Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزویک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای ضمن صحبت درباره خروج از افغانستان و تروریسم، اعلام کرد که آمریکا اکنون به سوژه تمسخر و مضحکه جهانیان تبدیل شده است.

ترامپ در بیانیه خود گفت: «کشورما از درون در حال فروپاشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ فردی برای جلوگیری از آن کاری نمی‌کند.»

او همچنین ضمن تأکید بر درخواست خود برای ساخت دیوار مرزی، مدعی شد: «کشور از سوی میلیون‌ها نفر که به طور غیرقانونی وارد مرز‌های ما می‌شوند، مسموم شده است.»

وی در بیانیه‌ای که لیز هرینگتون، سخنگوی ترامپ در توییتر منتشر کرده است، گفت: «در اکثر موارد، آن‌ها حتی مورد بازجویی قرار نمی‌گیرند یا از ورود آن‌ها جلوگیری نمی‌شود. این افراد خطرناک بوده و بیشتر مجرمان زندانیان فراری از سایر کشور‌ها هستند. اولین کاری که باید برای برای جلوگیرری از ورود آن‌ها صورت گیرد، تکمیل این دیوار مرزی است.»

ترامپ در ادامه افزود: «باید با مکزیک توافقی صورت گیرد که در آن این کشور به عنوان «مانع» عمل می‌کند و نه «سکوی پرتاب» برای مهاجرانی که غیرقانونی وارد می‌شوند.»

ترامپ در اظهارات خود در مورد مهاجران گفت که بسیاری از افغان‌هایی که پس از تسخیر طالبان از کشورشان فرار کرده اند نباید در آمریکا مستقر شوند.

او در ادامه افزود: «۹۷ درصد از کسانی که در افغانستان سوار هواپیما شده اند، نباید اینجا باشند. این افراد باید با دقت بررسی شوند، زیرا بسیاری از آن‌ها ممکن است در سطح بالایی با گروه‌های ترورریستی در ارتباط باشند.»

ترامپ به مشکلات کنونی آمریکا را با زمان ریاست جمهور خود مقایسه کرد و گفت: «کشور ما چقدر احمق شده است. بسیار غم انگیز است. ۱۰ ماه پیش هیچ کدام از این مشکلات را نداشتیم و هیچ بحران اقتصادی اعم از  تورم و بالا رفتن قیمت سوخت را نداشتیم.»

ترامپ در پایان بیانیه خود، با اشاره به کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی که در جریان بمب گذاری در خارج از فرودگاه کابل در ماه اوت، گفت: «خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان باید متفاوت اجرا می‌شد. ما از افغانستان بیرون می رفتیم، اما باید با عزت آن را ترک می‌کردیم.»

رئیس جمهور سابق قبلاً در مورد بحران مرزی و نحوه برخورد آمریکا در خروج از افغانستان صحبت کرده است. در ماه سپتامبر، ترامپ گفت که افزایش مهاجران از مرز آمریکا شاید بزرگترین بحران در تاریخ کشور ما باشد.

او گفت: «بیشترین تعداد مهاجران در طول تاریخ آمریکا، اکنون در حال سرازیر شدن در  کشور هستند. کشور ما در حال تبدیل شدن به یک گودال بشریت است.»

ترامپ در ادامه افزود: «قاتلان، فروشندگان مواد مخدر و جنایتکاران در هر شکل و اندازه بخش بزرگی از این مهاجرت گسترده هستند. ده‌ها هزار نفر از هائیتی و بسیاری دیگر در حال حاضر از کشور‌های آفریقا، حتی بیشتر از آمریکای جنوبی، آمده اند.»

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با اشاره به بحران مهاجران غیرقانونی در این کشور، اعلام کرد آمریکا در حال تبدیل شدن به یک فاضلاب انسانی است.

مقام‌های جمهور‌ی‌خواه پس از روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، او را مقصر فشار بیش از حد بر سامانه‌های مهاجرتی می‌دانند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ جو بایدن افول آمریکا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۶۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقایع دانشگاه‌های آمریکا وجهه دموکراسی غرب را نابود کرد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با کارکنان عقیدتی سپاه خراسان رضوی افزود: اینها نشانه‌های صادق همان افولی است که از سال‌ها قبل، رهبر معظم انقلاب وعده آن را داده بودند و اکنون نشانه‌های تصدیق این وعده صادق بر همگان آشکار می‌شود.

وی با بیان اینکه سال‌هاست که غرب ادعای دموکراسی دارد، افزود: حالا ببینید همین دموکرات‌ها چطور استاد دانشگاه را روی زمین می‌کشانند، مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و داخل ماشین می‌اندازند در حالیکه نه‌ فقط چشم ملت ایران بلکه نگاه همه مردم دنیا به دانشگاه‌هایشان دوخته شده است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: تصویر جامعه ما از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، دقیق‌ترین مصداق تشابه با همان واقعه احزاب است تا جایی که شما در سال‌های اخیر به چشم می‌توانستید ببینید کسانی بودند که شاید حتی سوابق درخشان انقلابی هم داشتند اما در مقابل ساز و برگ اردوگاه دشمن به صرافت افتادند تن به سازش دهند، مذاکره کنند و تسلیم شوند.

وی ادامه داد: در مقابل این افراد، دسته دیگری بودند که ایستادند و در صدر آن‌ها رهبر معظم انقلاب بود. اینها همان کسانی بودند که گفتند «وَ صَدَقَ الله وَ رَسوله» و تا به امروز نیز همه کار نظام، اسلام، انقلاب و کشور را با همین مبنا به پیش برده‌اند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه در عرصه تبلیغ و تبیین باید ابتدا به سراغ خودی‌ها برویم، افزود: برادران سپاه و توده اقشار مختلف بسیج، ۲ بستر مستعد کار فرهنگی هستند. مجامع خانوادگی، پاتوق‌های صمیمانه، اینها فرصت‌هایی است که می‌توان خیلی از مسائل فرهنگی و برنامه‌های تربیتی را به کمک خلوص ذاتی این فضا نهادینه کرد.

دیگر خبرها

  • وقایع دانشگاه‌های آمریکا وجهه دموکراسی غرب را نابود کرد
  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند