Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:55:23 GMT

آموزش کلیدی‌ترین نکات بورس

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۸۳۸۶

آموزش کلیدی‌ترین نکات بورس

در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری در بورس و بازارهای مالی مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است. برخی از سرمایه‌گذاران این بازارها موفقیت‌های زیادی در بازار سرمایه کسب کرده‌اند و برخی هم در رسیدن به بازدهی مدنظرشان موفقیت چندانی نداشته‌اند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام باشگاه بلاگ، آموزش کلیدی‌ترین نکات بورس و شناخت مبانی سرمایه‌گذاری موفق در این بازار از مهم‌ترین رموز سرمایه‌گذاران موفق در بورس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ما همراه شوید تا با برخی از مهم‌ترین مباحثی که باید در دوره‌های آموزش سرمایه‌گذاری در بورس به علاقه‌مندان حضور در این بازار آموزش داده شود، آشنا شویم.

آموزش سایت TSETMC

یکی از مهم‌ترین مسائلی که به شما برای حضوری موفق‌تر در بازار سرمایه کمک می‌کند، آشنایی با سایت TSETMC یا مدیریت فناوری بورس تهران است. اطلاعات گسترده و بسیار خوبی درباره معاملات بازار سهام و وضعیت سهم‌های مختلف در این سایت وجود دارد که می‌تواند به کاربران بازار سرمایه برای حضوری موفق‌تر در این بازار کمک کند.
در این سایت اطلاعات مختلفی مانند افزایش و کاهش قیمت سهم‌های مختلف، معاملات نمادهای بورسی، عرضه و تقاضا در بازار، افزایش سرمایه‌ها، شاخص‌های مختلف بورس و .... نمایش داده می‌شود و تنها کافی است که کاربران بازار سرمایه برای استفاده و تحلیل درست این اطلاعات، آموزش دیده باشند.
آموزش سایت TSETMC یکی از مهم‌ترین مباحثی است که باید در سرفصل‌های دوره‌های آموزش سرمایه گذاری در بورس مورد توجه قرار گیرد. 

آموزش RSI پیشرفته

آموزش اندیکاتور RSI یکی دیگر از مباحثی است که در آموزش کلیدی‌ترین نکات بورس باید به آن توجه داشت. اندیکاتور RSI که مخفف Relative Strength Index است، کاربردهای زیادی در بازار بورس دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تشخیص سطوح حمایت و مقاومت و پیش‌بینی صعود و نزول قیمت‌ها اشاره کرد. 
این اندیکاتور محبوبیت بسیار بالایی در تحلیل تکنیکال بازار سرمایه دارد و آموزش RSI پیشرفته باید در سرفصل‌های دوره‌های آموزش بورس قرار داشته باشد تا کاربران بازار سرمایه با استفاده از آن بتوانند شناخت بهتری از روند این بازار به دست آورند. 

آموزش تحلیل بنیادی

استفاده از اطلاعات و آمار و ارقام گوناگونی که از وضعیت سهم‌های مختلف ارائه می‌شود به کاربران بازار سرمایه کمک‌های زیادی برای شناخت این بازار و موفقیت در بورس می‌کند، اما تخلیل بنیادی شناخت عمیق‌تر و ریشه‌ای‌تری را از بورس و بازارهای مالی به سرمایه‌گذاران می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا با بررسی عوامل مختلف و مشخص کردن ارزش سهام یک شرکت به خرید و فروش سهام در بورس بپردازند.
تحلیل بنیادی به شما کمک می‌کند تا با مشخص کردن ارزش ذاتی شرکت‌ها با توجه به وضعیت مالی آن‌ها و همچنین شرایط کلان اقتصادی، تصمیم درست‌تری برای سرمایه‌گذاری در بورس بگیرید و در نهایت به سود بیشتری در این بازار دست پیدا کنید. 
آموزش تحلیل بنیادی، مبحثی مهم و کلیدی در همه دوره‌های آموزش بورس محسوب می‌شود و  می‌تواند به کاربران بازار سرمایه برای رسیدن به اهداف‌شان در این بازار کمک کند. 

آموزش خرید و فروش سهام

آموزش خرید و فروش سهام در بورس یکی دیگر از نکات مهمی است که باید مورد توجه کاربران بازار سرمایه که به تازگی به این بازار قدم می‌گذارند، قرار گیرد. اولین کاری که برای ورود به بورس و خرید و فروش سهام در این بازار باید انجام داد، ثبت‌نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی است. برای ورود به بازار سرمایه باید از طریق کارگزاری‌های معتبر اقدام کنید و با دریافت کد بورسی قادر به خرید و فروش سهام در بورس هستید. 
انجام معاملات در بورس به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که رایج‌ترین و پرکاربردترین آن، خرید وفروش سهام در بورس به صورت آنلاین است. انجام معاملات به صورت آنلاین و برخط، فرایند خرید و فروش سهام را برای سرمایه‌گذاران بورس بسیار راحت‌تر از گذشته کرده است. 

آموزش سرمایه‌گذاری در بورس

حضور در بازار سرمایه به دو روش مستقیم و غیرمستقیم امکان‌پذیر است. شما می‌توانید مدیریت دارایی‌تان را در این بازار به شرکت‌های سبدگردان بسپارید تا با استفاده از نیروهای متخصص و باتجربه در زمینه بورس و بازارهای مالی به مدیریت دارایی شما در بورس بپردازند یا تصمیم بگیرید خودتان به صورت مستقل مدیریت سرمایه‌تان را در این بازار برعهده بگیرید. 
اگر تصمیم به حضور مستقیم در بازار سرمایه دارید، یکی از اولین قدم‌هایی که برای حضور موفق در این بازار باید برداشت، آموزش سرمایه‌گذاری در بورس و آشنایی با مفاهیم و نکات کلیدی و مبانی سرمایه‌گذاری موفق در این بازار است. 

سخن آخر

حضور در بورس و بازارهای مالی نیاز به مقدماتی دارد که مهم‌ترین آن‌ها، آموزش کلیدی‌ترین نکات بورس و آشنایی با مفاهیمی است که می‌توانند به کاربران این بازار برای کسب سود و رسیدن به اهدافشان از حضور در بازارهای مالی کمک کنند. از جمله این مباحث می‌توان به آموزش سایت tsetmc، آموزش خرید و فروش سهام در بورس، آموزش rsi پیشرفته، آموزش تحلیل بنیادی و ... اشاره کرد که باید در دوره‌های آموزش سرمایه‌گذاری در بورس مورد توجه قرار گیرند. 

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بورس آموزش بورس آموزش سرمایه گذاری در بورس خرید و فروش سهام در بورس کاربران بازار سرمایه بورس و بازارهای مالی بازار سرمایه دوره های آموزش سرمایه گذاران تحلیل بنیادی مهم ترین مورد توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۸۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افت بیش از 13 هزار واحدی همراه شد تا سناریو سیو (ذخیره) سود مطرح شده در چند روز اخیر اهالی بازار سرمایه بعد از رشد بیش از 4 درصدی را عملی کرده باشد.

به گزارش اکوایران، درجریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش معاملات در بورس تهران روی رقم  هزار و 900 میلیارد تومان ایستاد موضوعی که در روزهای گذشته به آن اشاره کردیم و بازار معتقد است با این ارزش معاملاتی کم توان ادامه دار بودن رشدهای شارپی وجود ندارد و بازار برای هر پله صعودی نیاز به استراحت دارد.

با این حال با افت شاخص در روز جاری ارزش بازار دوباره کانال 8 هزار همتی را از دست داد و فولاد ، فملی و نماد شپنا نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل داشتند.

گروه خودرویی بعد از مدت ها دوباره به صدر برترین گروه های بازار سرمایه از منظر ارزش معاملاتی رسیده است و ارزش 670 میلیارد تومانی را در روز جاری به خود گرفت که می تواند سیگنالی برای روز های آینده بازار سرمایه باشد.

گروه فلزات اساسی نیز با 345 میلیارد تومان و تقریبا با نیمی از ارزش معاملاتی گروه خودرویی در جایگاه دوم ایستاد. سرمایه گذاری‌ها دیگر گروه مورد توجه اهالی بازار سرمایه بود تا با ارزش معاملاتی بیش از 246 میلیارد تومانی در جایگاه سوم قرار گرفته باشد.

اما در بازارهای جهانی قیمت طلا با سرعت بیشتری از میزان رشد خود در مسیر افت و اصلاحی قرار گرفته است و با کاهش نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه این بازار آرام‌تر شده است و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.

همچنین صندوق‌های طلا در بازار بورس تهران امروز را با منفی و رخ قرمز رنگ شروع کردند و بازار این گروه با افزایش عرضه همراه شده بود.

در بازار داخلی نیز قیمت دلار نیمایی که در روز های گذشته مسیر صعودی را خیلی آرام تر در پیش گرفته بود به عدد 41 هزار تومان وارد شد قیمت این ارز در روزهای ابتدایی سال جاری کمی بیشتر از 40 هزار تومان قیمت می خورد و در حال حاضر بالاتر از 41 هزار تومان قیمت گذاری می شود.

خبر جالب امروز را مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن مطرح کرد که قرار است بخش املاک پلتفرم‌های دیوار و شیپور مسدود شوند. گفته می‌شود با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود و اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.

اما گروسی نیز  به زودی به ایران سفر می‌کند. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آن سطح دسترسی را که نیاز است، دریافت نمی‌کند. این موضوع بر گمانه زنی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای تهران افزوده است. چیزهای زیادی وجود دارد که باید درباره آن شفاف‌سازی شود و به همین دلیل است که قصد دارم به زودی به ایران سفر کنم.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود این طور عنوان کرده است که پیش‌بینی می‌شود تامین ارز داشته باشیم و به تدریج آثار هیجانات ناشی از اتفاقات مقطعی در بازار را کاهش بدهیم.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افت بیش از 13 هزار واحدی همراه شد و  اهالی تکنیکالیست بازار روی مقاومت سقف کانال صعودی ایجاد شده حساب باز کرده‌اند .

به گفته اهالی بازار برای ادامه دار بودن شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران برای اینکه شاخص کل بتواند از پس این مقاومت برآید باید با ارزش معاملاتی بالایی همراه شود تا بتواند بار دیگر به سقف تاریخ 2.5 میلیون واحدی خود در سال گذشته برسد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سال 1402 و در نیمه های اردیبهشت ماه رقمی بیش از 2 میلیون و 500 هزار واحدی را به خود گرفت.

tags # بورس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • بورس تغییر جهت داد
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟