Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام اطلاعاتی فراری سعودی در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی مدعی شد "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان در سال 2014 و زمانی که هیچ منصب و مقامی نداشته در گفتگویی مساله ترور بیولوژیک " ملک عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه وقت و فقید عربستان سعودی به منظور رسیدن تاج و تخت به پدرش را مطرح کرده است.


به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت نیوزویک، "سعد الجبری" یکی از مقامات اطلاعاتی سابق سعودی که 4 سال پیش و همزمان با کسب عنوان ولایتعهدی از سوی محمد بن سلمان از این کشور گریخته، در مصاحبه با برنامه "شصت دقیقه" شبکه تلویزیونی " سی بی اس" آمریکا این ادعا را مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعد الجبری در این مصاحبه مدعی شد در سال 2014 محمد بن سلمان در دیداری با "محمد بن نایف" رییس وقت دستگاه اطلاعات سعودی به او گفته:" می‌خواهم ملک عبدالله را ترور کنم، من یک انگشتر سمی از روسیه دارم و کافی است که با او دست بدهم و کار تمام می‌شود."


الجبری مدعی شده دو نسخه از فیلم این دیدار وجود دارد و او می داند جای آن کجاست.


ادعای دیدار بن سلمان با محمد بن نایف در سال 2014 در حالی مطرح شده که تا پیش از ژانویه 2015 که در اثر فوت "ملک عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه فقید عربستان، "ملک سلمان" یعنی پدر محمد بن سلمان به تخت سلطنت نشست، او هیچ منصب رسمی و مهمی در دربار سعودی نداشته است.


سعد الجبری در سال 2017 و همزمان با ولایتعهدی محمد بن سلمان و دستگیری و زندانی کردن بسیاری از مقامات سابق و شاهزاده های سعودی به اتهام فساد مالی از این کشور گریخت و از آن زمان در کانادا اقامت دارد.


او همچنین بارها از جمله در مصاحبه دیروز مدعی شده که محمد بن سلمان با ارسال تیم های ترور در پی کشتن اوست.


او در مصاحبه دیروز در پاسخ به سوال مجری گفت : بن سلمان از افشای اطلاعاتی که او دارد بیم دارد و به همین خاطر در پی حذف فیزیکی اوست.


او گفت:" او (بن سلمان) از اطلاعاتی که دارم می‌ترسد... من انتظار دارم روزی کشته شوم."


این مقام سابق سعودی مدعی شد بن سلمان برای ترور او تیمی به کانادا فرستاده است، درست مثل اقدامی که برای کشتن " جمال خاشقجی" روزنامه نگار منتقد سعودی در اکتبر 2018 در کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول انجام داد.


سعدالجبری گفت محمد بن سلمان دو فرزندش "ساره و عمر" را به گروگان نگه داشته و دستور بازداشت آنها را داده و افزود:" من از ملت و دولت آمریکا درخواست دارم تا در نجات فرزندانم به من کمک کنند و زندگی آنها را بازگردانند."


او گفت دستگاه های اطلاعاتی کانادا به وی هشدار داده اند تا به اماکن دیپلماتیک سعودی در کاناد نزدیک نشود.
سفارت عربستان سعودی در واشنگتن ادعاهای سعد الجبری در مصاحبه دیروز را رد کرده است.


دولت عربستان سعودی سعد الجبری را به فساد مالی متهم کرده است.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عربستان سعودی محمد بن سلمان سعد الجبری سابق سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کاربران فضای مجازی از سیل گسترده در استان القصیم عربستان به دلیل باران‌های شدید خبر می‌دهند.

منبع: عصر ایران

tags # سیل سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • چگونگی درگذشت نیکاشاکرمی و گاف های گزارش شبکه بی‌بی‌سی | از«مهر بسیار محرمانه» که نیست تا ناجا به جای فراجا و ...
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت