Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،خدایی  مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به شرایط بیماری کرونا در جامعه، درخواست‌های متقاضیان و مجریان شهرستانی و بازگشایی کتابخانه‌ها، مدارس و ...، با تصمیم شورای سیاستگذاری، مهلت ثبت نام و شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا ۳۰ آذر ماه تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) و بخش ویژه حضرت مهدی (عج)، با انتشار فراخوانی از ۲۲ خرداد ماه همزمان با آغاز دهه کرامت شروع به فعالیت کرده است.

وی گفت: در یازدهمین دوره این جشنواره در کنار رشته‌های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه‌ای و داستانک نویسی، رشته‌های شعرسرایی، پویش برای امام زمانم و قصه گویی اضافه شده و برای جلب مشارکت بیش از پیش ناشران و کتابداران دو بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر و نیز مروجان فرهنگ رضوی در نظر گرفته شده است.

خدایی بخش‌های مختلف جشنواره یازدهم کتابخوانی رضوی را در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» عنوان کرد و یادآور شد: علاقمندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط، به صورت فردی یا خانوادگی از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir در جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: در بخش فردی افراد علاقمند می‌توانند متناسب با رده سنی خود ضمن مطالعه کتاب‌ها در هر یک از رشته‌های جشنواره شرکت کنند. در بخش خانوادگی نیز اعضای خانواده می‌توانند متناسب با رده سنی خود با مطالعه کتاب‌ها، به بخش خانوادگی سایت مراجعه کرده و در هر یک از رشته‌های مسابقه شرکت کنند.

وی ضمن دعوت از آحاد مردم عاشق اهل بیت (ع) استان جهت شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: به دلیل شیوع اپیدمی کرونا و جهت حفظ سلامتی علاقمندان یازدهمین دوره جشنواره به صورت کامل در بستر الکترونیک برگزار می‌شود و علاقمندان تا ۳۰ آذرماه امسال فرصت دارند با مراجعه به سایت در این جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از برگزاری مراسم اختتامیه در دو سطح خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزیدگان جشنواره در دو سطح «ملی» و «شهرستانی» معرفی و با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی در بخش‌های مختلف کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال، خانوادگی و بخش‌های ویژه فعالیت‌های جنبی تجلیل خواهند شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی جشنواره کتابخوانی رضوی جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان با حضور نویسندگان و مؤلفان بومی گفت: آثار ارسالی باید برای نخستین بار در محدوده زمانی اول فروردین ‏۱۴۰۱ تا ۲۹  اسفند ‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

علیرضا نوروزی افزود: همچنین آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد وکتابهایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتابهای که توسط نویسندگان و مؤلفان بومی و غیربومی در آذربایجان‌غربی تألیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی اظهارکرد: از هر عنوان کتاب باید دو نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتابهای ارسالی باید در یکی از گروههای تألیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

وی، با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی وجود ندارد،گفت: کتابهای کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: علاقمندان تا ۳۱ ام مردادماه امسال فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی ، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

مسابقه کتاب سال آذربایجان‌غربی با همکاری خانه کتاب ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز