Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@16:17:24 GMT

افشای تلاش بن سلمان برای ترور ملک عبدالله

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۷۱۴۶

افشای تلاش بن سلمان برای ترور ملک عبدالله

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، الجبری روز یکشنبه در مصاحبه با برنامه "۶۰ دقیقه" در کانال خبری CBS آمریکا از جزئیات ملاقاتی در سال ۲۰۱۴ خبر داد که در آن شاهزاده بن سلمان به محمد بن نایف، رئیس وقت سازمان اطلاعات گفت: "می‌خواهم ملک عبدالله را ترور کنم، من یک انگشتر سمی از روسیه دارم و کافی است که با او دست بدهم و کار تمام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

الجبری در اولین مصاحبه رسانه‌ای پس از فرارش از عربستان در سال ۲۰۱۷ همزمان با  ولیعهد شدن محمد بن سلمان، اظهار داشت: "این همان چیزی است که (بن سلمان) گفت صرف این که لاف می‌زد یا نه اما آن را به زبان آورد و بنابراین ما آن را بسیار جدی می‌گیریم."

وی تأکید کرد که دو نسخه از فیلم ضبط شده از سخنرانی بن سلمان در این دیدار وجود دارد و او می‌داند که این دو نسخه کجا هستند.

وقتی مجری از او پرسید: "فکر می‌کنی محمد بن سلمان از تو می‌ترسد؟" جبری پاسخ داد: "او از اطلاعاتی که دارم می‌ترسد."

الجبری با بیان اینکه "من انتظار دارم روزی کشته شوم" ، ولیعهد سعودی را متهم کرد که در تلاش برای ترور وی تیمی را به کانادا فرستاده و دو فرزندش "ساره و عمر" را در عربستان بازداشت کرده است.

وی خواهان کمک آمریکا برای آزادی دو فرزندش شد و گفت: "من از مردم آمریکا و دولت آن درخواست می‌کنم تا در نجات فرزندانم به من کمک کنند و زندگی آنها را بازگردانند. "

او توضیح داد که "هشدار داده شده به هیچ ساختمان دیپلماتیک عربستان در کانادا نزدیک نشوم و به کنسولگری یا سفارت نروم."

این مقام سابق سعودی با اشاره به کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول در ۲ اکتبر ۲۰۱۸ ، گفت: "وقتی من علت آن را پرسیدم؟ آنها گفتند که او را کشتند و تو در صدر لیست هستی."

الجبری اتهامات اختلاس را رد کرد و گفت: "من دو دهه از نزدیک به خاندان سلطنتی، ۳ پادشاه و ۴ ولیعهد خدمت کرده‌ام و آنها با من بسیار مهربان و بسیار سخاوتمند بودند، این یک رسم است که خاندان سلطنتی از افراد نزدیک به خود مراقبت می‌کنند. "

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۷۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور به دعوت ولیعهد سعودی برای حضور در نشست مجمع جهانی اقتصاد عازم ریاض شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه‌ای اظهار داشت «محمد شهباز شریف» نخست‌وزیر این کشور برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد پیرامون همکاری جهانی، رشد و انرژی که در ریاض برگزار می‌شود، عازم عربستان شده است.

بر اساس این اطلاعیه، سفر شهباز شریف در پی دعوت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «کلاس شواب» بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره مجمع جهانی اقتصاد صورت می‌گیرد.

نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی قرار است از 28 تا 29 آوریل در ریاض برگزار شود.

اطلاعیه می‌افزاید شهباز شریف را یک هیئت بلندپایه شامل «محمد اسحاق دار» وزیر امور خارجه و «محمد اورنگ زیب» وزیر دارایی پاکستان همراهی خواهند کرد.

پاکستان و عربستان: از خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نشود/ طالبان به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگزاردچشم انداز مناسبات عربستان سعودی و پاکستاناعطای بالاترین نشان پاکستان به وزیر دفاع عربستان سعودی

هیئت پاکستانی در این سفر در مورد موضوعات مربوط به اقدامات تجاری و سرمایه‌گذاری، چارچوب‌های سرمایه‌گذاری جدید، بازسازی زنجیره تأمین، رشد پایدار و چشم‌انداز انرژی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

اطلاعیه افزود در حاشیه نشست اصلی، نخست‌وزیر پاکستان و هیئت همراهش با سران کشورهای جهان از جمله سران عربستان سعودی و سران سازمان‌های بین‌المللی دیدارهای دوجانبه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد