Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با سالروز ولادت حضرت محمد ( ص)، حضرت امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، بیست و دومین دور از مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور قاریان وداوران ایرانی توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در بیست و دومین دوره از مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن کریم  که از تاریخ ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۰ تا ۲ آبان ماه ۱۴۰۰  در محل رایزنی فرهنگی ج.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ا.ایران در دهلی نو برگزار شده بود ؛قریب به  چهل تن از قاریان وحافظان از ۱۱ ایالت هند شرکت کرده بودند.علاوه بر سه تن  از داوران هند ، آقایان سعیدیان،معتز آقایی  و اصلی‌نژاد از قراء واساتید برجسته قرآنی کشورمان داوری این دور از مسابقات را بر عهده داشتند.

این مراسم  با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط قاری سعیدیان و قاری معتز از داوران اعزامی از ایران برای این مراسم آغاز شد.

در ادامه برنامه محمدعلی ربانی، رایزن فرهنگی  طی سخنانی اظهار کرد: قرآن کریم مستحکم ترین عنصر پیوند دهنده و مورد وفاق همه فرق  ومذاهب اسلامی بوده و  فرصت‌ها و ظرفیت‌های تاثیرگذاری را در ایجاد همکاری و همدلی میان مسلمانان شکل داده است .

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به سیر رو به رشد توجه به آموزش و تربیت قاری و حافظ در ایران پس از انقلاب و برپایی مسابقات بین‌المللی در کشورمان ،  توضیحاتی درباره روند برگزاری بیست و دو مین دور از مسابقات قرآن کریم و نحوه انتخاب قاریان و حافظان مطالبی را بیان کرد.

در ادامه برنامه انجم جعفری نعتی در شان پیغمبر اسلام(ص) قرائت کرد.مولانا محمد مسلم قاسمی رییس جمعیت علمای هند  دیگر سخنران مراسم افتتاحیه بود که با تاکید بر این نکته که خداوند متعال قرآن را نازل کرده و او هم از  کتاب خویش محافظت می‌کند و هیچ گونه  تحریفی در قرآن واقع نشده است، گفت: ما باید قرآن را همان طور که نازل شده بخوانیم یعنی با  ترتیل و شمرده شمرده  بخوانیم.وی در ادامه از خاطرات خود از سفر به ایران و گشت و گزار در  قم،مشهد و  شهرهای دیگر سخن گفت و افزود: کتابخانه‌های ایران  به سبک جدید طراحی شده‌اند و نگهداری از کتاب‌ها  و به شیوه‌های نوین است.

مولانا شمشاد از روحانیون ارشد شیعی هند  ؛  قرآن و سیرت نبوی ص را منشاء همه خوبی ها دانست و  تاکید کرد :ما با تمسک به این دو عنصر می توانیم رستگار شویم.

وی با اشاره به ماجرای وسیم رضوی که مدعی الحاق ۲۶ آیه با آیات قرآن کریم است، گفت : قرآن از هر گونه کمی و زیادتی یعنی هرگونه تحریف مبرا است و خداوند متعال خود مسئولیت حفاظت از قرآن را به عهده گرفته است . پس چنین ادعاهایی ، دروغی بیش  نیست و هر کس که  ادعای تحریف در قرآن کریم را داشته باشد ، از نظر جمیع فرق اسلامی از دایره اسلام خارج است.

در بخش دیگری از برنامه، استاد سعیدیان قاری برجسته اعزامی از کشورمان درباره هنر تلاوت قرآن کریم سخن گفت و تاکید کرد که  خوب خواندن  در ظاهر یعنی  علم به قواعد تجوید و رعایت آن است و خوب خواندن باطنی یعنی ما در آیات قرآنی تدبر کنیم و معانی را درک کنیم و آنگاه آیات قرآنی را قرائت کنیم.در ادامه  این برنامه قاری محمد علاؤ الدین قاسمی ، استاد دار العلوم دیوبند  توضیحاتی درباره ملاک های داوری بیان کرد.

در بخش پایانی برنامه، علاوه بر  مولود خوانی توسط یکی از طلاب هند استاد معتز آقایی دبگر داوراعزامی کشورمان نیز به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت .این مراسم همزمان بصورت آنلاین از شبکه یوتیوب رایزنی و دو شبکه اینترنتی پخش شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسابقات قرآنی دور از مسابقات قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که هرروز از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود، در روزهای اخیر مورد عنایت و قدردانی رهبر انقلاب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی از پخش تلاوت ترتیل روزانه یک جز از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان شهر مقدس قم، از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل و قدردانی کردند.

مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و شبکه قرآن و معارف سیما و با تحسین از این نوجوانان عزیز علاقه‌مند به قرآن کریم فرمودند: «مکرراً این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه‌ی قرآنی لذت میبرم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

برنامه تلاوت روزانه یک جز از قرآن کریم با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضبط و در ماه مبارک رمضان پخش و هم اکنون نیز بعد از برنامه اذانگاهی ظهر هر روز از شبکه قرآن و معارف سیما رسانه پخش می‌شود.

کد خبر 747941

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران