Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@12:14:14 GMT

جزئیات عرضه سیمان در بورس

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۳۴۴۵

جزئیات عرضه سیمان در بورس

پای سیمان از خردادماه سال جاری به بورس کالا باز شد و در نهایت همه شرکت های سیمانی موظف شدند محصول خود را در بورس کالا عرضه کنند و طبق آمار تا کنون ۷۱ شرکت به این ابلاغیه وزارت صمت جامه عمل پوشاندند.

به گزارش مشرق، نهم خردادماه در مجموع ۱۶ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۸۴۱ تن سیمان در بورس کالا عرضه شد که با تقاضای ۱۷ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۲۹۵ تنی همراه شد و ۱۲ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۱۱۰ تن آن در نهایت مورد معامله قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این اتفاق و با ورود به فصل تابستان و رویارویی کشور با بحران برق، برق صنایع با محدودیت مواجه و باعث شد قیمت هر کیسه سیمان به بالای ۷۰ هزار تومان هم برسد. اتفاقی که مخالفان عرضه سیمان در بورس دلیل ان را بورسی شدن سیمان می‌دانستند اما با این وجود نهم شهریورماه روز وزرات صمت در ابلاغیه ای به رؤسای سازمان صمت ۳۱ استان اعلام کرد که خرید و فروش سیمان خارج از بورس کالا ممنوع است و پس از آن نیز یک تالار اختصاصی برای معاملات سیمان در بورس کالا راه اندازی شد.

بر این اساس، طبق آخرین آماری که از سوی بورس کالا مطرح شده است سیمان شرکت سیمان قشم در بازار اصلی این بورس پذیرش شده است تا شمار شرکت های سیمانی پذیرش شده در بورس کالا به ۷۱ شرکت برسد. نگاهی به پذیرش های اخیر نشان می دهد که ۶ مهر ماه شرکت گروه صنعتی و معدنی سیمان تجارت مهریز به عنوان هفتادمین شرکت محصول سیمان خود را در بورس پذیرش کرد و در تاریخ های ۳۰ شهریور ماه نیز محصول سیمان شرکت سیمان سفید ارومیه، ۲۲ شهریور ماه محصول سیمان شرکت های سیمان شرکت سیمان یاسوج، سفید بنوید، گیلان و شهرکرد و در ۱۶ شهریور ماه محصول سیمان شرکت های لار، نائین، صنایع سیمان کیاسر، ایلام و خمسه و همینطور هشتم شهریور ماه محصول سیمان دو شرکت سیمان باقران و ساروج اصفهان در بورس کالا پذیرش شده بودند.

پیش از این هم شرکت های سیمان سپهر قیر و کارزین، فراز فیروزکوه، صنایع سیمان نهاوند، نیزار قم، کویر کاشان، پیوند گلستان، زاوه تربت، استهبان، کاوان بوکان، صنایع سیمان زابل، بین المللی ساروج بوشهر، آباده، آرتا اردبیل، اردستان، بجنورد، تهران، جوین، خاش، خزر، دشتستان، دورود، سیمان سفید شرق، سیمان سفید نی ریز، شاهرود، عمران انارک، فارس، فارس نو و لارستان در بورس کالا مورد پذیرش قرار گرفته اند.

همچنین علاوه بر شرکت های مذکور، سیمان مازندران، ممتازان کرمان، منددشتی، هرمزگان، سامان غرب، صنایع سیمان سامان غرب، آذر آبادگان خوی، لامرد، فیروزکوه، ارومیه، اصفهان، بهبهان، توسعه ماهان کرمان، خوزستان، داراب، زنجان، ساوه، سپاهان، شرق، شمال، صوفیان، قائن، کردستان، غرب آسیا، آبیک، کرمان و هگمتان نیز در بورس کالا پذیرش شده اند.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان سیمان بورس کالا بورس بازار بورس اخبار بورس شرکت های سیمان سیمان در بورس بورس کالا محصول سیمان صنایع سیمان شهریور ماه شرکت سیمان سیمان شرکت پذیرش شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۳۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «مصطفی رجبی مشهدی» از تزریق پنج هزار میلیارد تومان به بورس انرژی خبر داد و گفت: بر اساس وعده، ۵ هزار میلیارد تومان در روز اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق و هم‌اکنون در هفته دوم اردیبهشت نیز پنج هزار میلیارد تومان برای دومین بار تزریق شد.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه این اقدام یکی از گام‌های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب‌های وکالتی شرکت‌های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم؛ همچنین در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

وی بیان کرد: به همین منظور ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند؛ البته در هفته گذشته سهم نیروگاه‌های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت: بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکت‌های توزیع واریز خواهد شد و خوشبختانه شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

 

دیگر خبرها

  • بررسی معاملات بورس کالا
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است