Web Analytics Made Easy - Statcounter

احتمالا در آینده دور اگر با سولسشر بنشینیم و تحقیر دیشب یونایتدی ها مقابل لیورپول را مرور کنیم و از او بپرسیم به نظرت چطور می شد لیورپول را مهار کرد؟ او خواهد گفت: با یک مشت، پوز فیرمینو را پایین می آوردم.

طرفداری| به گزارش تلگراف، یونایتدی ها آنقدری فکر و ذکرشان معطوف محمد صلاح شده بود که روبرتو فیرمینو را به کلی فراموش کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسی که مثل یک گربه سارق، چندین و چندباره به انبار یونایتدی ها زد و هر آن چه که بود را سرقت کرد. روبرتو کارش را فقط ۵ دقیقه بعد از اینکه از رختکن خارج شود انجام داد. (اشاره به تاثیرگذاری مستقیم وی روی گل اول). کسی که باعث شد تا هواداران لیورپول، چند دقیقه ای را بی خیال سخره گرفتن سولسشر بشوند و به تحسین این برزیلی همه چیز تمامشان بپردازند. این ها فقط گوشه ای از دلایلی بود که باعث شد تا کلوپ بعد از بازی به تحسین وی بپردازد:  خیلی از توجهات به سمت محمد صلاح است که این هر چند درست است، اما افرادی که دانش فوتبالی دارند، می دانند که اصل کاری، روبرتو فیرمینو است. مطمئنم که وقتی فیرمینو بازنشست بشود، مردم کتاب هایی در وصف او با موضوع: یک مهاجم نوک کاذب تمام عیار بودن، خواهند نوشت. من نمی گویم که مهاجم نوک کاذب را او اختراع کرده است، اما او طوری بازی می کند که آدم به ناچار، این را اعتراف کند.

بازیکنانی به این هوش و ذکاوت را سخت است که بتوان با یک برنامه تاکتیکی، از کار انداخت. باید حتما یک نفر را مسئول یارگیری مستقیم با این قبیل بازیکن ها گذاشت، وگرنه به شکل بدی مجازاتتان خواهند کرد. بلایی که دیشب سر سولسشر آمد. دفاع منچستریونایتد همان چیزی بود که فیرمینو می خواست. فیرمینو که که به عنوان راس هافبک در ۴۴۲ لوزی ایفای نقش می کرد، پشت سر فرد و مک تامینی بود و بین یا جلوتر از مگوایر و لیندلوف. او مثل یک روح در همه جای زمین بود و هر بلایی که خواست، سر تیم سولسشر آورد. به گل اول دقت کنید و ببینید او چطور مگوایر را از پست اصلی اش خارج کرده و چطور کیتا و صلاح به آن فضای خالی هجمه می برند. سپس فرد و مک تامینی نمی توانند توپ را از فیرمینو بگیرند و او صلاح را صاحب توپ می کند و جریان گل، اتفاق می افتد. 

این کاری است که فیرمینو در آن استاد است. دیشب مثل این بود که فیرمینو دارد با بازیکنان منچستریونایتد شطرنج بازی می کنند و همه‌شان را یکی یکی کیش و مات می کند. فیرمینو یکی از مهره های اصلی سیستم پرسینگ کلوپ است و کیفیتش فقط به پا به توپ بودن خلاصه نمی شود. این عملکرد او باید مهاجمان منچستریونایتد را خجالت زده کند که مثل یک چوب خشک منتظر فرصت گلزنی بودند که برایشان اتفاق بیفتد و یا منتظر یک پنالتی که داور بریشان بگیرد. گل پنجم لیورپول را بار دیگر ببینید، گلی هت تریک صلاح در آن اتفاق افتاد. فیرمینو با سرعت و تلاش به عقب بر می گردد و توپ را از پل پوگبا می قاپد و به هندرسون پاس می دهد و هندرسون هم با یک پاس زیبای بیرون پا صلاح را صاحب موقعیت می کند و بنگ، گل، تمام. کلوپ درباره گل پنجم لیورپول گفت: دیوانه کننده بود. کار دفاعی ای که فیرمینو انجام داد، دیوانه کننده بود.

لیورپول دقیقا همان چیزی بود که منچستریونایتد نبود: سازمان دهی شده، باهوش، تیزبین، قاطع، تشنه گلزنی، کامل از نظر فنی، متعهد به صحبت های مربیشان. آن ها کنار صلاح، یک جلاد به نام فیرمینو دارند که با فضایی که پشت مدافعین باز می کند، مثل یک کمان، صلاح را به قلب چهارچوب دروازه می فرستد. فیرمینو روی گل سوم لیورپول هم نقش پررنگی داشت، با چند پاس کوتاهی که بین او و صلاح اتفاق افتاد. گلی که نشان داد منچستری ها چقدر از محمد صلاح وحشت دارند. انگار که روی سر چهار مدافع یونایتد بعلاوه گرینوود و مک تامینی یک پتو انداخته بودند و مثل یک آهن ربا به سمت صلاح کشیده شده بودند. با این وجود ناکام بودند و صلاح توانست توپ ارسالی نبی کیتا را به تور بچسباند. 

لیورپول برخلاف فصل گذشته که نه چندان آماده بودند، نشان داده که امسال یک مدعی جدی قهرمانی است و در کنار منچسترسیتی و چلسی، سومین اسب این کورس قهرمانی است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مثل یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۵۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلش بک؛ اولین مصاحبه صلاح پس از پیوستن به لیورپول؛ آرزویم بازی در این تیم بود / زیرنویس فارسی

اولین مصاحبه محمد صلاح پس از پیوستن به لیورپول را مشاهده می کنید.

دانلود (2.5MB)

دیگر خبرها

  • انتقال فرعون به صلاح همه!
  • تاریخ‌سازی فرعون در لیگ جزیره
  • صلاح به تاریخ‌نویسی در لیگ برتر ادامه می‌دهد
  • آقای ثبات؛ محمد صلاح و ثبت یک رکورد بزرگ در لیگ برتر
  • آشتی صلاح و کلوپ با گلی دراماتیک؛ ستاره مصری درخشید و لیورپول را نجات داد
  • پایان تنش بزرگ لیورپول با گلزنی صلاح! (عکس)‏
  • (ویدئو) گل اول لیورپول به تاتنهام توسط صلاح در دقیقه ۱۶
  • گل محمد صلاح به تاتنهام (لیورپول 1-0 تاتنهام)
  • منچسترسیتی و تحقیر رقبا در دوران گواردیولا؛ 50 بازی با برتری حداقل 4 گل
  • فلش بک؛ اولین مصاحبه صلاح پس از پیوستن به لیورپول؛ آرزویم بازی در این تیم بود / زیرنویس فارسی