Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با تبریک ولادت خجسته پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) جلوه‌ای از نور خداست و نور و رحمت الهی همیشه امیدآفرین و فرح بخش و آرامش بخش بوده است.

وی با بیان اینکه انسان همواره در تاریکی و جهالت و حیرانی به شدت نیازمند نور است، افزود: وقتی نور آمد انسان از گمراهی نجات می‌یابد مگر آنکه خود انسان نخواهد و در مسیری حرکت کند که به سقوط منتهی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه میلاد پیامبر اعظم (ص) در زمانی اتفاق افتاد که جهالت جهان را فراگرفته بود و ظلمت انسان‌ها را رنج می‌داد و مردم از ظلم ستمگران به تنگ آمده بودند، تصریح کرد: امروز هم دنیا در یک جاهلیت مدرن بسر می‌برد و تاریکی‌هایی که وجود دارد، کمتر از سال عام الفیل نیست که رسول‌الله در آن مقطع برای نجات بشر متولد شدند.

محسنی اژه‌ای گفت: در پرتو نور رسول‌الله (ص) برخی کاخ‌های ستم فرو ریخت و آتش‌های شعله‌ور خاموش شد و ما باید در پرتو این نور که الی یوم القیامه ادامه دارد، آتش‌ها را خاموش و با ظلم و ستم مقابله کنیم.

وی ادامه داد: انوار قدسی رسول الله (ص) در وجود مقدس حضرت بقیه الله متجلی شده و در زمان غیبت نیز، ولی فقیه جامع الشرایط همان مسیر را ادامه می‌دهد و هر کس طالب هدایت و کمال باشد، راه برای او روشن است.

رییس دستگاه قضایی در ادامه از مقام معظم رهبری به عنوان انسانی زمان‌شناس و موید و متصل یاد کرد و با اشاره به بیانات روز گذشته ایشان درباره سه خصیصه و صفت مهم پیامبر اعظم (ص) گفت که امروز ما بیش از هر زمان دیگر به عدل، صبر و اخلاق به شدت نیاز داریم.

محسنی اژه‌ای افزود: صبر و پایداری در طی‌کردن مسیر الی الله و تحمل دشواری انجام مسئولیت و ایستادگی در برابر گناه و فشار شیاطین و دشمنان کاری دشوار است و سختی‌های زیادی دارد.

وی با اشاره به فزونی وسوسه‌های شیطانی و هوا‌های نفسانی و فشار‌های دشمنان بیرونی در شرایط دشوار فعلی گفت: روز گذشته گزارش یک نهاد نظارتی درباره عملکرد یک قاضی به دستم رسیده که حقیقتاً دلم به درد آمد که این شخص نه به خاطر فقر یا کمبود در زندگی بلکه به دلیل تمایلات نفسانی دچار لغزش‌هایی شده است.

رییس دستگاه قضایی ادامه داد: شیاطین و دشمنان سعی می‌کنند از نقطه‌ضعف انسان استفاده کنند و ما که می‌خواهیم پرچمدار انقلاب و الگوی حسنه در جهان باشیم باید بیش از همه به سنگینی مسئولیت توجه کنیم و نباید در مقابل ناملایمات، کمبود‌ها و فشار‌ها صبرمان لبریز شود و از پای درآییم.

محسنی اژه‌ای اجرای عدالت را از وظایف مهم حکومت دانست و گفت: امروز مردم از نظام اسلامی انتظار اجرای عدالت در همه زمینه‌ها را دارند؛ نه فقط عدالت در صدور حکم.

وی افزود: امروز که می‌خواهیم به پیروی از انبیاء و اولیا و ائمه هدی اسوه حسنه باشیم باید در همه بخش‌ها بر اساس عدل رفتار کنیم و تأکید ولی امر بر تدوین پیوست عدالت‌خواهانه برای همه تصمیمات و مصوبات در همین راستاست.

رییس قوه قضاییه گفت: وقتی تصمیمی می‌گیریم یا قانونی را تصویب و بخشنامه‌ای را صادر می‌کنیم باید بیندیشیم که سبب تحقق و گسترش عدالت شده یا برعکس موجب ایجاد رانت و انحصار شده و شکاف طبقاتی را بیشتر و افرادی را از فرصت‌ها محروم می‌کند.

محسنی اژه‌ای از اخلاق نیز به عنوان نیاز امروز انسان یاد کرد و گفت: بخش اعظمی از مسائل اسلامی را اخلاق تشکیل می‌دهد که تحقق عدالت را هم به دنبال خود دارد و موجب حفظ انسان در برابر هوا‌های نفسانی می‌شود.

وی تصریح کرد: گاهی اخلاق عملی از هر خطابه و هر نوشته‌ای بیشتر اثرگذار است و ما با توجه به شرایط امروز، باید بیش از پیش صبر، عدالت ورزی و رعایت اخلاق اسلامی را در سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه تمام اخلاق در وجود مقدس پیامبر اعظم و ائمه اطهار تجلی یافته، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم پیروان راستین انبیاء و اولیاء باشیم باید رنگ خدا و رسول خدا را داشته باشیم.

محسنی اژه‌ای افزود: خیلی اوقات انسان به راحتی زبان باز می‌کند و حرف‌های نادرست می‌زند و مطالبی که نسبت به آن‌ها علم و یقین ندارد بیان می‌کند و توجیه هم می‌کند که دیگران چنین گفته‌اند و یا چنین شایعه شده است.

وی تصریح کرد: در شرایط دشوار امروز باید از سرنوشت کسانی که در چهار دهه گذشته به دلیل غفلت دچار خطا و انحراف شده اند عبرت گرفت و از خدا، قرآن و نماز و پیامبر اعظم و خاندان او که وسیله تقرب الهی هستند استمداد بجوییم تا خدا لحظه‌ای ما را در برابر لغزش‌ها رها نکند.

پربیننده ترین آخرن وضعیت پرونده‌ های «تبرکشی» در گلستان انتقاد محسنی اژه‌ ای از طرد کردن بعضی افراد از قطار انقلاب در چهار دهه گذشته دستگیری دو مظنون مرتبط با کشف اجساد سوخته در گرگان لزوم بازبینی نظام حقوقی ممنوع‌ الخروجی / پیگیری از طریق ۲سامانه حکم عجیب یک قاضی برای سارق بادام هندی!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تخلفات اداری اژه ای محسنی اژه ای پیامبر اعظم قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۷۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین مراسم تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری صبح امروز با حضور محمد علی علی زلفی گل، برخی از معاونان این وزارتخانه و تعدادی از روسای دانشگاه ها در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با تبریک روز معلم گفت: این باور قطعی است که اگر بناست کشور حرکت رو به جلو داشته باشد با تکریم استاد و دانشمند رقم‌ می‌خورد.

وی ادامه داد: افتخارات امروز در کشور و بازدارندگی که ایجاد شده همه محصول تلاش دانشمندان و معلمان کشور بوده است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با بیان این‌مطلب که بزرگ مدافع جریان علمی کشور مقام معظم رهبری بودند، افزود: جریان مداوم حمایت از علم در کشور توسط مقام معظم رهبری در تمام فراز و فرودها وجود داشت. ‌

وی با اشاره به وعده صادق افزود: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان دفاعی نبود این بازدارندگی رقم نمی خورد این موضوع نشان داد اگر دانشگاه قوی باشد جریان اقتصادی هم در برابر آن تسلیم‌ می شود. همان طور که شاهد بودیم جریان اقتصادی در برابر جریان دفاعی تسلیم شد.

وی تاکید کرد: باید در حوزه های مختلف به جریان دانش توجه شود.

کد خبر 6092950 زهرا سیفی

دیگر خبرها

  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • روایت رییس پژوهشگاه رویان از پیام رهبری در خصوص ساخت انسان کامل
  • (ویدئو) فجیع‌ترین و بدترین پرونده قتل به روایت یک کارآگاه
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار