Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:23:49 GMT

بانوی ۵۰ ساله اردبیلی بعد از ۳۱ سال صاحب فرزند شد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۸۰۴۵

بانوی ۵۰ ساله اردبیلی بعد از ۳۱ سال صاحب فرزند شد

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر الهام فیروزی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این زوج با توجه به سن بالا و مشکلات ناباروری چندین سال در انتظار فرزند بودند اظهار کرد: به همت کارشناسان و پزشکان زبده این مرکز از روش درمانی لقاح آزمایشگاه (IVF) استفاده و با موفقیت همراه شد.

وی سن مادر این نوزاد را ۵۰ سال و پدر را ۶۰ سال اعلام کرد و افزود: روش(IVF) در این زوج برای بار دوم انجام شد و این زوج بعد از ۳۱ سال صاحب دختری به نام دنیا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصص زنان و زایمان مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اردبیل به روش‌های به روز و پیشرفته درمان ناباروری در این مرکز اشاره کرد و گفت: روش‌های درمانی و کمک باروری از جمله میکرو اینجکشن (ICSI)، لقاح آزمایشگاهی (IVF)، انتقال جنین فریز شده، نگهداری جنین، اسپرم و تخمک، لقاح داخل رحمی (IUI) و همچنین انجام روش بلا ستوسیت، لنفوسیت تراپی و PRP برای درمان شکست مکرر لانه‌گزینی برای درمان نازایی استفاده می‌شود.

فیروزی با بیان اینکه زوجین بهتر از در سنین مناسب اقدام به فرزند آوری کنند بیان کرد: از عوامل بروز مشکلات ناباروری سن بالای زوجین و استرس است و یا در برخی موارد مشکلات ژنتیکی هم مانع فرزند آوری زوجین می‌شود.

وی تصریح کرد: زوج‌هایی که علاقه‌مند به فرزند آوری هستند با گذشت یک سال از ازدواج خود و در صورتی که از روش‌های ضدبارداری استفاده نکرده‌اند و صاحب فرزند نشده‌اند بهتر است برای بررسی بیشتر و رفع مشکل نازایی خود به مراکز معتبر درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 5335484

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل خدمات درمانی درمان ناباروری فرزند آوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل جهاد دانشگاهی اردبیل ویروس کرونا هفته وحدت اردبیل بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها کرمانشاه واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران گرگان مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۸۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست‌درازی به دختر خردسال توسط پدر | مادر با مفتول شوهرش را کشت!

زن جوانی که به قتل شوهرش اعتراف کرده، انگیزه خود را از این قتل آزار دختر ۷ ساله‌اش توسط شوهر خود اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، ۸ آبان سال ۱۴۰۱ مأموران پلیس با تماس تلفنی زنی جوان مبنی بر قتل مرموز شوهرش به یک دامداری در منطقه دماوند رفتند بررسی‌های اولیه نشان می‌داد مرد ۴۳ ساله با ضربه‌های جسم سخت به سرش جان باخته است.

زن جوان در توضیح ماجرا گفت: من و همسرم با پسر ۱۰ ساله و دختر ۷ ساله‌مان از حدود ۶ ماه قبل در این دامداری مشغول به کار شدیم و در اتاق کناری دامداری زندگی می‌کنیم. ما شب‌ها شیر گاوها را می‌دوشیدیم و صبح به مغازه صاحب دامداری می‌بردیم تا اینکه چند روز قبل صاحب دامداری با همسرم تماس گرفت و گفت شیرهای دوشیده شده را شب به مغازه‌ام بیاور. از آنجا که مسیر زیاد بود همسرم مخالفت کرد و گفت صبح شیرها را به دستت می‌رسانم. این موضوع باعث درگیری بین آنها شد.

وی درباره ماجرای قتل نیز گفت: نیمه‌های شب احساس کردم کسی وارد خانه‌مان شد و وقتی چشمم را باز کردم دیدم مردی تنومند بالای سر شوهرم ایستاده و با میله آهنی چند ضربه به سرش زد و بعد هم به سرعت فرار کرد. من فکر می‌کنم او از طرف صاحب دامداری اجیر شده بود.

در ادامه جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و مأموران شناسایی عامل قتل را در دستور کارشان قرار دادند. مأموران با بررسی دوربین‌های مداربسته و تحقیق از همسایه پی بردند که همسر مقتول واقعیت را نگفته است. بنابراین او را دوباره تحت بازجویی قرار دادند که وی این بار به قتل همسرش اعتراف کرد.

متهم در تشریح ماجرا گفت: روز قبل از حادثه داخل حیاط بودم اما وقتی وارد اتاق شدم صحنه عجیبی دیدم. احساس کردم شوهرم قصد داشته دخترم را آزار دهد. از شدت عصبانیت با مشت ضربه‌ای به صورتش زدم و او هم چند ضربه‌ای به صورتم زد که گیج شدم. چند ساعت بعد وقتی او خوابید با میله آهنی چند ضربه به سرش زدم و ۲ ساعت بعد هم با پلیس تماس گرفتم.

در ادامه تحقیقات مأموران به سراغ پسر ۱۰ ساله این زوج رفتند. او به مأموران گفت: پدر و مادرم ابتدا سر بردن شیر به مغازه با هم درگیر شدند. مادرم اصرار داشت پدرم حرف او را گوش کند، اما پدرم می‌خواست شیر را صبح به مغازه ببرد. بعد از این درگیری متوجه شدم پدرم قصد داشته خواهرم را آزار دهد. به همین خاطر مادرم با او درگیر شد و با میله آهنی به سرش کوبید و من شاهد ماجرا بودم.

به این ترتیب، با تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا وی به‌زودی محاکمه شود. این در حالی است که پدر و مادر مقتول به عنوان اولیای دم برای عروسشان درخواست قصاص کرده‌اند.

tags # اخبار حوادث سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • میزان موفقیت روش IVF در درمان ناباروری چقدر است؟
  • بررسی میزان موفقیت درمان ناباروری با IVF در ایران
  • حذف معافیت مشمولان ۳۵ ساله و دارای دو فرزند
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • دست‌درازی به دختر خردسال توسط پدر | مادر با مفتول شوهرش را کشت!