Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان لیگ فوتبال ایران که از برگزاری منظم و حرفه‌ای مسابقات هم عاجز است و بعد از بیست و یک دوره هنوز نتوانسته به ثبات لازم در برنامه ریزی برسد، سالهاست که با وجود کسب درآمد ناقص و مدیریت ناکام خود، تبلیغات محیطی را در اختیار انحصاری خود گرفته تا از این طریق بتواند برای فوتبال باشگاهی درآمدزایی کند، اما هر چه می‌گذرد بر ابهامات این اقدام سازمان لیگ و معترضانش اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گطارش تابناک ورزشی، چند ماه مانده به شروع بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اطلاعیه‌ای از سوی سازمان لیگ منتشر شد که طی آن از شرکت‌ها و نهاد‌های متقاضی خواسته شده بود برای در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی فوتبال اقدام کنند، اما پس از سپری شدن زمانی که برای تحویل پاکت‌ها در نظر گرفته شده بود هیچ شرکتی حاضر نشد در این مزایده شرکت کند چرا که سازمان لیگ رقم بالایی را به عنوان کف قرارداد اعلام کرده بود.

هر چند این رقم هم از سوی سازمان لیگ به طور رسمی شفاف سازی نشد و مثل سایر موارد در تاریکخانه این سازمان باقی ماند، اما این مبلغ حدود ۱۷۰ میلیارد تومان بوده است که با وجود پا پیش گذاشتن دو شرکت برای گرفتن پاکت ثبت نام، در نهایت به خاطر همین رقم بالا این دو شرکت هم حاضر نشدند در مزایده شرکت کنند.

در این مورد گفته می‌شود که این رقم هم ترفندی از سوی مسئولان سازمان لیگ بوده تا شرکت‌ها و متقاضیان را از حضور در مزایده فراری دهند و در نهایت کار بازهم در دست برخی افراد خاص باشد تا هر طور که خواستند قرارداد ببندند و هر طور که خواستند با شرکت‌ها و برند‌های مختلف پشت صحنه مراودات خاص خود را داشته باشند.

زمانی که عقد قرارداد‌ها و گرفتن اسپانسر‌ها در اختیار یک شخص خاص باشد و او مسئول این کار تلقی گردد طبیعی است که امکان هر گونه لابی ، زد و بند و فسادی وجود دارد و رقم‌هایی که در قرارداد وارد می‌شود با رقم‌هایی که رد و بدل می‌شود متفاوت خواهد بود. شاید به همین خاطر است که برخی افراد تمایل نداشتند شرکتی در مزایده شرکت کند تا کار همچنان در اختیار خودشان باشد.

این اتفاق در شرایطی دوباره تکرار شده است که سازمان لیگ نسبت به دوره‌های گذشته هیچ شفاف سازی نکرد که چقدر از محل تبلیغات محیطی درآمد داشته و چقدر آن سهم باشگاه‌ها شده و چقدر به سایر بخش‌ها رسیده است.

طبیعی است که وقتی شفاف سازی لازم در این مورد صورت نگیرد و نهاد‌های نظارتی هم به این ماجرا ورود نکنند، برخی اشخاص خاص که در این ماجرا دخیل هستند به خود اجازه می‌دهد هر طور که می‌خواهند قرارداد‌ها را ببندند و با شرکت‌ها و برند‌ها توافقات دیگری هم داشته باشند!

سازمان بازرسی که در سال‌های اخیر نفوذ و ورود خوبی به فدراسیون‌های ورزشی داشته و بر قرارداد‌های مالی آن‌ها نظارت داشته است چرا به قرارداد‌های منعقد شده در سازمان لیگ ورود نمی‌کند و پشت پرده این توافق‌ها را بررسی نمی‌کند تا مشخص شود چه کسانی از این وضعی نفع می‌برند و ثمره توافق پشت پرده چه مسائلی است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن عابدین خرم تبلیغات محیطی سازمان لیگ فساد در فوتبال مزایده ربیع الاول طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن عابدین خرم تبلیغات محیطی سازمان لیگ قرارداد ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود

ایسنا/مازندران مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه دغدغه اصلی ما حوزه فرهنگ است و این بخش نیاز به باغبانی دارد،گفت: با آمار و ارائه عدد و ارقام نمی‌توان مشکلات این حوزه را مرتفع کرد.

 محمد مهدی شریف‌تبار امروز، ۸ اردیبهشت در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بابل با بیان اینکه در این برهه از زمان باید دقت کنیم ماموریت اصلی ما چیست و بر همان مبنا حرکت کنیم، اظهار کرد: امروزه فعالیت سازمان تبلیغات در عرصه‌های مختلف خدماتی، تشکیلاتی، توانمندسازی، تبیین و توجیه، آموزش و عرصه حضور در میدان نقش مثبتی برای نظام دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه بابل پایلوت همه اقدامات فرهنگی بخاطر ظرفیت ارزنده و پیشینه فرهنگی است، یادآور شد: ایجاد تشکل نهضت پیشرفت بانوان از جمله این ظرفیت‌هاست.

شریف تبار با اشاره به اینکه کار جوان سازی در سازمان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: وجود انجمن‌های تبلیغی و جامعه مبلغان جریان‌ساز از جمله حوزه تاثیرگذاری است که در سازمان تبلیغات تشکیل شد.

وی با قدردانی از حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل تصریح کرد: امام جمعه بابل همواره حامی فرهنگ و فعالان فرهنگی است.

در این مراسم از زحمایت حجت الاسلام رضا جعفرزاده قدردانی و حجت الاسلام حسین اکبرزاده بعنوان رئیس سازمان تبلیغات شهرستان بابل معارفه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • قرارداد آزمون با رُم به یک شرط قطعی می شود
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • شهر را تقدیم تاس‌اندازها نکنیم
  • اتفاق عجیب در فوتبال پایه ایران + تصاویر | عده‌ای به جان کمک داور افتادند
  • قرارداد طارمی با اینتر نهایی شد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • جزئیات قرارداد مهدی طارمی با اینترمیلان فاش شد