Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان گفت: زمینه اشتغال ۱۹۲ معتاد بهبود یافته در استان زنجان فراهم شده است، که این افراد در سه کارگاه در حوزه‌های صنایع‌دستی و جوشکاری فعالیت می‌کنند. خبرگزاری میزان - محمد تقی فتحی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان اظهار کرد: زمینه اشتغال ۱۹۲ معتاد بهبود یافته در این استان فراهم شده است که این افراد در سه کارگاه در حوزه‌های صنایع‌دستی و جوشکاری فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فتحی با بیان این‌که این معاونت در سال ۱۳۹۹ رتبه دوم کشوری را در همه حوزه‌ها با اجرای صد در صدی برنامه‌ها کسب کرد، افزود: در سال جاری آموزش ۲۳ مدل مهارت زندگی با عنوان سبک زندگی اسلامی برای همه خانواده‌ها به‌صورت مجازی برگزار شد.

وی با اشاره به این‌که در استان زنجان هیچ ازدواجی ثبت نمی‌شود مگر با گذراندن دوره‌های آموزشی ۶ ساعته در حضور کارشناسان مجرب حوزه خانواده، بیان کرد: نتیجه دوره‌های آموزشی کاهش اختلافات خانوادگی و کاهش تقاضای طلاق در این استان بوده است.

فتحی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه سربازان نیرو‌های مسلح استان زنجان و ادارات خبر داد و افزود: در این دوره‌ها آموزش سبک زندگی اسلامی و ایرانی با حضور اساتید مجرب در حوزه‌های مختلف به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی توجه به امور زندانیان با برگزاری کارگاه‌های متعدد در زندان برای همه زندانیان را از دیگر برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان برشمرد و تأکید کرد: برگزاری این کارگاه‌ها با عنوان اصلاح و باز اجتماعی کردن زندانیان در قالب طرح‌های هور و هجرت برای تمامی زندانیان اعم از آقایان و خانم‌ها آثار بسیار خوبی در عدم بازگشت مجدد افراد به زندان داشته است.

فتحی، اجرای اردوی مصلحین و حکمین قرآنی برای زوجین در شرف طلاق را از دیگر برنامه‌های مدون و مستمر معاونت اجتماعی دانست و عنوان کرد: این دوره‌ها با حضور ائمه‌جمعه، ریش‌سفیدان و معتمدین استان زنجان برگزار می‌شود که در این حوزه رتبه برتر کشور را این استان به خود تخصیص داده است.

معاون اجتماعی دادگستری استان زنجان از برگزاری دوره آموزشی با عنوان دوره بازآموزی ویژه قضات و مشاورین دادگاه اطفال به همت این معاونت خبر داد و گفت: در این دوره آموزش‌های لازم در خصوص استفاده قضات از مجازات‌های جایگزین حبس که مورد تأکید رییس قوه قضاییه نیز هست ارائه می‌شود.

فتحی، در ادامه به فعالیت مرکز مهرخانواده در زنجان اشاره کرد و گفت: توسعه کمی و کیفی مراکز ملاقات فرزندان طلاق در این از برنامه‌های مهم معاونت اجتماعی است که در این راستا ۲۰۰ نفر از فرزندان طلاق در این مرکز مشاوره می‌شوند. با این اقدام تعدادی از زوج‌هایی که طلاق گرفته‌اند. بار دیگر به زندگی مشترک برگشته‌اند که اقدامی ارزشمند به شمار می‌رود.

وی از راه‌اندازی سامانه تصمیم در چهار شهرستان استان زنجان با همکاری بهزیستی خبر داد و بیان کرد: در این سامانه زوج‌هایی که اختلاف دارند ابتدا به این مرکز ارجاع در چندین مرحله خدمات مشاوره توسط مشاورین خبره و توانمند بهزیستی استان زنجان انجام می‌شود؛ که در این راستا ۱۴ درصد مراجعین و متقاضیان طلاق منجر به سازش و انصراف از طلاق شده‌اند که آمار بسیار خوب و امیدوار کننده‌ای است.

فتحی، از کاهش جرایم خشن در استان زنجان طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: عوامل اصلی این خشونت‌ها اعم از مشکلات اقتصادی، بیکاری است که در این راستا نیازمند توجه به حل مشکلات اقتصادی، ایجاد اشتغال و توجه به برطرف کردن معضلات هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زنجان با بیان این که عدم آگاهی مردم از قوانین و مسائل حقوقی به‌خصوص در قانون معاملات منجر به بروز برخی مشکلات و به تبع آن افزایش ورودی پرونده به دادگاه‌ها شده است، اعلام کرد: ترویج قانون‌مداری و توجه به قوانین در انجام معاملات امری لازم و ضروری است که حسب دستور رئیس کل دادگستری استان زنجان سه برنامه فوق‌العاده در موضوع کنترل ورودی پرونده به محاکم با ارائه راهکار با ابلاغ به روسای حوزه‌های قضایی در حال اجراست.

فتحی در پایان خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه سال جاری روند کاهش ورودی پرونده به محاکم مواجه هستیم که این کاهش در حال حاضر سه درصد است که امید می‌رود با ارجاع پرونده‌هایی با موضوع تصادفات مواد ۷۱۴ و ۷۱۶ قابل سازش به شورای حل اختلاف، شاهد کاهش بیشتر ورودی پرونده به محاکم باشیم. بیشتر بخوانید: پیشگیری از مباحث انحرافی دشمنان نیاز امروز جوامع اسلامی است   انتهای پیام/ برچسب ها: کاهش آسیب های اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی زنجان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کاهش آسیب های اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی زنجان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ورودی پرونده معاون اجتماعی استان زنجان برنامه ها حوزه ها دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۷۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد