Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیته ملی المپیک گفت: از کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) انتظار می‌رود تا با توجه به برخی محدویت‌ها و تحریم‌هایی که وجود دارد بتواند مانع تاثیر آن در ورزش شود و چتر حمایتی خود را از ورزش ایران افزایش دهد.

سیدرضا صالحی امیری امروز (دوشنبه) دومین روز از بیست و پنجمین اجلاس انوک (انجمن کمیته‌های المپیک) در یونان با الویر نیامکی مسئول کمیته همبستگی و سولیداریتی کمیته بین‌المللی المپیک دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های سولیداریتی کمیته ملی المپیک ایران در خصوص برگزاری دوره‌های مختلف مدیریت ورزشی، تربیت مربی، ارزش‌های المپیک ارایه کرد و اظهار داشت: سولیداریتی یکی از فعال‌ترین کمیته‌های ما بوده و طرح‌های مختلفی در راستای برنامه‌های IOC انجام شد و طرح‌هایی هم در دست اجرا دارد اما توان ورزش ایران بسیار بیشتر است.

رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد:  انتظار داریم ضمن از بین بردن برخی محدویت‌های موجود، سطح حمایتی خود را از ورزش ایران افزایش دهید تا بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم. همچنین انتظار داریم کمیته بین‌المللی المپیک با توجه به برخی محدویت‌ها و تحریم‌هایی که وجود دارد، بتواند مانع تاثیر آن در ورزش ایران شود و چتر حمایتی خود را از ورزش ایران  افزایش دهد.

مسئول سولیداریتی کمیته بین‌المللی المپیک هم گفت: کمیته ملی المپیک ایران در بخش سولیداریتی بسیار فعال بوده است و حمایت‌های خود را از برنامه‌های کمیته‌ ملی‌ المپیک ایران افزایش خواهیم داد. 

صالحی امیری سپس با رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام دیدار و گفت و کرد.

وی گفت: ورزش پرورش اندام باید پاک و از هرگونه آلودگی (دوپینگ) دور باشد و برای رسیدن به این منظور باید برنامه مدونی برای فرآیند ورزش پاک در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام طراحی کنید چرا که اگر این مهم انجام نشود فدراسیون بدنسازی چه در سطح کشورها و چه در سطح جهانی لطمه خواهد دید.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان ادامه داد: با توجه به رویدادهایی که در داخل کشور برگزار می‌کنیم و همچنین اعزام ورزشکاران‌ به مسابقات برون مرزی توقع داریم تا از فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران حمایت بیشتری داشته باشید.

رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام هم با ابراز رضایت از سفر به ایران اظهار کرد: پرورش اندام ایران جایگاه بسیار خوبی دارد و یکی از قطب‌های اصلی است و ورزشکاران ایرانی نیز انگیزه بسیار بالایی دارند و به ایران حساسیت خاصی داریم و حمایت می‌کنیم.

‌رافائل سانتونخا افزود: در سفر به ایران توافق کردیم تا برای برگزاری دوره‌های آموزشی در منطقه، آکادمی در ایران تاسیس شود و در اجلاس بعدی فدراسیون جهانی این موضوع را تصویب می‌کنیم تا ایران یک مرکز آموزشی در منطقه شود.

رییس فدراسیون جهانی: از تکواندوی ایران حمایت می‌کنیم

صالحی امیری در سومین دیدار امروز خود با رییس فدراسیون جهانی تکواندو هم حمایت بیشتر فدراسیون جهانی از نظر مالی و بخصوص تجهیزاتی از تکواندو ایران را خواستار شد.

رییس فدراسیون جهانی تکواندو هم گفت: در خصوص حمایت از فدراسیون تکواندو ایران اجازه دهید با توجه به تغییرات اعمال شده بر روی هوگوهای تکواندو و سنسورهای آن از ابتدای سال میلادی جدید ۲۰۲۲ این امر صورت پذیرد تا مدت زمان بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید.

«چو» افزود: رقابت‌های تکواندو المپیک توکیو در سطح بسیار بالایی برگزار شد بطوریکه برخی کشورها مثل روسیه، ایتالیا و حتی کرواسی و صربستان طلا گرفتند اما کره‌جنوبی و ایران که از قدرت‌های جهانی این رشته ورزشی محسوب می‌شوند موفق به کسب مدال طلا نشدند و این امر در ورزش طبیعی است. به هر حال حمایت از تکواندو ایران در برنامه های ما خواهد بود.

وی گفت: حمایت شما از فدراسیون‌های داخلی ما را دلگرم می‌کند و مطمئن باشید تجهیزات جدید را با قیمت مناسبی در اختیار فدراسیون تکواندو شما قرار خواهیم داد و نگرانی از بابت حمایت ما از تکواندو ایران نداشته باشید هر چند تکواندو ایران اکنون هم یکی از قدرت‌های جهانی است.

در این اجلاس از ایران سیدرضا صالحی‌امیری رییس کمیته المپیک، محمد علیپور عضو هیات اجرایی، پیمان فخری رییس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و فرید فتاحیان مدیر بین‌المللی کمیته حضور دارند و این اجلاس با حضور نمایندگانی از ۱۴۸ کشور در شهر کرت یونان با حضور توماس باخ رییس کمیته بین‌المللی المپیک برگزار شد./ ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کمیته بین المللی المپیک کمیته ملی المپیک فدراسیون جهانی تکواندو ایران پرورش اندام صالحی امیری رییس کمیته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی

ابراهیم مهربان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه محمد مصلایی پور رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی، به دلیل خودداری از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا از سوی اتحادیه جهانی کشتی از لیست داوران المپیک ۲۰۲۴ پاریس کنار گذاشته شده، اظهار کرد: در ارتباط با این موضوع سند موثقی به دست ما نرسیده و پیگیر هستیم. طبیعتاً مصلایی پور نماینده کشور ما هستند و اگر واجد شرایط حضور در المپیک باشد قطعاً پیگیر خواهیم بود تا مصلایی پور یا یک نماینده دیگر به عنوان داور در المپیک حضور داشته باشد.

سخنگوی فدراسیون کشتی در مورد اینکه کامران سلطانی زاده، نیما صادقی و مهدی بشیر زاده ۳ داور درجه المپیکی ایران برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند، عنوان کرد: طبیعتاً فدراسیون جهانی بر اساس برنامه‌های خود نفراتی را دعوت می‌کند، مسابقات استانبول هم یکی‌تر آن مسابقات است.  

مهربان در مورد جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر در مورد آخرین وضعیت خود گفت: در جریان اینکه جلسه برگزار شده یا می‌شود نیستم، اما حسن یزدانی تمرینات خود را زیر نظر پزشک معالج و درمانگر خود شروع کرده و با هماهنگی کادرفنی و شخص محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، با توجه به اینکه او در این اردوی تیم ملی هم می‌بایست زیر نظر پزشک و فیزیوتراپ کار کند، بنا بر این شده در این اردو هم غیبت داشته باشد و ان‌شاءالله از اردوی بعدی در خانه کشتی در کنار سایر ملی‌پوشان تمرین خواهد کرد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس