Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد می‌توانند به پایلوت فعالیت‌های فرهنگی در کشور تبدیل شوند. سعید محمد نشست معاونت فرهنگی ـ اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد اظهار کرد: همه باید نسبت به آینده فرهنگی فرزندان این سرزمین نگران باشیم و برای بهبود آن برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: مناطق آزاد می‌توانند پایلوت فعالیت‌های فرهنگی در کشور باشند چرا که در این مناطق دسترسی‌ها بیشتر و تردد آسانتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در این نشست گفت: حضور محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در هیئت امنای بنیاد سینمایی فارابی با هدف کمک به جهانی سازی سینما و ایجاد کریدور بین الملل است، زیرا در مناطق آزاد شرایطی مثل معافیت‌های مالیاتی، تسهیل ورود فناوری‌های نوین و تسهیل تردد اتباع خارجی را داریم.

مهدی جوادی با بیان اینکه از شرایط خاص مناطق آزاد برای بین المللی کردن سینمای ایران استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: باید از ظرفیت‌های موجود در مناطق آزاد کشور نهایت بهره را برد، رگولاتری‌های سنگین مناطق عمومی جلوی نتیجه دادن ایده‌های جدید را خواهند گرفت. می‌توانیم با ایجاد سند باکس، فضای رشد ایده‌های سینمایی و رشد فناوری‌های حوزه سینما را در مناطق آزاد پیگیری کنیم.

در ادامه این نشست نیز معاون فرهنگی ـ اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر تداوم این نشست‌های فرهنگی اجتماعی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی تاکید کرد.

مهدی حسین زاده افزود: به عنوان یک معلم دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران معتقدم تفکرات نئولیبرال و پول می‌تواند نه تنها فرهنگ و سینما بلکه مسیر علم و مقالات ISI را نیز تغییر دهد، ما با جهانی شدن مشکلی نداریم، ولی می‌خواهیم با ارزش‌های خودمان جهانی بشویم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مهدی جوادی سعید محمد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد فعالیت های فرهنگی مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۸۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تهاجم فرهنگی همه جانبه دشمنان خاطر نشان کرد: به منظور اثربخش‌تر و هدفمندتر شدن فعالیت‌های فرهنگی در استان و پرهیز از پراکنده کاری، موازی کاری و دوباره کاری در حوزه فرهنگی نیاز به پیشبرد کار‌ها از طریق قرارگاه فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات و فعالیت‌ها در خصوص قانون عفاف و حجاب باید با مشارکت دستگاه‌های مختلف به صورت ترکیبی انجام شود، اظهار داشت: دستگاه‌های ذیربط ضمن اینکه مقوله عفاف حجاب را باید در جامعه به گفتمان تبدیل کنند، می‌بابست در اداره متبوع شان نیز قانون عفاف و‌حجاب را رعایت و اجرا کنند که از آن جمله احترام به تقاضا‌های بسیاری از کارکنان خانم اداره‌ها برای مستقل بودن اتاق خانم‌ها از آقایان است.

در ادامه نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه تسهیل ازدواج جوانان، برپایی نمایشگاه دائمی مد و لباس اسلامی در کرمانشاه و اشباع و اقناع جامعه در خصوص زیست عفیفانه را از جمله برنامه‌ها و مصوبات این شورا اعلام شد.

دیگر خبرها

  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد