Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@00:16:23 GMT

افزایش قیمت دارو اتفاق جدیدی نیست

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۹۰۱۸

افزایش قیمت دارو اتفاق جدیدی نیست

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ، محمدرضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو درباره افزایش قیمت برخی داروها و مسکن ها، اظهار کرد: افرایش قیمت داروها از سال گذشته انجام شده و این افزایش قیمت بر روی داروها اجتناب ناپذیر است و متاسفانه این افرایش قیمت از سال گذشته و با توجه به اینکه امکان تحت پوشش قراردادن همه داروها با ارز ۴۲۰۰ تومانی فراهم نبود به وجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افزایش قیمت و گرانی داروها اتفاق جدیدی نیست گفت: به طور مثال برخی از اقلام که نیازمند نسخه نبودند یا داروهای حیاتی به شمار نمی‌آمدند را سازمان غذا و دارو به ناچار تبدیل به ارز نیمایی کرد.

رییس سازمان غذا و دارو بیان کرد: البته تنها ۳۰ تا ۳۵ درصد از داروهایی که با ارز ۴۲۰۰تومانی محاسبه می‌شوند به صورت ارز کامل هستند و الباقی اقلام از طریق ارز نیمایی انجام می‌شوند.

شانه ساز افزود:هزینه هایی برای پرکننده‌‌ها و بسته بندی جعبه ها ایجاد می‌شود که آنها را باید با ارز آزاد محاسبه کرد، به همین دلیل افزایش قیمت در بخشی از داروها اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه تفاوت بخش ارز نیمایی به ارز ترجیحی همین موضوعات است گفت: باید اعتبارات بالاتری برای مابه تفاوت نرخ ارز برای داروها در نظر گرفته شود و سازمان های بیمه گر نیز در این راستا حمایت کنند تا فشار کمتری به مصرف کننده وارد شود.

پربیننده ترین زمان مناسب برای مسواک زدن ۵ راز طلایی کاهش وزن! آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۸/۲)​​ تشخیص کرونا با استفاده از یک روش شیرین دانشمندان به معجونی علیه پیری دست یافته‌ اند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت دارو افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۹۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان غذا و دارو در پاسخ به برخی گلایه‌ها در فضای مجازی مبنی بر دسترسی نداشتن به تعدادی از داروها، به تک نسخه‌ای یا مسافرتی بودن آنها اشاره و تاکید کرد: سازمان غذا و دارو صرفاً مکلف به تأمین داروهای موجود در فهرست رسمی کشور است.

وی افزود: بر اساس بند پ ماده ۷۲ قانون برنامه ششم توسعه، تجویز داروی خارج از فهرست دارویی توسط پزشکان ممنوع است.

سازمان غذا و دارو درخصوص علت تمایل برخی بیماران برای مصرف داروهای خارجی در حالی که که نمونه داخلی آن با قیمت مناسب‌تر وجود دارد،یادآور شد: این موضوعی فرهنگی است که بخشی از آن به پزشکان هنگام گفت‌وگو با بیماران مرتبط می‌شود که بعضاً بر کیفیت نمونه خارجی تاکید بیشتری دارند و بخشی دیگر به خاطر تصورات غلطی است که در جامعه نسبت به محصول داخلی وجود دارد.

بر اساس این گزارش، سازمان غذا و دارو از برخی چهره‌های شناخته شده در فضای مجازی که دلسوزانه ممکن است پیگیر تهیه داروهای خارج از فهرست رسمی باشند که تجویز آنها وجاهت قانونی هم ندارد؛ خواست قبل از جمع آوری اطلاعات کامل و جامع از منابع موثق اطلاع رسانی اشتباه و گمراه کننده نداشته باشند.

کد خبر 849018 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان خبر مهم دارو پزشکی

دیگر خبرها

  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • تهدید جدی سلامت خانواده با طرح «عرضه اینترنتی دارو»
  • تبعات فروش اینترنتی دارو/ تهدید جدی سلامت خانواده با طرح عرضه اینترنتی دارو
  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • اشتباه وحشتناک به قیمت حذف والیبالیست هلندی از لیگ‌ملت‌ها
  • پیکانپور از سازمان غذا و دارو رفت