Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه اهل سنت روستای جوزقان تایباد با اشاره به اینکه اختلاف‌افکنی بین مسلمانان از ابتدای تاریخ اسلام وجود داشته است گفت: رسالت پیامبر(ص) ما را گرد هم جمع کرد و ادعای ما این است که ما داعی به خیر هستیم.

به گزارش قدس انلاین، مولوی عبدالله رحیمی  در مراسم هفته وحدت که‌ در مسجد امام جعفر صادق علیه‌السلام این روستا برگزار شد گفت : میلاد پیامبر گرامی اسلام در ربیع‌الاول است و این‌که دقیقاً چه روزی است اختلاف و مشکل نیست و آنچه تدبیر مهم اندیشمندان اسلامی خصوصاً بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران است انتخاب این مقطع تاریخی به‌عنوان هفته وحدت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
امام‌جمعه اهل سنت روستای جوزقان  تایباد ادامه داد : رسالت ما را گرد هم جمع کرد و ادعای ما این است که ما داعی به خیر هستیم، چرا که ما امت پیامبر اسلام هستیم، دعای ما کامروایی کل جامعه‌ انسانیت است. وی گفت: روزی که پیامبر اکرم(ص) به مدینه مشرف شدند طوایف مختلفی در جنگ و اختلاف بودند اما به برکت وجود پیامبر اسلام باهم برادر شدند. مولوی رحیمی اظهار کرد : اختلاف‌افکنی بین مسلمانان از ابتدای تاریخ اسلام وجود داشته است، اهل کتاب از ابتدای رسالت در تفرقه و اختلاف بین مسلمانان کوشیدند اما باتدبیر پیامبر اکرم این مکرها در نطفه خفه شد. وی ادامه داد: مسلمانان باید تقواپیشه کنند، نیاز جامعه اسلامی توجه به مؤلفه‌های همبستگی و اشتراکات هست، معنی وحدت این نیست که جوان سنی شیعه شود و جوان شیعه سنی شود و هر کس در این زمینه تلاش کند برای انگلیس تلاش و به اسلام خیانت کرده است، مسلمانان باید با عقلانیت از اقدامات احساسی که باعث تفرقه می‌شود پرهیز کنند. امام‌جمعه اهل سنت روستای جوزقان یادآور شد: هیچ آیینی این‌همه صفا و صمیمیت و دوستی را ترویج نکرده است، خداوند همه ما را یک امت واحده یاد می‌کند، ما وقتی کتاب و قبله و پیامبر مایکی است اعتقاد به آخرتمان یکی است دیگر چیزی برای تفرقه نداریم وی با تأکید بر اینکه اسلام یک‌ شاهراه است و هر یک از مذاهب اسلامی بخواهد دیگری را نفی کند به تاریکی رفته است، بیان کرد:  روستای تلفیقی جوزقان سمبل وحدت و اتحاد است و این برای ما یک افتخار بزرگ است که شیعه و سنی در کنار هم در همسایگی هم در کار و زندگی با هم شریک هستند و در صفا و صمیمیت زندگی می‌کنند. مولوی عبدالله رحیمی تأکید کرد: تحریک احساسات چه از جانب شیعه و چه از جانب سنی و ایجاد تفرقه را محکوم می‌کنیم و معتقدیم وحدت تنها راه پیشرفت جامعه اسلامی است. در ادامه امام جماعت مسجد امام جعفر صادق (ع) گفت: امروز نیاز نیست ما بگوییم مردم با هم خوب باشید ، هدف از برگزاری مراسمات هفته وحدت این است که ما دشمن خود را بشناسیم تا دشمن ورود نکند و شیعه و سنی را در مقابل هم قرار دهد. حجت‌الاسلام سید هادی حسینی‌کیا  افزود:  اسلام انسان‌ها را از بند قومیت و ملیت رهایی بخشید ، هدف دشمنان از بین بردن اسلام است و شیعه و سنی فرقی ندارد ، امروز دنیای کفر ، قرآن و اسلام و پیامبر و بزرگان دین را هدف قرار دادند ، ما مسلمانان باید بیدار باشیم و از تفرقه‌افکنی جلوگیری کنیم. انتهای پیام/ منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اهل سنت پیامبر ص وحدت اسلامی روستای جوزقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۵۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است

شیخ ابراهیم محمدی امام جمعه اهل سنت عسلویه در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن ارج نهادن مقاومت و ایستادگی ملت مظلوم غزه در برابر مصائب و حملات وحشیانه صهیونیست ها، امت اسلامی را به وحدت در مقابله با دشمنان اسلام فراخواند و اظهار داشت: خداوند متعال امت اسلام را به صبر و بردباری و مقاومت در برابر مصائب توصیه نموده است؛ مقاومت در سیره پیامبر اسلام و دیگر بزرگان دین یک امر است.

شیخ محمدی، افزود: در صدر اسلام و در تاریخ اسلام مشکلات ، رنج ها ، فشارهای مختلفی از سوی دشمنان اسلام بر ایشان و امت تحمیل میشد، از طرفی امت رسول خدا را در تنگناهای بسیاری قرار داده بودند؛ از این جهت حفظ وحدت و اسلام از مسائل مهم مسلمین عالم است.

این عالم اهل سنت، تصریح کرد: در عصر حاضر ملت های مسلمان بسیاری را مشاهده می کنیم که تحت فشارهای دشمنان اسلام هستند؛ ملت شریف ایران و امت اسلامی نیز در مقابل تحریم های ظالمانه و ستم هایی که استکبار جهانی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر  ملت مظلوم غزه انجام میدهد از این نمونه ها است.

وی عنوان کرد: باید با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و حرکت در این مسیر با حمایت از محور مقاومت و صبر و شکیبایی مصداق آیه شریفه قرآن کریم که می فرماید: « اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم» دیگر از این واضح‌تر؟ اگر شما در راه خدا حرکت کنید، دین خدا را نصرت کنید، خدا شما را نصرت خواهد داد؛ این سنّت الهى است و غیر قابل تغییر.

وی بیان کرد: بهترین راه مبارزه با صهیونیست ها و توطئه های دشمنان اسلام و مسلمین تمسک به قرآن وسنت پیامبراکرم صلی الله علیه وآله است، بایستی از تقویت وقدرت وحدت امت اسلامی بیشتر حمایت کنیم وبه نحواحسن انجام دهیم‌ زیرا در این روزها امت اسلامی دچارتوطئه ونقشه های پلید دشمن برای ایجادتفرقه ودودستگی شده ومسئولیت علما بسیارخطیراست وما همه وظیفه داریم این دسیسه ها وتوطئه ها را خنثی کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: از عوامل رسیدن به وحدت و نزدیکی مذاهب اسلامی صبر و شکیبایی است، در سیره پیامبر اسلام بسیار به صبر توصیه شده است که ایشان در زمانی که تحت محاصره سخت ترین و شدیدترین تحریم ها و مبارزات بر علیه کفار بودند، با قبول زجر و مشقت های فراوان رسالت خود و اسلام را حفظ نمودند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • اسرار موفقیت امام صادق (ع) در تقویت بنیان‌های وحدت امت اسلام
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب