Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-09@02:10:08 GMT

چرا رنگ قرمز کرونا پاوه را رها نمی‌کند؟

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۵۸۴۸

چرا رنگ قرمز کرونا پاوه را رها نمی‌کند؟

فرماندار پاوه حضور گردشگران، شرکت در مراسم ختم و حضور بیماران کرونایی از نقاط دیگر در بیمارستان‌های پاوه را عامل قرمز ماندن این شهر با وجود پایان پیک پنجم دانست.

جلیل بالایی با اشاره به اینکه با وجود پایان پیک پنجم کرونا هنوز پاوه از وضعیت قرمز خارج نشده، گفت: این موضوع چند دلیل اصلی دارد که حضور گردشگران از مهمترین آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه با کمرنگ شدن محدودیت‌های تردد درون استانی، در روزهای پایانی هر هفته، پاوه و خصوصا روستاهای این شهرستان مملو از حضور گردشگران است.

فرماندار پاوه شرکت در مراسم ختم را عامل دیگری برای گسترش کرونا در پاوه دانست و عنوان کرد: متاسفانه طی چند وقت اخیر چند نفر از افراد موثر فرهنگی و شناخته شده در پاوه فوت کردند و مشارکت چند هزار نفری در مراسم ختم این افراد به شیوع بیماری دامن زد.

بالایی با اشاره به اینکه آمار بستری بالا در پاوه باعث قرمز ماندن این شهرستان شده، اضافه کرد: حس مسئولیت‌پذیری بالایی که در بیمارستان‌های پاوه وجود دارد باعث شده تا زمانی که فرد بهبودی کامل پیدا نکرده از بیمارستان مرخص نشود، در حالیکه در نقاط دیگر اینگونه نیست و مبتلایان بعد از بهبودی نسبی مرخص می‌شوند.

وی تاکید کرد: به علاوه گاهی بیمارانی از روانسر و یا مریوان و سروآباد نیز در بیمارستان پاوه بستری می‌شوند.

فرماندار پاوه گفت: عامل دیگری که باعث قرمز ماندن پاوه شده این است که شیوع پیک پنجم از شرق ایران شروع شد و غرب کرمانشاه از جمله پاوه از آخرین نقاطی بودند که درگیر شدند و طبیعی است که اکنون با تاخیر از پیک خارج شویم.

به گفته بالایی هم اکنون 52 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان پاوه بستری هستند.

وی در ادامه به آمار واکسیناسیون در شهرستان پاوه هم اشاره و خاطرنشان کرد: 73 درصد جمعیت هدف این شهرستان دوز اول و 48 درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی از افراد خواست هرچه زودتر نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند و یادآور شد: عدم شرکت در مراسم شادی و عزا خواسته اصلی ما از مردم پاوه است.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۵۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند

شرکت آسترازنکا می‌گوید به دلیل مازاد واکسن‌های کرونا، این محموله‌های خود را از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرکت انگلیسی ـ سوئدی آسترازنکا می‌گوید به دلیل مازاد واکسن‌های کووید19 این محموله‌های خود را از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند.

این شرکت اعلام کرده که از زمان آغاز همه‌گیری کرونا چندین نسخه به‌روز شده از واکسن‌هایی که برای مقابله با ویروس کرونا ساخته شده از سوی شرکت‌های مختلف راهی بازار شده و همین مسئله موجب پدید آمدن مازاد واکسن‌ برای بیماری کرونا شده است.

اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون

براساس گزارش گاردین، در 7 می، آژانس دارویی اروپا اطلاعیه‌ای صادر کرد مبنی بر اینکه این واکسن دیگر مجاز به استفاده نیست. AstraZeneca در بیانیه‌ای گفت که این تصمیم به این دلیل گرفته شده است که در حال حاضر انواع واکسن‌های جدیدتری در دسترس هستند که برای هدف قرار دادن انواع کووید-19 سازگار شده‌اند.

با وجود این، چند روز پیش در پی شکایت دسته‌جمعی گروهی از شهروندان بریتانیایی، این شرکت اعتراف کرده بود که موارد نادری از واکسن‌های کرونای شرکت آسترازنکا به ایجاد لخته خون و مرگ بیماران منجر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید فرماندار شهرستان بوکان از پروژه در حال ساخت بیمارستان ٢۵٠ تختخوابی بوکان 
  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • افتتاح بخش تالاسمی بیمارستان امید شهرستان مهرستان
  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • بارش شدید باران در پاوه و جاری شدن سیلاب
  • بارش تگرگ در شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب
  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند
  • دستگیری اوباش حین درگیری در بیمارستان
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • مصدومیت ۱۰ نفر در واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در آستانه اشرفیه