Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور حفاظت از منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران از فرونشست سالانه ۱۸ تا ۲۵ سانتی متری در دشت‌های استان تهران خبرداد. او فرونشست را خطری جدی برای زیرساخت‌ها دانست و گفت: این پدیده زیرساخت‌هایی مانند راه آهن، اتوبان تهران -قم، خطوط انتقال گاز و آب را با مخاطره و خطر تخریب مواجه می‌کند.   به گزارش «انتخاب»، حسن زحمتکش با اشاره به اینکه استاندار جهانی در خصوص فرونشست ۴ سانتی متر در سال است به صداوسیما گفت: براساس آمار سازمان زمین شناسی سالانه در استان تهران بیش از ۱۸ تا ۲۵ سانتی متر فرونشست اتفاق می‌افتد که این رقم بسیار بیشتر از استاندار‌های جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه فرونشست‌های استان تهران به علت برداشت‌های بی رویه از سفره‌های آبی زیرزمینی است گفت: میانگین افت سطح سفره‌های زیرزمینی یک متر است که این رقم در مناطقی مانند دشت ورامین به ۳ تا ۴ متر نیز می‌رسد.   مدیر امور حفاظت از منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران فرونشست را خطری جدی برای زیرساخت‌ها دانست و گفت: این پدیده زیرساخت‌هایی مانند راه آهن، اتوبان تهران -قم، خطوط انتقال گاز و آب را با مخاطره و خطر تخریب مواجه می‌کند.   زحمتکش با تاکید بر اینکه فرونشست سبب شدت گرفتن پدیده بیابانزایی میشود گفت: فرونشست سبب بروز شکاف‌های عمیق و ایجاد اختلال در آبیاری دشت می‌شود که این رویه بیابانزایی را بسیار افزایش خواهد داد.   وی افزود: فرونشست را زلزله خاموش می‌نامند به نحوی که آرام ساختمان‌های شهری را دچار ترک‌های ریز کرده و اگر زلزله‌ای در آن مناطق رخ دهد خسارات را چند برابر می‌کند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت از ۴۱ مورد تعرض به خطوط لوله انتقال نفت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت این رقم نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: در سال 1402 بالغ بر 41 مورد تعرض به خطوط لوله انتقال نفت ایران رخ داد که با اقدامات به‌موقع، از این تعداد 25 مورد به برداشت نفت یا فرآورده منجر نشد.

وی افزود: نسبت به سال 1401 که 47 مورد انشعاب غیرمجاز با 35 مورد برداشت نفت‌ یا فرآورده داشتیم، میزان سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش داشته است.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • سختی کار نفتی‌ها
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان