Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، هادی‌نسب، فرماندار شهرستان اشکذر در بازدید از مجموعه تاریخی باغ وزیر حجت‌آباد از توابع بخش مرکزی گفت: در سال‌های گذشته اقدامات متعددی برای مرمت و احیای این مجموعه نفیس صورت گرفته، اما آنگونه که شایسته و درخور این بنای تاریخی و کم‌نظیر است، عمل نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مجموعه باغ وزیر حجت‌آباد بیش از ۱۴۰ سال قدمت و به دوران قاجاریه تعلق دارد و این مجموعه نفیس از حیث گردآوری عناصر مختلف عمارت، باغ، ساباط، بازارچه، کاروانسرا، کالسکه خانه، آب‌انبار، حمام در کنار هم از امتیازات منحصری برخوردار است.

هادی نسب ادامه داد: در سال‌های اخیر با وجود مشکلات مالکیتی و حقوقی، قرارداد واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی از سوی صندوق حفظ و احیای بنا‌های تاریخی منعقد شده، اما این مجموعه نفیس همچنان منتظر تکمیل عملیات اجرایی طرح احیا و مرمت و بهره‌برداری است.

هادی‌نسب در ادامه این بازدید که با هدف بررسی وضعیت و مشکلات مجموعه باغ وزیر صورت گرفت از آب گرفتگی آب انبار این مجموعه خبر داد و افزود: به نظر می‌رسد حفر چاهای جذبی متعدد در نزدیکی این آب انبار موجب بروز این مشکل شده است و علی رغم تلاش‌های دستگاه‌های متولی از جمله میراث فرهنگی برای ساماندهی و تخلیه آب‌انبار از این آب‌های سطحی، این مشکل همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنای تاریخی میراث فرهنگی آب انبار باغ وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال تهران در حالی برای دیدار روز جمعه مقابل تراکتور تبریز آماده می‌شود که گلر اصلی این تیم اجازه همراهی آبی‌ها را ندارد.

سید حسین حسینی که در این فصل عملکردی فوق العاده درون دروازه استقلال داشته به دلیل محرومیت انضباطی ناشی از مصاحبه پس از بازی برابر شمس آذر در حساس‌ترین بازی استقلال در نیم فصل دوم غایب خواهد بود.

با این حال حسینی این روزها تمرینات خود را در کمپ حجازی پا به پای سایر بازیکنان استقلال دنبال می‌کند و امیدوار است با پایان محرومیت از بازی هفته بیست و ششم دوباره درون دروازه تیمش قرار بگیرد.

او که در روزهای گذشته حمایت ویژه‌ای از گلر دوم تیمش داشته، سعی کرده با روحیه دادن به این دروازه‌بان جوان، انگیزه او برای نگه داشتن استقلال به عنوان شانس اصلی قهرمانی را حفظ کند و از سوی دیگر خودش هم تلاش می‌کند این محرومیت بدموقع را به دست فراموشی سپرده و تمرکزش را برای ادامه فصل حفظ کند‌.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین
  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند (عکس)
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان