Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:11:15 GMT

دل نوشته ای با صدای بیژن بیژنی برای پروین بهمنی

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۸۷۳۴

دل نوشته ای با صدای بیژن بیژنی برای پروین بهمنی

بیژن بیژنی، خواننده و خوشنویس ایرانی که به واسطه بازخوانی ترانه خراسانی «نوایی نوایی» شناخته شده است، با نگارش متنی برای پروین بهمنی، بانوی لالایی خوان کشورمان، یاد او را گرامیداشت.

پروین بهمنی، خالق لالایی‌های مادرانه ایران‌زمین که چندی پیش به دلیل وخامت مشکلات قلبی ـ ریوی در بیمارستان بستری شده بود، پنجشنبه (۲۹ مهر) درگذشت و پیکرش امروز ـ سه شنبه ـ سوم آبان ماه به خاک سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیژن بیژنی در این دل نوشته که اختصاصی در اختیار ایسنا قرار داده، چنین آورده است: 

«خنیاگر لالایی خوان مادرانه قشقایی از سرزمین ما پر کشید.
استاد هنرمند خانم پروین بهمنی پنجشنبه، ۲۹مهر ۱۴۰۰ در بیمارستان بعد از یک بیماری طولانی درگذشت. او پژوهشگری آگاه و خستگی ناپذیر موسیقی نواحی زاد و بوم خود ایل قشقایی بود. ضمنا اجراهای بسیاری در ایران و کشورهای مختلف داشت و در این راه عاشقان بسیاری داشت، فارغ التحصیل دانشسرای تربیت معلم بود و همواره به عنوان آموزگار خدمت کرد و تا به اکنون که رخت سفر بست آموزگار ماند. پروین بهمنی دلی دریایی داشت عاشق مردمان سرزمینش به ویژه زادگاهش ایل قشقایی بود. شخصیت مهربان و آیینه گونش بین اهالی موسیقی زبانزد بود. استاد پروین بهمنی لالایی‌هایی در دوران زندگی‌اش خواند که کودکان ایران زمین به خوابی آرام بروند و غم زمانه را از یاد ببرند. ای کاش در این دوران لالایی می‌خواند که کودکان به خواب رفته اکنون بیدار می‌شدند و دریغ و درد که عمرش وصال نداد. من به فرزندان نازنین او تسلیت می‌گویم به ویژه دامون عزیز هنرمندی است از همین تبار. پژوهشگری آگاه و مطلع. قطعا او رهرو مادر خواهد بود. فرزند خلف هنر آرامش و سکوتی دارد سرشار از ناگفته‌هاست. پانزده سال پیش فرزندم باران وقتی متولد شد با دامون عزیز و دخترش به سرای من آمدند لباسی که کودکان قشقایی می‌پوشند برای دخترم دوخته بود و تأکید داشت که با دستان هنرمندش خود این لباس محلی را بر قامت دخترکم بدوزد. اکنون آن یادگاری زیبا و رنگینش در اتاق باران آویزان دیوارش است و هر روز پروین خانم بانوی بانوان هنرمند ایران زمین میراثی از خود به جای گذاشته که هرگز فراموش شدنی نیست.
یاد و خاطراتش گرامی 
با اندوه و مهر و ستایش 
کمترین بیژن بیژنی»


این هنرمند همچنین در ادامه این دل نوشته را با صدای خودش خواند و در اختیار ایسنا قرار داد:
 

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: audio/ogg

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پروین بهمنی بیژن بیژنی پروین بهمنی بیژن بیژنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۸۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات شهید کاظمی با بیش از ۶۰ عنوان کتاب جدید در سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کند.

این انتشارات، از بین بیش از ۷۰۰ عنوان کتابی که تا به حال روانه بازار نشر کرده است، حدود ۵۰۰ عنوان کتاب را با خود به نمایشگاه می‌آورد که بیش از ۶۰ عنوان از آن، جزو آثار جدید به حساب می‌آیند.

کتاب «در فاصله دو بوسه» اثر غلامعلی حداد عادل، «اُم علاء» به قلم سمیه خردمند، «پلاسما» نوشته فاطمه شایان پویا، جلد ۶ تا ۹ مجموعه «تبار انحراف» اثر حجت الاسلام مهدی طائب، جلد دوم مجموعه «ماجرای علامه و انقلاب» نوشته رضا اکبری آهنگر و وحید خضاب، «دورت بگردم» اثر فائضه غفارحدادی، «گرای باقر» به قلم امیرحسین انبارداران، «تصویری دربند» به قلم مونس عبدی زاده و چند اثر دیگر، از جمله آثاری هستند که برای اولین بار در نمایشگاه کتاب از آنها رونمایی خواهد شد.

کد خبر 6089749 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین (فیلم)
  • درخشش کشتی گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • (ویدئو) روایت جالب فریدون زندی از مشکل داشتن علی پروین با او
  • (ویدئو) واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • طلسم پرسپولیس بعد از ۸ سال شکسته شد!