Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@16:06:03 GMT

ارزانی قیمت مسکن در راه است؟

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۴۶۸۸

ارزانی قیمت مسکن در راه است؟

به گزارش پایگاه خبری نامه نیوز: قیمت مسکن در چند سال اخیر روند روبه افزایشی داشته است.افزایش قیمت مسکن باعث شد بسیاری از مردم برای سکونت به حاشیه های شهر بروند.افزایش قیمت مسکن دلیل مشکلات بسیاری برای مستاجران شد.همچنین با افزایش چشمگیر قیمت مسکن خریدن خانه تبدیل به رویایی دست نیافتنی برای بسیاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه جزییاتی درباره روند قیمت مسکن را میخوانیم.

ابوالفضل نوروزی، مشاور وزیر راه و شهرسازی در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: آمار خانه‌های خالی در کشور مربوط به سال‌های قبل است با این حال برخی از خانه‌های خالی به‌عنوان خانه دوم و تفرجگاه در حال استفاده است، گرچه خانه‌های خالی در شمال تهران می‌تواند پس از اعمال مالیات و اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، به‌صورت پلکانی قیمت مسکن دیگر سطوح کشور را نیز کاهش دهد.

نوروزی تأمین منابع مالی جهت تولید مسکن را منوط به ایجاد صندوق ملی مسکن و چند راه دیگر دانست و افزود: این صندوق به‌طور مستقیم از بودجه استفاده نمی‌کند بلکه اقساط برگشتی مسکن مهر درآمدهای حاصل از فروش و واگذاری اجاره‌های ۹۹ ساله خانه و زمین و درآمد حاصل از جرائم مالیاتی بانک‌ها بخشی از درآمد این صندوق را تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: ​ با استفاده از ابزار موجود در سامانه سما می‌توانیم از نرخ هدررفت تسهیلات ناسالم برخی بانک‌ها کم کنیم زیرا در مواردی مشاهده شده بود که یک بانک به فردی یا ارگانی تسهیلات داده بود و آن فرد با تسهیلات بانکی در فرانسه اقدام به خرید ویلا کرده بود اگر این تسهیلات ناسالم کاهش یابد مسیر درست تسهیلات می‌تواند به‌سمت تولید مسکن باز شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی هم با بیان اینکه اگر مشکل زمین حل شود مشکل مسکن هم حل خواهد شد گفت: در زمان حاضر وزارت راه و شهرسازی آن‌قدر زمین خالی دارد که بتواند برای تولید حدود یک‌میلیون واحد در سال اول اجرای طرح افزایش و جهش تولید مسکن قدم بردارد اما برای باقی راه باید بانک‌ها و سایر ارگان‌ها پای کار بیایند و زمین‌های خود را به‌صورت تهاتر یا فروش در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند. به‌دنبال شهرسازی هستیم و اگر ارگان‌ها، اقدام به ارائه زمین‌های خود کنند می‌توانیم در جاهای بهتری برای مردم خانه‌سازی کنیم.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی زمین قیمت مسکن مالیات مسکن خانه های خالی راه و شهرسازی قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۴۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت

مهران فاطمی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید به دنبال گسترده‌تر و رنگین‌تر شدن سفره کارگران باشند، اعلام کرد: با توجه به سهم ۶۰ درصدی هزینه‌های مسکن و اجاره بها در سبد خانوار، احداث مسکن کارگری باعث جلوگیری از کوچک‌تر شدن سفره آنان خواهد شد.

وی از آمادگی استان برای واگذاری ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر زمین غیرقابل فروش به کارگران واجد شرایط همراه با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ۵۵۰ میلیون تومانی با تنفس یک ساله و اقساط ۲۰ ساله به منظور ساخت خانه‌های ویلایی کارگری خبر داد.

استاندار یزد بیان کرد: به عنوان مصوبه این نشست، تلاش خواهیم کرد تا در ابتدای سال ۱۴۰۴ هیچ کارگر واجد شرایطی در استان نباشد که زمین تحویل نگرفته و یا عملیات اجرایی ساخت منزل مسکونی وی آغاز نشده باشد.

استاندار یزد اظهار کرد: عدم پرداخت دستمزد مطابق تلاش کارگران و عدم توجه به مسئله بیمه، بهداشت و سلامت، آموزش و ارتقا مهارت‌ها همچنین عدم استفاده از ابتکار عمل کارگر از مصادیق این ظلم است که اثرات سوء آن در رونق تولید مشهود خواهد بود.

فاطمی در ادامه از فعالان عرصه کارگری از جمله خانه کارگر، شوراهای کارگری و کانون‌ها و انجمن‌های صنفی برای پیگیری مطالبات کارگران و نیز از تشکل‌های صنعتی استان نظیر اتاق بازرگانی، انجمن مدیران، خانه صمت و انجمن کارفرمایان برای میزبانی این نشست تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه متوسط توجه کارفرمایان استان به کارگران نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، تصریح کرد: جامعه کارگری استان نیز از وفادارترین جوامع ایرانی نسبت به انقلاب بوده و در هر مقطعی دین خود را به نظام جمهوری اسلامی ادا کرده‌اند.

کد خبر 6094153

دیگر خبرها

  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد