رتبه بندی و رعایت بهداشت اعتباری، ایجاد توازن در تخصیص عادلانه تسهیلات از منظر جغرافیایی و رشد حداقل ۱۵ درصد سهم تسهیلات سرمایه ثابت در بخش‌های مولد، رعایت کامل مصوبات شورای پول و اعتبار به ویژه در خصوص نرخ سپرده‌ها و تسهیلات، توجه بیش از پیش به جوان گرایی و پرورش استعداد‌ها به منظور جانشین پروری، شفافیت و تبادل قرارداد‌های منعقده فیمابین بانک و مشتری، جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تملیکی، گسترش انواع تسهیلات خرد و کارت‌های اعتباری با توجه به رتبه اعتباری و با حداقل وثیقه و رعایت انضباط بودجه‌ای و مدیریت هزینه‌ها از دیگر اهدافی است که خاندوزی تحقق آن را در دوره دوساله مسئولیت از آقایان فرزین و ابراهیمی در بانک‌های ملی و سپه مطالبه کرده است.

بانک‌های نظامی ادغامی در سپه تا پایان ۱۴۰۱ تعیین تکلیف شوند

گفتنی است در حکم انتصاب آیت الله ابراهیمی به مدیرعاملی بانک سپه علاوه بر موارد یاد شده به سامان رساندن پروژه ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه تا پایان سال ۱۴۰۱ نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک ملی بانک سپه احسان خاندوزی رییسی محمدرضا فروتن بانک های ملی مدیران عامل تا پایان بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۳۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در جلسه ستاد جوانی و جمعیت این شهرستان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در اجرا و پیگیری تعهدات دولت در بخش جوانی جمعیت از جمله وام‌های ازدواج، فرزند‌آوری، ودیعه مسکن و واگذاری زمین و تامین مسکن جوانان اهتمام داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین مقابله با تخلفات حوزه تسهیلات و خریدوفروش وام‌های جوانی جمعیت که باعث شده دست جامعه هدف از این تسهیلات کوتاه بماند هم باید مورد توجه و راستی آزمایی قرار گیرد.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه موضوع جوانی جمعیت طی یک دهه اخیر همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، اضافه کرد: فقدان فرهنگ‌سازی و اقناع جامعه به فرزندآوری و آسیب‌های خانواده تک فرزندی باید از طریق افکار عمومی و اصحاب رسانه مورد توجه قرار گیرد.

عباسی با اشاره به اقدامات بخش مسکن نیز بیان کرد: هم اکنون بیش از ۷ هزار و ۱۷۹ قطعه زمین در روستا‌های حاشیه مهاباد همراه با وام ۳۵۰ میلیون تومانی آماده واگذاری یه متقاضی مسکن است.

وی اقدامات دولت در بخش واگذاری زمین به متقاضیان را در سطح شهرستان قابل توجه دانست و گفت: با تخصیص زمین به طرح‌های نهضت ملی در سطح شهر و روستا طی چند سال آینده گرانی کرایه و اجاره مسکن فروکش خواهد کرد.

در ادامه جلسه هر یک از مدیران بانک‌های عامل شهرستان گزارش و عملکرد خود را در بحث پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت ارائه کردند.

مهاباد با جمعیت ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد
  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟