Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه در توضیح آخرین وضعیت اتباع ایرانی گرفتار در مرز بلاروس و لیتوانی، تاکید کرد: وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران تا رفع مشکل این هموطنان این موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

به گزارش قدس انلاین، خطیب زاده در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت اتباع ایرانی گرفتار در مرز بلاروس و لیتوانی، افزود: متعاقب اطلاع وزارت امورخارجه از موضوع، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس ماموریت یافت با فوریت این موضوع را پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
او ادامه داد: بر این اساس سفارت بلافاصله در تماس با وزارت خارجه و دیگر نهادهای ذیربط بلاروسی، اقدام به کسب اطلاعات تکمیلی درخصوص وضعیت هموطنان گرفتار در مرز بلاروس - لیتوانی و حل مشکلات آنها کرد. در طی این تماس‌ها، سفارت خواستار همکاری نهادهای ذیصلاح بلاروسی برای دسترسی به اتباع ایرانی گرفتار در مرز و رسیدگی فوری به وضعیت آنها شده است. خطیب زاده تاکید کرد: با توجه به اهمیت و فوریت موضوع، تلاش شده با افراد گرفتار ارتباط مستقیم برقرار شود که بر همین اساس علاوه بر تماس تلفنی سفیر با یکی از اتباع گرفتارشده، صبح امروز هیاتی از سفارت برای رسیدگی به وضعیت اتباع ایرانی و تمهید شرایط بازگرداندن آنها به میهن عازم منطقه مرزی بلاروس- لیتوانی شد که بر اساس گزارش های دریافتی هم اکنون در منطقه مرزی به سر می برد و در تعامل با مرزبانی منطقه ای، در تلاش است در اسرع وقت مشکلات هموطنان گرفتار را مرتفع کند. سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: سفارت ایران بطور مستمر در تماس با نهادهای ذیربط بلاروسی بوده و نگرانی جدی جمهوری اسلامی ایران از وضعیت اتباع ایرانی گرفتار در مرز را رسما به اطلاع طرف بلاروس رسانده است ضمن آنکه این موضوع از طریق سفارت بلاروس در تهران نیز پیگیری شده است. خطیب زاده در پایان گفت: اطمینان داریم دولت بلاروس در چارچوب روابط دوستانه تهران - مینسک همکاری لازم و کافی برای رفع مشکلات این اتباع ایرانی را خواهد داشت. وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران نیز تا رفع مشکل این هموطنان این موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد. انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سعید خطیب زاده بلاروس سفارت جمهوری اسلامی ایران اتباع ایرانی گرفتار در مرز گرفتار در مرز بلاروس جمهوری اسلامی ایران وضعیت اتباع ایرانی خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی گفت: سیر درمان «ارس»، تنها پلنگ باغ‌وحش مشهد، با همکاری دامپزشکان و متخصصان و بر پایه خرد جمعی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، جواد نباتی در خصوص سیر درمان «ارس»، اظهار کرد: در اواخر سال ۱۴۰۲، لنگش تداوم‌دار در دست این‌گونه ارزشمند مشاهده شد که علت آن بر اثر تشنج ارس در ادامه بیماری عصبی‌اش رخ داد.

وی افزود: بنابراین، تصمیم بر اخذ رادیوگرافی از دست حیوان تحت بیهوشی گرفته شد.

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی بیان کرد: طبق رادیوگرافی اخذشده، شکستگی دست چپ ارس مشاهده و توسط رادیولوژیست تأیید شد.

نباتی افزود: با توجه به جوش‌خوردگی نسبی استخوان و وضعیت خاص حیوان با سابقه تشنج، طولانی‌مدت‌بودن عمل جراحی و مراقبت‌های خاص بعد از عمل و نیز ریسک بالای عمل، تلاش می‌کنیم برای جراحی حیوان تصمیمی بگیریم که ناشی از خرد جمعی دامپزشکان تیم درمان باشد.

وی ادامه داد: هر تصمیمی (چه عمل جراحی و چه ادامه حیات با این حال) ریسک‌های خودش را به همراه دارد.

کد خبر 748683

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد / تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • وزیر امنیت داخلی اسرائیل به تیر غیب گرفتار شد؛ وضعیت او وخیم است
  • وزیر امنیت داخلی اسرائیلی به تیر غیب گرفتار شد؛ وضعیت او وخیم است