Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: حالا که به تیم‌های فوتبال کمک مالی نمی‌شود، نباید در راه درآمدزایی آنها نیز مانع ایجاد کرد.

احمد سعادتمند  اظهار داشت: منابع درآمدی در فوتبال ایران کاملاً مشخص است و متاسفانه ما در ایران امکان استفاده از برخی از این منابع درآمدی را نداریم. در فوتبال دنیا مهم‌ترین آیتم درآمدی هر باشگاه فوتبال حق پخش تلویزیونی است و پس از آن شاخص‌هایی مثل ترانسفر بازیکن، فروش محصولات اختصاصی، کپی رایت، بلیط فروشی و البته تبلیغات محیطی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط در کشور ما به گونه‌ای است که باشگاه‌ها به حق پخش دسترسی ندارند و به دلیل عدم رعایت قانون کپی رایت، درآمدی هم از این آیتم حاصل نمی‌شود. لذا یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی باشگاه‌ها، تبلیغات محیطی است.

کارشناس ورزش گفت: همانطور که بعد از دو نرخی شدن ارز دولتی دلار ۴۲۰۰ تومانی تبدیل به رانتی برای برخی سود جویان شد و هیچ نفعی را سر سفره مردم نیاورد، متاسفانه بحث تبلیغات محیطی هم امروز تبدیل به یک رانت شده و جای مردم را در این بحث باشگاه‌ها گرفته‌اند. کمترین درآمد از تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها می‌رسد.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تاکید کرد: راهکارهای متعددی برای حل این معضل قرار دارد که از جمله آنها می‌توان به اختیار دادن به اتحادیه فوتبال و تشکیل نظام جامع باشگاه داری است.

وی افزود: در حال حاضر اتحادیه فوتبال ایران را داریم اما این اتحادیه هیچ اختیاری یا ضمانتی برای کار ندارد. در حالی که اکثر لیگ‌های حرفه‌ای دنیا را اتحادیه فوتبال برگزار می‌کند. اگر فدراسیون ما هم اختیار لازم را به اتحادیه فوتبال بدهد، قطعاً برگزاری لیگ برتر از این طریق می‌تواند هم فدراسیون را راضی کند و هم باشگاه‌های حرفه‌ای را.

سعادتمند در ادامه بیان داشت: البته راه دوم، نظام جامع باشگاه داری است. من به عنوان کارشناس ورزش و کارمند وزارت ورزش می‌دانم سالهاست این طرح در وزارت ورزش پیگیری می‌شود اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است. در صورتی که نظام جامع باشگاه داری شکل گیرد، قطعاً بسیاری از مشکلات باشگاه‌ها به خصوص باشگاه‌های خصوصی مرتفع خواهد شد. ضمن اینکه به صورت فوری هم می‌توان با تشکیل مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال، به صورت قانونی یک تصمیم آنی برای حل اختلاف بین باشگاه‌ها و سازمان لیگ گرفته شود.

کارشناس فوتبال گفت: مجمع فدراسیون فوتبال چند بار تشکیل می‌شود؟ آیا غیر از این است که هر چند سال یک بار آن هم برای انتخابات تشکیل جلسه می‌دهد؟ چرا امروز که بین باشگاه‌ها و سازمان لیگ اختلاف نظر پیش آمده مجمع فدراسیون ورود نمی‌کند تا مقطعی این مشکل را حل کند.

مدیرعامل پیشین استقلال گفت: دولت هیچ کمک مالی به باشگاهی مثل استقلال نمی‌کند، اما وقتی درآمدی با عبور از سدهای فراوان در این باشگاه احصاء می‌شود، نهادهای نظارتی ورود می‌کنند؛ که البته این کاملاً درست است. اما ای‌کاش همان قدر که روی درآمدهای حاصله باشگاهی مثل استقلال نظارت است، برای کسب درآمد از راه‌های متداول به این باشگاه کمک‌های لازم هم می‌شد؛ و یا لااقل از ایجاد درآمدهای این باشگاه و باشگاه‌های دیگر ممانعت به عمل نیاورند.

 

 مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اتحادیه فوتبال تبلیغات محیطی باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۴۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر تشکیل تیم ملی فوتبال دانشجویان و اعزام به مسابقات جهانی و تاکید بر اینکه این اخبار صحت ندارد، اعلام کرد:

بیشتر بخوانید: وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال دخالتی ندارد

تنها مرجع رسمی تشکیل و اعزام تیم‌های ملی دانشجویان در رشته‌های مختلف ورزشی، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی می‌باشد.

این فدراسیون تاکنون هیچ اقدامی برای تشکیل تیم ملی فوتبال دانشجویان انجام نداده و در صورت انتخاب سرمربی یا هرگونه اقدام دیگر در این خصوص، مراتب از طریق کانال‌های رسمی فدراسیون به اطلاع عموم خواهد رسید.

لازم به توضیح است طبق اعلام قبلی از آنجایی که طبق مقررات فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی، مسابقات فوتبال دانشجویان جهان دانشگاه محور می‌باشد و با توجه به مصوبه هیات رئیسه فدراسیون، تیم فوتبال دانشجویان تحت عنوان تیم منتخب توسط اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مسابقات اعزام خواهد شد که در حال حاضر هدایت تیم منتخب دانشجویان بر عهده امیدرضا روانخواه می‌باشد.

تیمی که با مربیگری بهنام طاهرزاده به بلژیک اعزام شده هیچ ربطی به فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی ندارد و تشکیل و اعزام آن با این عنوان غیرقانونی است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1228492 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • دونماینده استان درجام حذفی فوتبال فردا به میدان می‌روند
  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود
  • ملوان بدون مصدوم و محروم مقابل سایپا
  •  شمس‌آذر قزوین به جریمه نقدی محکوم شد
  • محرومیت و جریمه نقدی مربی مس رفسنجان