Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@10:23:07 GMT

استرالیا نماینده خود در اسکار را معرفی کرد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۶۴۰۵

استرالیا نماینده خود در اسکار را معرفی کرد

فیلم سینمایی «وقت چیغ انار» محصول مشترک افغانستان، استرالیا، هلند و ایران به عنوان نماینده سینمای استرالیا به اسکار می‌رود.

به گزارش ایمنا و به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی «وقت چیغ انار» به نویسندگی و کارگردانی گراناز موسوی، به عنوان نماینده سینمای استرالیا برای رقابت در بخش غیر انگلیسی زبان به عنوان نماینده سینمای کشور استرالیا به آکادمی اسکار معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نود و چهارمین دوره اسکار در ۲۷ مارس ۲۰۲۲ میلادی مطابق با هفتم فروردین ۱۴۰۱ خورشیدی، همانند ادوار پیش از فراگیری جهانی (پاندمی) کرونا برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «وقت چیغ انار» که به تهیه‌کنندگی مشترک بهیر وردک، گراناز موسوی، کریستین ویلیامز و مرضیه وفامهر سال گذشته در کابل فیلمبرداری شده، محصول مشترک افغانستان، استرالیا، هلند و ایران به شمار می‌رود.

با توجه به تحولات سیاسی اخیر در کشور افغانستان و قوانین سرسختانه وضع شده توسط طالبان، فعلاً فیلم سینمایی «وقت چیغ انار» یکی از آخرین آثار سینمایی خواهد بود که در کشور افغانستان تولید شده است.

این فیلم تاکنون در جشنواره‌ها و رویدادهای معتبر بین‌المللی بسیاری چون سیدنی، سائوپائولو و توکیو حضور داشته است. این فیلم همچنین به تازگی به عنوان نامزدِ بهترین فیلم در بخش کودک و جوانِ جایزه‌ی آسیاپاسیفیک انتخاب شده است.

عرفات فیض، الهام ایازی، اندرو کوییلتی، مرحوم حشمت‌الله فنایی، سعیده سادات، فرشته عالمی، امیرشاه تلاش، ذبیح غیاث، زیشان‌خان تلاش, مدینه نیازی بازیگران این فیلم سینمایی هستند، همچنین حسیبا ابراهیمی نیز در این فیلم حضوری افتخاری دارد.

یکی از نکات قابل توجه این فیلم سینمایی حضور حسین علیزاده، آهنگساز و نوازنده شهیر ایرانی در کنار دیگر عوامل است؛ او ساخت موسیقی «وقت چیغ انار» را برعهده داشته است.

پخش بین المللی فیلم بر عهده محمد اطبایی (مستقل‌های ایران) است.

کد خبر 531057

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سینمای ایران استرالیا اسکار جشنواره اسکار اسکار 2022 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فیلم سینمایی وقت چیغ انار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۶۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کوالالامپور، دانشجویان استرالیایی هم صدا با دانشجویان آمریکا ضمن اعلام همبستگی با مردم بی پناه فلسطین، علیه جنایات بی شمار رژیم صهیونیستی در کشتار غیر نظامیان غزه تظاهرات کردند.
دانشجویان دانشگاه سیدنی با برپایی چادر و استقرار در پایگاه ثابت مقابل ساختمان این دانشگاه، خواستار تحریم رژیم صهیونیستی و قطع روابط مالی دولت استرالیا با این رژیم کودک کش شدند...

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات: 
دانشجویان استرالیایی

دیگر خبرها

  • معرفی داوران و ناظران هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان
  • نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • «پدر قهوه»؛ سریال جدید مهران مدیری درباره چیست؟
  • بعد از «اسکار» مهران مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا