Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهدی میرزایی‌پور پژوهشگر حوزه حکمرانی گفت: برگزاری جلسات با نخبگان سیاسی و دانشگاهی از سوی رئیس قوه قضاییه اتفاق ویژه و قابل تقدیری است به ویژه آنکه حجت‌الاسلام و‌المسلمین اژه‌ای ریاست قوه قضاییه در این جلسات خودشان را در موقعیت طرح مسائل دستگاه قضایی و مشورت حقیقی، قرار می‌دهند.

محمد مهدی میرزایی‌پور پژوهشگر حوزه حکمرانی که در نشست اخیر تعدادی از پژوهشگران، نخبگان و فعالین سیاسی و اجتماعی با رئیس قوه قضاییه حضور داشت، در گفت‌وگو با میزان با اشاره به اهمیت برگزاری نشست‌های مستمر رئیس عدلیه با گروه‌های مختلف نخبگانی، اظهار داشت: برگزاری جلسات با نخبگان سیاسی و دانشگاهی از سوی رئیس قوه قضاییه اتفاق ویژه و قابل تقدیری است به ویژه آنکه حجت‌الاسلام و‌المسلمین اژه‌ای ریاست قوه قضاییه در این جلسات خودشان را در موقعیت طرح مسائل دستگاه قضایی و مشورت حقیقی، قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برگزاری دیدار نخبگان با رییس قوه قضاییه را می‌توان در عرصه سیاست ایران کم نظیر دانست که از این جهت شایسته تقدیر و تشکر است و این نشست، فرصتی شد که نخبگان بتوانند با روی باز، هم مسایل قوه قضاییه و هم مسایل خود را در مقام نخبگان علم و سیاست مطرح کنند و برخورد ریاست قوه قضاییه نیز صمیمانه و فعالانه بود که این موضوع نیز به ارزش و اهمیت این جلسه اضافه کرد.

میرزایی‌پور بیان داشت: تاکنون جلساتی میان نخبگان و مقامات سیاسی کشور برگزار شده بود که بنده نیز در آن‌ها حضور داشتم، اما اینگونه اعلام موضع درباره لزوم مشورت با نخبگان و این حضور جدی، علمی و رسمی را که از سوی رئیس قوه قضاییه رخ داد، کمتر شاهد بودیم.

وی با ذکر برخی نکات در راستای مفید‌تر بودن چنین جلساتی، گفت: باید این را بدانیم که بین سطح مدیریتی و سیاسی قوه قضاییه با نخبگان تفاوت‌هایی در ادبیات و در مفاهیمی که به کار می‌بریم، وجود دارد؛ بدان معنا که برای یک مشورت واقعی و منتهی به نتیجه نیاز است که این مفاهیم به هم نزدیک شوند مانند مفاهیم اصلی قانون که موضوعات تعیین کننده در قوه قضاییه و در کل حکمرانی کشور است.

میرزایی‌پور یادآور شد: برای نزدیک شدن به این مفاهیم نیاز به جلسات بیشتر و سازوکار مداوم برای ارتباط با نخبگان است؛ نخبگانی که تعلق خاطر به انقلاب و نظام و حفظ موضع علمی خود دارند و می‌خواهند از این جهات، در کار قوه قضاییه مشارکت کنند؛ نخبگانی که صرفاً قصدشان نوعی مطالبه گری نیست بلکه کمک کردن و به اشتراک گذاشتن مسایل است.

این پژوهشگر حوزه حکمرانی بیان داشت: نخبگان باید بتوانند در مسائل سخت سیاسی و اجتماعی مشارکت کنند؛ در غیر اینصورت انتظار بی‌جایی است که قوه قضاییه بتواند این بار سنگین را به دوش بکشد لذا به نظر می‌رسد امروز ما نیازمند بازیابی مفاهیم اصلی مطرح شده در انقلاب اسلامی هستیم چراکه این مفاهیم به سختی قابل بازیابی بوده و در معرض فراموشی هستند.

میرزایی‌پور گفت: به نظر می‌رسد قوه قضاییه در دوره جدید بنا بر تاکیدات و پیگیری‌های حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای اهتمام ویژه‌ای برای جلب مشارکت و مشورت گروه‌های مختلف نخبگانی در راستای رفع مسائل و مشکلات مبتلابه کشور و حوزه قضایی دارد و امید است که این رویکرد تداوم داشته باشد تا گروه‌های مختلف نخبگانی با انگیزه و انرژی بیشتری به امر مساعدت به دستگاه قضایی بپردازند.

انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس قوه قضاییه محمد میرزایی پور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس قوه قضاییه رئیس قوه قضاییه قوه قضاییه دستگاه قضایی میرزایی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان برترین استان در استعدادیابی کشتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛رئیس هیئت کشتی اصفهان در آئین تجلیل از برترین‌های کشتی اصفهان در سال ۱۴۰۲ گفت: سال گذشته یکی از سال‌های پر رونق و خوب کشتی اصفهان در یکی دو دهه اخیر بود.
مصطفی میرزایی افزود: کسب بیش از ۱۰ قهرمانی در رقابت‌های کشوری در رده‌های سنی مختلف و دعوت به تیم‌های ملی بخشی از افتخارات کشتی اصفهان در سال گذشته بود که پس از سال‌ها دوباره بدست آمد.
میرزایی، استان اصفهان را در چند دهه گذشته همواره از برترین‌های کشتی ایران معرفی کرد و گفت: این استان هم نشان کشوری و آسیایی و هم جهانی داشت، اما دو سه دهه‌ای بود که از این افتخارات فاصله گرفته بودیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی در ادامه و با اشاره به موفقیت‌های کشتی اصفهان در یکی دو سال اخیر افزود: با برنامه‌ریزی مدون و اصولی و حضور پیشکسوتان و مربیان سطح بالای استان که همگی از بهترین‌های کشور هستند سعی کردیم به روز‌های خوب کشتی در اصفهان نزدیکتر شویم.
رئیس هیئت کشتی استان اصفهان در ادامه گفت: کشف استعداد‌های مختلف در سراسر استان، توجه به کشتی شهرستان‌های مختلف و ایجاد زیرساخت‌های بروز و مناسب تنها بخشی از فعالیت‌های کشتی استان در سال‌های اخیر بوده است که ثمره آن قهرمانی‌های مختلف و حضور مستمر کشتی گیران استان اصفهان در تیم‌های ملی در این چند سال بوده است.
مصطفی میرزایی ابراز امیدواری کرد با تلاش بیشتر و حمایت‌های مربیان و پیشکسوتان دلسوز این رشته مهم در استان اصفهان در آینده نزدیک شاهد افتخار آفرینی‌های بیشتر کشتی گیران استان اصفهان در رقابت‌های بین المللی و به خصوص المپیک باشیم چراکه اصفهان این ظرفیت بالا و مهم را در کشتی گیران خود دارد.

دیگر خبرها

  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • اصفهان برترین استان در استعدادیابی کشتی
  • اژه‌ای:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • رئیس قوه قضاییه:‌ حجاب مسأله مهم کشور است