Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@20:29:38 GMT

افشای اطلاع فیس بوک از حمله به کنگره آمریکا

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۳۴۹۵

افشای اطلاع فیس بوک از حمله به کنگره آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از ای بی سی نیوز، در روز ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ فیس بوک کاملا متوجه افزایش غیرعادی پست های مختلف شده بود که حاوی فراخوان برای خشونت و تحریک سایر کاربران به اعتراض نسبت به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بودند. اما برای متوقف کردن این روند یا اطلاع رسانی در این زمینه به نهادهای اطلاعاتی و انتظامی هیچ اقدامی انجام نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع نحوه واکنش شبکه های اجتماعی به حمله به کنگره و انتشار اخبار و اطلاعات دروغین در این زمینه در فیس بوک، اینستاگرام و غیره مورد توجه دولت آمریکا بوده و اسناد افشا شده توسط فرانسیس هاوگن افشاگر فیس بوک که به کنگره ارائه شده نشان می دهد فیس بوک سرمایه گذاران خود و عموم مردم را در مورد آسیب های بالقوه ناشی از استفاده از این شبکه اجتماعی گمراه کرده است.

نیک کلگ، معاون امور جهانی فیس بوک، در بیانیه ای این ایده را رد کرد که فیس بوک "به طور نظام مند و عمدی" تحقیقاتی را که "برای شرکت ناخوشایند است" نادیده می گیرد. با این حال افشاگری های هاوگن حاکی است فیس بوک برخی اثرات حمله به کنگره را بر پلتفرم خود مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. اسناد افشا شده حاکیست فیس بوک و اینستاگرام شاهد افزایش شدید گزارش های کاربران در مورد پست های مروج خشونت در ششم ژانویه بوده اند. تعداد این گزارش ها در مورد افزایش ترویج خشونت در فیس بوک در ساعات منتهی به حمله در مقایسه با شرایط عادی هفت برابر شده است.

فیس بوک در اوائل سال ۲۰۲۰ محدودیت هایی را برای کاهش ترویج خشونت در این شبکه اجتماعی فعال کرده بود، اما بعد از مدتی آنها را از کار انداخته بود. همین مساله باعث شده بود تا پیام های خشونت بار یادشده به راحتی در معرض دید سایر کاربران قرار بگیرند. انتظار می رود این افشاگری ها تبعات گسترده ای برای فیس بوک داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فیس بوک کنگره آمریکا شبکه اجتماعی خشونت فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۳۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم

کارشناس مزدور شبکه اینترنشنال در توجیه خشونت پلیس آمریکا بر خلاف ویدئوهای منتشر شده مدعی می‌شود که تعداد دانشجوهای حامی فلسطین زیاد نیست و پلیس آمریکا این اجازه را داشته که اعمال خشونت کند. در ادامه صحبت‌های او با تصاویری که از اعتراضات در آمریکا منتشر شده را می‌توانید مقایسه کنید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • اتفاقات باورنکردنی در فوتبال پایه؛ کمک داور گل را رد کرد و کتک خورد!
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • خشونت و سرکوب، سهم دانشجویان معترض آمریکا
  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه