Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:08:19 GMT

فروش فوق العاده آثار پیکاسو در یک حراجی

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۵۸۰۴

فروش فوق العاده آثار پیکاسو در یک حراجی

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از بی‌بی‌سی انگلیسی، گروه هتل‌های ام‌جی‌ام/MGM در تاریخ ۲۳ اکتبر (۱ آبان ۱۴۰۰) به واسطه حراج‌خانه ساتبیز ۱۱ اثر پیکاسو را در محل هتل بلاژیوی لس‌آنجلس به مزایده گذاشت. این مجموعه شامل ۹ نقاشی و دو اثر سرامیکی از این هنرمند برجسته اسپانیایی بود که در سال ۱۹۷۳ درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رویداد موردانتظار حاصل دسترنج بیش از ۵۰ سال فعالیت هنری پیکاسو زیر چکش حراج رفت و نتایجی استثنایی به جا گذاشت؛ نقاشی زنی با کلاه نارنجی، که در سال ۱۹۳۸ روی بوم آمد، به ارزش تخمینی ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار به فروش گذاشته شده بود اما در نهایت ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار چکش خورد و به گرانترین اثر به فروش رفته در حراجی مذکور تبدیل شد.

«زنی با کلاه نارنجی»، پیکاسو

پرتره بزرگ مرد و کودک یکی دیگر از شاهکارهای پیکاسو بود که در این حراجی به فروش گذاشته شد و به قیمت ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروش رفت.

«مرد و کودک»، پیکاسو

ساتبیز درباره این اثر می‌گوید: این تابلوی ۲ متری که در سال ۱۹۵۹ کشیده شد، نمونه‌ای خیره کننده از دستاوردهای پیکاسو در یکی از مهمترین دوران حرفه هنری اوست.

یکی دیگر از آثار برجسته در این حراجی تابلوی طبیعت بی جان با سبد میوه و گل بود که پیکاسو در سال ۱۹۴۲ و در زمان اشغال فرانسه به دست نیروهای نازی در پاریس کشید. این نقاشی به قیمت ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروخته شد.

«طبیعت بی جان با سبد میوه و گل»، پیکاسو

به گفته کارشناسان ساتبیز، با وجود تخریب‌ و مشقت‌های دوران جنگ جهانی دوم، بازه بین سالهای ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۴ یکی از پربارترین دوره‌های کاری پیکاسو بود.

هدف از این حراج بزرگ ایجاد تنوع در کلکسیون هنرهای زیبای ام.جی.ام و افزودن آثار هنرمندان به حاشیه رانده شده به این مجموعه عنوان شده بود؛ مجموعه مذکور شامل حدود ۹۰۰ اثر از ۲۰۰ هنرمند از جمله آثار هنرمندان معاصر چون باب دیلن و دیوید هاکنی است که در هتل‌های این مجموعه در سراسر جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. کار گرد‎‌آوری این مجموعه بزرگ بیش از ۲۰ سال پیش توسط استیو وین (Steve Wynn)، مالک سابق هتل بلاژیو، آغاز شد.

پابلو پیکاسو به عنوان نقاش، مجسمه‌ساز، طراح صحنه و متخصص چاپ دستی یکی از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین هنرمندان سده بیستم به حساب می‌آید که از پایه‌گذاران مکتب کوبیسم بود؛ هنرمندی که در تمام دوران زندگی خود دست از جست‌وجوگری و تجربه برنداشت و خالق اثرهای ماندگاری شد. این هنرمند پرکار و اثرگذار سده بیستم میلادی در هشتم آوریل ۱۹۷۳ میلادی در حالی که به اتفاق همسرش ژاکلین روک از دوستانش برای صرف شام پذیرایی می‌کرد بر اثر حمله قلبی درگذشت.

رکورد گرانترین اثر این هنرمند مشهور در دست نقاشی زنان الجزایر است که در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۱۷۹ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروخته شد.

برچسب‌ها ساتبیز پیکاسو حراج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساتبیز پیکاسو حراج ساتبیز پیکاسو حراج هزار دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۵۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی دلیگانی: جلسه فوق‌العاده ارزی باید در صحن برگزار شود نه جداگانه

نماینده شاهین‌شهر در مجلس گفت: نظر ما این است که جلسه فوق العاده ارزی باید در صحن برگزار می‌شد و باید می‌آمدند در صحن و شفاف مطالب بیان می‌شد، ما گفتیم که در صحن جلسه [فوق العاده ارزی]برگزار شود نگفتیم که بروید و جداگانه جلسه بگذارید.

به گزارش ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در واکنش به این نکته که «خواست نمایندگان یک جلسه فوق‌العاده درخصوص مساله ارز در صحن بود نه در دفتر رییس مجلس»، گفت: بله، نظر ما همین است باید می‌آمدند در صحن و شفاف مطالب بیان می‌شد، ما گفتیم که در صحن، جلسه [فوق العاده ارزی]برگزار شود نگفتیم که بروید و جداگانه جلسه بگذارید.

وی ادامه داد: با این جلسات چند نفره جداگانه نتیجه نمی‌گیریم و الان هم که مشکلات حل نشده است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: به نظر ما اگر قانون را رعایت می‌کردند این مشکلات را نداشتیم، بانک مرکزی قانون را رعایت نمی‌کند چه قانونی که اخیرا تصویب کردیم و چه احکامی که در برنامه مصوب شده؛ اگر این قوانین و احکام از سوی بانک مرکزی رعایت شود این مشکلات را نخواهیم داشت.

وی ابراز داشت: ما همچنان مطالبه برگزاری جلسه ارزی در صحن را داریم و معتقدیم که همه نمایندگان باید در جریان این موضوع قرار بگیرند نه اینکه یک جلسه جدا باشد.

دیگر خبرها

  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • نویدکیا: تلاش می‌کنیم از این مرحله عبور کنیم
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • آغاز اولین طرح فروش فوق‌العاده سایپا؛ نام خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حاجی دلیگانی: جلسه فوق‌العاده ارزی باید در صحن برگزار شود نه جداگانه
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست