Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سارمان حفاظت محیط زیست، در بیانیه این سازمان با عنوان " ارتباط با خشکسالی و آتش سوزی ها " آمده است: یکی از اساسی ترین مظاهر صیانت از حقوق عمومی، وظیفه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور است که در اصل پنجاهم قانون اساسی به عنوان یک وظیفه عمومی تلقی و تأکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقق اهداف آن جز با حمایت و پشتیبانی قوای سه گانه، توانمندی های نیروهای مسلح و نیز مشارکت های مردمی، امکان پذیر نیست، دنیای گرم تر و خشک تر که غالباً ناشی از اثرات سوء تغییرات اقلیمی است، در کشوری مانند ایران که خشک و نیمه خشک است و هم اکنون با شروع فصل پائیز و برگ ریزان درختان و درختچه های پهن برگ و همچنین رستنی های خشکیده و علفی که در بستر دارد، فرصت و شرایط را برای آتش سوزی های طبیعی و غیرطبیعی (در اثر بی مبالاتی گردشگران، دامداران، تغییر کاربری برای زمین خواری و...) به نحو بارزی مهیا و تشدید خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است : آثار زیانبار آتش سوزی ها در سال گذشته (جان باختن چند تن از محیط بان و همیاران محیط زیست، سوختن جمعیت زیادی از حیات وحش و سایر موجودات و ارگانیسم های خاک سرزمین سوخته، دود حاصل از آتش سوزی در افزایش گازهای گلخانه ای و باران های اسیدی و...)، خاطره بسیار تلخی را در تاریخ سازمان حفاظت محیط زیست رقم زده است.

ناگفته نماند که تحریم ظالمانه استکبار جهانی نیز در دهه های اخیر، محدودیت زیادی در امر تهیه تجهیزات، امکانات حفاظتی و سایر وسائل اطفاء حریق مدرن (هوایی، زمینی و انفرادی) ایجاد کرده و عرصه را در این زمینه برای کشور و سازمان های متولی، تنگ تر و تنگ تر کرده است.

لذا، با امعان نظر به مراتب فوق، به منظور پیشگیری و مهار اینگونه حوادث غیر منتظره، از تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی، نهادهای خودجوش مردمی و فرد فرد هموطنان دلسوز و فهیم، انتظار دارد، ضمن رعایت اصول اخلاق زیست محیطی و همگرایی برای صیانت از محیط زیست و بیت المال کشور، از وقوع و مهار اینگونه حوادث غیرمترقبه و خانمانسوز، این سازمان را یاری رسان باشید.

لذا، با امعان نظر به مراتب فوق، به منظور پیشگیری و مهار اینگونه حوادث غیر منتظره، از تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی، نهادهای خودجوش مردمی و فرد فرد هموطنان دلسوز و فهیم، انتظار دارد، ضمن رعایت اصول اخلاق زیست محیطی و همگرایی برای صیانت از محیط زیست و بیت المال کشور، از وقوع و مهار اینگونه حوادث غیرمترقبه و خانمانسوز، این سازمان را یاری رسان باشید.

آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع طی سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته که به عواملی مانند خشکسالی و غفلت انسانی بر می گردد، امارها نشان می دهد سال گذشته، بیش از ۲۱ هزار هکتار از اراضی جنگلی کشور در آتش سوخته است که بخش زیادی از آن در مراتع و جنگل‌های زاگرس بوده است.

برخی آمارها نشان می دهد سالانه حدود ۱۴هزار هکتار از جنگل‌های کشور در آتش‌سوزی‌ها از بین می‌رود.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست آتش سوزی آهنگ حیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست آتش سوزی آهنگ حیات سازمان حفاظت محیط زیست آتش سوزی آهنگ حیات آتش سوزی ها محیط زیست جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۶۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار اشاره کرد:کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوز‌ها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • چرا پروژه بارورسازی ابر‌ها در ایران به بن‌بست خورد؟
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟