Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-08@18:39:50 GMT

کاهش ۳۶ درصدی ازدواج/ افزایش ۲۸ درصدی طلاق!

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۵۱۹۸

کاهش ۳۶ درصدی ازدواج/ افزایش ۲۸ درصدی طلاق!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، مرکز آمار ایران طی گزارشی تفصیلی به بررسی وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی و اجتماعی از سال ۱۳۹۰ تاکنون پرداخته که در بخشی از این گزارش در سرفصل جمعیت و نیروی انسانی آماری از وضعیت ازدواج و طلاق ثبت شده در کشور از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ ارائه شده است.

این گزارش نشان می‌دهد که نسبت طلاق به ازدواج طی این سال‌ها از ۱۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ به ۳۲.۹ افزایش داشته است که روندی افزایشی طی کرده، ولی در سال ۱۳۹۸ در بالاترین نقطه در این دوره یعنی ۳۳ درصد قرار می‌گیرد، ولی در سال گذشته ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

جزئیات دیگری از این آمار نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۰ مجموع ازدواج ثبت شده ۸۷۴ هزار و ۷۰۲ نفر بوده که در سال ۱۳۹۹ به ۵۵۶ هزار و ۷۳۱ نفر کاهش یافته است.

در این بازه زمانی روند ازدواج عمدتا کاهشی بوده، اما در سال ۱۳۹۵ اندکی افزایش ازدواج ثبت شده و از حدود ۶۸۵ هزار و ۳۵۲ به ۷۰۴ هزار و ۷۱۶ نفر می‌رسد، ولی در سال بعد با افت حدود ۱۰۰ هزار نفری مواجه می‌شود.

براین اساس، محاسبات نشان می‌دهد که ازدواج در ایران در فاصله ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹، بیش از ۳۶ درصد کاهش یافته است.

اما در رابطه با وضعیت طلاق در کشور آمار حاکی از آن است که در سال ۱۳۹۰، ۱۴۲ هزار و ۸۴۱ نفر طلاق ثبت شده بود که در سال ۱۳۹۹ به ۱۸۳ هزار و ۱۹۳ نفر افزایش یافته است.

روند تغییرات طلاق نیز عمدتا افزایشی بوده، ولی در فاصله ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ اندکی کاهش داشته است که این روند در سال گذشته مجددا افزایشی می‌شود.

بر این اساس، میزان طلاق در ایران از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ حدود ۲۸ درصد افزایش داشته است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مرکز آمار ایران گزارش طلاق سال ۱۳۹۰ ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۵۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا دهقان صبح سه شنبه در حاشیه نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاش، با تأکید بر اهمیت دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف برای ازدواج آسان در جامعه افزود: مهریه‌های سبک علاوه بر تسهیل در امر ازدواج جوانان سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و اقدامات ارزشمند طوایف شهرستان مبنی بر حذف طلا و جواهرات باید در جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: مباحث فرهنگ سازی تسهیل در ازدواج، تربیت خانواده‌ها، انجام کارهای عام المنفعه، بهره گیری از ظرفیت‌های خیران، برجسته سازی اقدامات بشردوستانه و اولویت قراردادن به مقوله‌های آموزش و بهداشت باید به عنوان شاخص و برنامه اولویت دار دیده شود.

وی اظهار کرد: کمک به تحقق شعار سال و بهره گرفتن از ظرفیت‌های منطقه برای رونق تولید و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز مهم جامعه بوده که ضرورت دارد از سوی مسؤولان دستگاه‌های مختلف در دستور کار باشد.

شایان ذکر است سایر اعضای این جلسه در ادامه در خصوص مباحث مختلف جهش تولید با مشارکت مردم، ازدواج آسان و غیره به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

در این نشست مقرر شد تا با حضور علما، نخبگان و معتمدان شاخص شهرستان خاش برای رفع و یا کاهش مشکلات ازدواج و مقابله با آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و نیز جهش تولید با مشارکت مردم و چگونگی حمایت‌های دولتی از سرمایه‌گذاران بومی و جذب خیران برای انجام کارهای عام المنفعه و نیز مشارکت برای اجرای پروژه‌های آموزشی و بهداشتی بر حسب نیاز منطقه تدابیر لازم اتخاذ شود.

کد خبر 6098894

دیگر خبرها

  • کنایه آذری جهرمی به خبرگزاری دولت در مورد کاهش آمار طلاق در کشور: آمارِ دروغ ، دروغِ آماری
  • کاهش ۳۱ درصدی حوادث ریلی مهم/حوادث درجه یک ۶درصد افزایش یافت
  • کاهش آمار طلاق بعد از سه دهه
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: نگه‌داری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است/ آمار تکان دهنده از ازدواج و طلاق
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • استقلال در 10 سال به اندازه 30 سال مدیرعامل عوض کرد
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته