Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشاگری های رسانه طرفداری که از فردای بازی ایران و کره جنوبی آغاز شده بود، با یک تاخیر طولانی بیانیه سراسر اهانت فدراسیون را به دنبال داشت. فدراسیون فوتبال که می داند حریف صدا و سیما نمی شود، تمام نقدهای منطقی و به حق مطرح شده از سوی برنامه ورزشگاه و حتی خارج از گود را هم به پای طرفداری نوشت تا به خیال خود یک رسانه مستقل را مقصر جلوه بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

به نظر می رسد فدراسیون فوتبال به خوبی متوجه شده است مجلس شورای اسلامی و نهادهای نظارتی مربوطه، شباهتی به برخی رسانه های دلخواه ندارند که با طرح سوالات غیر چالشی و از قبل اعلام شده، تریبون امن جهت پاسخگویی آقایان فراهم آورند. از بیانیه شتاب زده فدراسیون چنین به نظر می رسد که دوستان در تلاش برای تغییر مسیر و انحراف افکار عمومی از سمت خوبان عالم و شرکت مشکوک هنگ کنگی به سمت یک رسانه مستقل هستند.

به گزارش طرفداری، فدراسیون در ساعات نیمه شب تعطیل رسمی (ساعت ۲۲:۲۶ مورخ ۰۲ آبان ۱۴۰۰) اقدام به انتشار یک بیانیه آشفته و سرشار از کینه و نفرت نسبت به انجام وظیفه و رسالت اصلی رسانه که همان روشنگری و طرح مسائل به صورت کارشناسی شده و مستند است، کرد و رسانه (به صورت دقیق تر یک سایت داخلی)  را به عنوان دشمن اصلی خود ردیابی و شناسایی و عنوان کرد:

باید پاسخگوی شکایت رسمی فدراسیون فوتبال باشند و درصورتی‌ که نتوانند ادعای خود را ثابت کنند، باید هزینه‌های مادی و معنوی این موضوع را بپردازند تا درسی باشد برای همه‌ آن‌هایی که از طریق افرادی معلوم‌الحال، اقدام به تخریب و زیرسئوال بردن منافع کشور و فوتبال ایران می‌کنند. فدراسیون فوتبال ایران تا پایان، این ماجرا را از طریق مراجع قضایی پیگیری کرده و نتیجه آن را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

در ادامه فدراسیون که در حال حاضر خود از سوی برخی نمایندگان مجلس به عنوان متهم شناسایی و به مجلس شورای اسلامی احضار شده است درخواست کرده است:

از مراجع ذیصلاح کشور استدعا دارد نسبت به بررسی دقیق موضوع و جوانب مختلف آن و نیز شناسایی و تحت تعقیب قانونی قراردادن عوامل انتشار شایعات بی اساس فوق الذکر در سایت ها و رسانه های داخلی اقدام نمایند.

به همین مناسبت، مراتب تقدیر و تشکر از مجلس محترم و نهادهای نظارتی جهت تحرک بخشی به فدراسیون بابت انتشار این بیانیه اعلام می شود چرا که تا قبل از این اصحاب رسانه افتخار برگزاری نشست مطبوعاتی و یا انجام مصاحبه با ریاست فدراسیون را نداشته و تنها فرار ایشان از دست خبرنگاران را شاهد بوده و فقط افتخار بهره بردن از سخنان ایشان از تریبون های یک طرفه را داشته اند.

رسانه طرفداری قصد پاسخگویی به تهدید های مشمئز کننده فدراسیون را ندارند و امکان طرح شکایت را نیز حق قانونی هر شخص حقیقی یا حقوقی می داند و به خوبی می داند طرح شکایات واهی نتیجه ای جز رسوایی بیشتر به دنبال نخواهد داشت.

همچنین رسانه طرفداری انتقاد دلسوازنه از فدراسیون ها، سازمان ها، مقامات و ارکان تصمیم ساز ورزشی را رسالت دائمی خود دانسته و اعلام کرده است در این خصوص عقد اخوت با کسی نبسته است. (طرفداری، طرفدار هیچ فدراسیونی نبوده و نیست، حتی شما! / حافظه تاریخی)

البته علت بی پروایی و گستاخی امروز برخی از سازمان ها یا افراد (که متاسفانه برخی از آنها هم از اصحاب رسانه و منتقدین سابق هستند) در تنظیم بیانیه های این چنینی را باید نتیجه سکوت مطلق و خودداری از طرح انتقاد از سوی سایر رسانه های ورزشی دانست.

صرف نظر از سایر حواشی و تهدیدات مطرح شده، موارد مطرح شده در بیانیه به شرح ذیل راستی آزمایی می شود:

مقدمه بیانیه فدراسیون

با توجه به اینکه طی چند روز گذشته شاهد انتشار اطلاعات و اخبار کذب و خلاف واقع از سوی چند نفر مشخص و یک سایت خبری داخلی در خصوص پروژه VAR فدراسیون فوتبال بوده ­ایم و نظر به اینکه چند رسانه خارجی -که هویت آنان برای ملت شریف ایران مشخص است- با سوءاستفاده از اخبار کذب منتشره در داخل کشور و سکوت فدراسیون فوتبال، به ­صورت کاملا هدفمند، پروژه اختلاف ­افکنی بین نهادهای حاکمیتی و فدراسیون فوتبال و درنهایت ضربه­ زدن به فوتبال پرافتخار ایران را شروع کرده ­اند، فدراسیون فوتبال مراتب ذیل را از باب روشنگری به استحضار ملت شریف، مسئولان محترم کشور و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می ­رساند:

اتهامات ناروایی که به مدیران فدراسیون فوتبال منتسب کرده ­اند، شامل موارد ذیل است که به همه آنها پاسخ داده می­شود:

توضیح طرفداری؛ جوراب و سرقت توپ را شما گفتید نه رسانه!

اگر منظورتان از یک سایت خبری داخلی، رسانه طرفداری است که طرفداری برای تمام نوشته هایش سند و مدرک ارائه کرده و متهم کردن یک رسانه به کذب گویی قابل پیگیری است و پیگرد قانونی دارد. به رسانه های خارجی هم شهاب عزیزی خادم و غلامرضا رفیعی خوراک دادند که در برنامه فوتبال برتر ادعا کردند یک جوراب نمی توان وارد کشور کرد و داورها توپ را مخفیانه داخل کیف خود به ایران می آورند. ضربه را هم شما و مشاوران و شرکای تجاری تان به فوتبال ایران زده اید نه رسانه ای که طرح سوال کرده و فحش و اهانت جواب گرفته است.

شروع بیانیه فدراسیون با مقادیری فحش

در بیانیه فدراسیون پس از مقادیری فحاشی به رسانه طرفداری، آمده است:

اتهام شماره ۱- استفاده از تکنولوژی VAR جزء الزامات میزبانی در رقابت­های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیست.

اتهام مذکور کاملا مردود است. در این­ خصوص تصاویر نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا به شماره 140083834 مورخ 1400/5/4 به همراه دستورالعمل راهنمای ارسالی از AFC برای تمامی فدراسیون ­های ملی قاره آسیا و اقیانوسیه در ادامه همین بیانیه منتشر می ­شود. اینکه در مسابقه بین تیم ملی فوتبال کشورمان با تیم ملی فوتبال سوريه يا كره­ جنوبي از VAR استفاده نشده، به منزله عدول AFC از رعایت الزامات مربوط به VAR در مسابقات آتی تیم ملی فوتبال ایران نبوده و عدم استفاده از VAR در آن مسابقه، به­ دلیل امتناع شرکت طرف قرارداد با AFC چند روز قبل از مسابقه مذکور از بیم اعمال عواقب نقض تحریم ­های غیرقانونی ایالات متحده آمریکا بوده است. عده­ ای که بنا به مقاصد شخصی و با سوء­نیت در صدد ضربه زدن به فوتبال پرافتخار کشورمان بوده‌اند، از باب ایجاد تشکیک در اذهان عموم این پرسش را مطرح کرده­ اند که اگر شرکت طرف قرارداد با AFC شرکت دیگری بوده است، چه دلیلی وجود داشت که فدراسیون فوتبال، با شرکت Simply Live قرارداد ببندد؟ پاسخ سوال فوق این است که با توجه به روند فراگیر استفاده از VAR در بیشتر کشورهای جهان، استفاده از آن همواره جزء رئوس برنامه ­های فدراسیون فوتبال بوده لیکن طی یک دهه گذشته، تهدید دولت آمریکا براي شرکت­های خارجی که در صورت ورود آنها به مناسبات تجاری، اقتصادی و بانکی با اشخاص و نهادهای ج.ا.ایران، مورد تحریم ­های آن کشور قرار خواهند گرفت، مانعی بر سر راه ورود تکنولوژی VAR -که در انحصار ۱۵ شرکت مورد تایید فیفا می­باشد، به ایران بوده است. فدراسیون فوتبال ایران با علم به این موضوع، از همه توان در جهت ورود این تکنولوژی به کشور اقدام کرده است و توانسته برای اولین‌بار در همه این سال‌ها، تجهیزات VAR را از طریق یکی از 15 شرکت مورد تایید فیفا وارد ایران کند. نیاز به توضیح اضافی نمی ­باشد که عدم بهره ­مندی از VAR، محتملا می توانست یکی از بهانه ­ها و دلایل فرارویِ سلب حق میزبانی تیم ­های ملی و باشگاهی ایرانی گردد.

جوابیه طرفداری؛ آفتاب آمد دلیل آفتاب

صرفا به مستندات ارایه شده از سوی فدراسیون که به پیوست همین بیانیه منتشر شده است استناد می شود

شامل فایل شماره 1 – نامه مورخ 27/3/1400 و فایل شماره 2 – نامه مورخ  4/5/1400 صادر شده توسط AFC که اعلام می دارد:

برای فدراسیون هایی که از VAR در لیگ داخلی خود استفاده نمی کنند، AFC در ابتدا باید امکان اجرای VAR را با حضور تامین کننده (ملزومات و تکنولوژی) و کلیه ذینفعان مربوطه ارزیابی کند. سپس تصمیم نهایی را (در خصوص الزام VAR) اتخاذ کند.

در ادامه درج شده است:

چناچه به هر دلیلی مشخص شود پیاده سازی VAR از سوی هر یک از فدراسیون ها قابل انجام نیست، استفاده از VAR نباید مدنظر و مورد تاکید قرار بگیرد.

همچنین اعلام شده است:

AFC اتخاذ تصمیم مبنی بر عدم استفاده از VAR (به علت محدودیت های پیاده سازی و اخذ تاییدیه) را قبول می کند و می پذیرد.

در این خصوص تاکید می شود فدراسیون ایران، در دسته فدراسیون هایی قرار می گیرد که از VAR در لیگ داخلی خود استفاده نمی کند. پس مشمول تبصره ذیل همین نامه بوده و با الزامی جهت پیاده سازی VAR مواجه نبوده است. همچنین فدراسیون بد نیست پاسخ دهد آیا نماینده AFC پس از بازدید از استادیوم کاندید شده از سوی فدراسیون، امکان پیاده سازی VAR را ارزیابی کرده و پس از آن حکم به الزام استفاده از VAR از سوی AFC به فدراسیون ابلاغ شد؟ نامه مورد اشاره فدراسیون خطاب به کلیه فدراسیون های آسیا بوده است و باعث تعجب است که فدراسیون قصد انجام کلیه دستور العمل ها و استاندارد های تعیین شده را داشته است (در صورتی که ذیل تبصره عدم الزام استفاده از VAR به علت عدم بهره برداری از VAR در لیگ داخلی قرار داشته است).

با فرض وجود الزام بهره برداری از VAR، فدراسیون در بند 3 بیانیه خود مدعی شده است همکاری با شرکت هنگ کنگی را "در حد الزامات حداقل یا Minimum Requirement" تعیین کرده است. در صورتی که در نامه پیوست شده به متن بیانیه، استانداردهای تعیین شده از سوی AFC به صورت الزامات حداقل نبوده و امکانات بیشتر و جامع تر از VAR درخواست شده است.

در صورتی که تکنولوژی های تشخیص عبور توپ از خط دروازه (GLT) و خط آفساید (VOL) و سیستم یکپارچه ارتباط رادیویی داوران (Vokkero) هرگز در توافق فدراسیون با شرکت Simplylive قرار نداشته و به کلی از سوی این شرکت قابل ارایه نیز نبوده است.

سوال مهم این است که با وجود اطلاع فدراسیون از استانداردهای پیشرفته AFC، به چه علت تفاهم خود را به صورت الزامات حداقل یا Minimum Requirement منعقد کرده است؟

در نهایت اینکه این چگونه الزامی است که 2 مرتبه (بازی مقابل سوریه و کره) نادیده گرفته می شود و هیچ عواقبی توسط FIFA یا AFC متوجه فدراسیون یا میزبانی های کشور عزیزمان نمی شود؟

پاسخ ساده این است که ایران ذیل تبصره عدم الزام به استفاده از VAR به علت عدم استفاده از این تکنولوژی در لیگ داخلی خود قرار داشته و دارد. پس الزامی متوجه فدراسیون به نحوی که با عجله فراوان اقدام به انتخاب تامین کننده تکنولوژی خود کند، نبوده و نیست.

ادامه بیانیه فدراسیون

اتهام شماره ۲- فدراسیون فوتبال از ظرفیت شرکت­ های دانش ­بنیان داخلی برای بهره­ مندی از تکنولوژی VAR استفاده نکرده است:

گرچه اتهام مذکور ظاهری اقناع­ کننده برای زیر سوال بردن مدیران فدراسیون فوتبال دارد اما مغرضان آگاه که به زودی هویت و سوءنیت آنها برای مراجع ذیصلاح کشور هویدا خواهد شد، در این خصوص اذهان عمومی را مشوش کرده ­اند، زیرا تنها شرکت­های 15 گانه فیفا که موفق به اخذ تاییدیه یا لیسانس از این نهاد شده ­اند، مجاز به نصب، راه‌اندازی و آموزش VAR -زیر نظر فیفا- و نرم‌افزار مورد تایید این نهاد بین‌المللی می­ باشند. لذا بکار گیری تکنولوژی VAR سایر شرکت­های داخلی یا خارجی، غیر قابل استفاده در رقابت­های ملی و باشگاهی فیفا و AFC می ­باشند. در غیر این صورت، فدراسیون فوتبال بدون کمترین تردید از توانایی شرکت ­های دانش بنیان داخلی استفاده می ­کرد.

جوابیه طرفداری؛ شرکت های خارجی بدون حمایت فدراسیون ها از فیفا مجوز می گیرند؟

قبل از هر چیز لازم به توضیح است طرفداری در هیچ یک از گزارش های منتشر شده اش به این نکته اشاره نداشته و اصولا همه در رسانه ها می دانند که فیفا در مقطع فعلی فقط همکاری با شرکت های دارای مجوز را قبول می کند. احتمالا دوستان چون زورشان به تلویزیون نمی رسد جواب این پرسش برنامه های تلویزیونی را هم به طرفداری داده اند اما با این وجود بد نیست برای روشن شدن افکار عمومی به این مورد توجه شود؛

از بین 15 شرکت مورد تایید FIFA، کدام شرکت بدون حمایت فدراسیون کشور خود و یا سایر کشور ها موفق به اخذ تاییدیه FIFA شده است؟ آیا اخذ تاییدیه FIFA بدون پیاده سازی و تست سامانه در محیط عملیاتی استادیوم ها و تحت نظارت رسمی فدراسیون ها برای هیچ شرکتی فراهم است؟ آیا این امکان برای شرکت های داخلی فراهم شد؟ قابل پذیرش است که فدراسیون فوتبال، فرصت انجام آزمون و خطا با شرکت های ایرانی و انجام مراحل پیچیده دریافت تاییدیه از  FIFA طی چندین سال را ندارد، ولی هر زمان که این فرصت به شرکت های ایرانی داده شود زودتر موفق به دریافت تاییده FIFA خواهند شد و ضمن خودکفایی امکان صادرات خدمات خود به سایر شرکت ها را نیز خواهند داشت. ضمن اینکه فدراسیون می تواند در حال حاضر به صورت موازی با شرکت های بین المللی جهت پیاده سازی فوری این سامانه همکاری کند و بعد از چند سال سیستم خود را با سیستم بومی سازی شده و مورد تایید FIFA جایگزین کند.

همچنین در خصوص همکاری با شرکت های بین المللی نیز از ظرفیت شرکت های ایرانی که دارای نمایندگی از شرکت های FIFA هستند نیز استفاده نشده است که اگر از مسیر برگزاری مناقصات و انجام تشریفات قانونی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می شد، امروز شاهد سخنان ناشی از عجز عدم امکان واردات یک جفت جوراب، توپ یا عدم امکان انجام حواله حتی به مبلغ 1 دلار نمی بودیم و آبروی کشور با حرف های رییس فدراسیون فوتبال و مشاور حقوقی اش به خطر نمی افتاد.

تعیین لزوم همکاری با شرکت های مورد تایید FIFA و محدود به 15 شرکت، به هیچ وجه توجیه کننده استفاده نکردن از ظرفیت شرکت های ایرانی (چه برای بومی سازی تکنولوژی و چه به عنوان نماینده شرکت های بین المللی) نیست.

ضمن اینکه فدراسیون فوتبال تا این لحظه کوچک ترین اقدامی جهت برنامه ریزی برای خودکفایی تکنولوژی مورد نیاز ورزش کشور در شرایط تحریم ها و افزودن یک شرکت ایرانی به لیست مورد تایید FIFA نکرده است.

دنباله بیانیه فدراسیون

اتهام شماره ۳- مدیران فدراسیون فوتبال بدون تصویب کمیسیون معاملات و با ترک تشریفات، با شرکت Simply Live مناقصه برگزار و در انعقاد قرارداد خرید مذکور، سالیانه ۹ میلیاردتومان نصیب شرکت واسطه ایرانی (نماینده ایرانی) آن شرکت کرده ­اند:

این اتهام نیز کاملا مردود است. فدراسیون فوتبال هرگز اقدام به عقد قراردادِ خرید از شرکت Simply Live نکرده است تا نیاز به اخذ مصوبه کمیسیون معاملات و ترک تشریفات خرید باشد. بنابراین این ادعا مبنی بر اینکه سالیانه ۹ میلیاردتومان نصیب شرکت واسطه ایرانی (نماینده ایرانی) می­ شود، مغرضانه، بدون ‌دلیل، کذب محض و از اساس باطل است. فدراسیون فوتبال تنها مبادرت به درخواست استفاده اجاره­ ای از تجهیزات VAR -در حد الزامات حداقل یا Minimum Requirement- برای حداکثر شش ماه جهت تست استفاده آفلاین و آنلاين، آموزش داوران ایرانی و سنجش و ارزیابی قابلیت تطبیق فنی یا Synchronize شدن با زیرساخت­ های فنی، مخابراتی و تلویزیونی و صدور گواهینامه ­های بهره ­برداری و آموزش داوران ایرانی کرده است و همچنین مقرر شد که اگر در پایان اجاره محدود و مدت معین، استفاده از آن فناوری برای نیل اهداف مذکور موفقیت­ آمیز باشد، نسبت به خرید آن تکنولوژی با رعایت آیین ­نامه معاملاتی و مالی فدراسیون اقدام شود. لازم به ذکر است که کل مبلغ اجاره نیز 43000 یورو می­ باشد و لاغیر.

جوابیه طرفداری؛ 43 هزار یورو اجاره برای دستگاه 40 هزار دلاری؟

حسین شریفی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در تاریخ هفدهم مهر ماه در گفتگو با سایت فدراسیون فوتبال اعلام کرد؛ خرید، ورود و تست var صورت گرفت و اگر رسانه ها به حرف روابط عمومی فدراسیون اعتماد نکنند، دیگر به چه کسی باید اعتماد کرد؟ طرفداری و تمام رسانه ها بر پایه همین ادعا (این جا بخوانید) نوشته اند فدراسیون فوتبال سیستم کمک داور ویدیویی خرید و البته شهاب عزیزی خادم هم در تلویزیون مژده خرید داده بود وگرنه اجاره که منت گذاشتن سر مردم نداشت. اما فارغ از این بحث؛

چنانچه اجاره تجهیزات (آن هم با قیمت کلان معادل 43 هزار یورو که معادل و بالغ بر 10 میلیارد ریال است)، نیازمند انجام هیچ گونه تشریفات قانونی و تصویب کمیسیون معاملات فدراسیون نباشد، خود به عنوان روزنه برای دور زدن آیین نامه معاملات و ایجاد فساد های احتمالی در آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. از این بخش از بیانیه این برداشت انجام می شود که توافق ها جهت اجاره آن هم با مبلغ های کلان تحت نظارت نبوده و مشمول آیین نامه معاملات قرار نمی گیرد.

ضمن اینکه مبلغ 43 هزار یورو برای 4 بازی (آن هم به شکل غیر عملیاتی، آفلاین، بدون دوربین، بدون لایسنس نرم افزاری و تکنولوژی VOL و GLT) بسیار نجومی بوده و ارزش گذاری ارایه این خدمات حداقل 5 هزار یورو و حداکثر 20 هزار یورو خواهد بود. به گفته محمدحسین میثاقی، فدراسیون برای بازی با کره جنوبی از دوربین های واحد سیار صدا و سیما استفاده کرد و با این حساب انصاف نیست برای دستگاهی شبیه ست تاپ باکس 43 هزار یورو و به روایتی 48 هزار یورو با محاسبه هزینه های جانبی از بیت المال به یک شرکت مشکوک پرداخت شود.

لذا تفاهم جهت اجاره تجهیزات به مبلغ 43 هزار یورو نیز چیزی به جز اتلاف بیت المال نیست.

اجاره تجهیزات به مبلغ 43 هزار یورو برای 4 بازی به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد، چرا که هزینه خرید یک ست VAR معادل 25 الی 40 هزار یورو است و پرداخت این هزینه می توانست با هدف خرید اموال و سرمایه برای فدراسیون انجام شود.

در خصوص تخمین درآمد سالیانه معادل 9 میلیارد تومان، بابت واردات تجهیزات به مبلغ حداقل 2 میلیون یورو، آماده سازی زیرساخت و اجرای عملیات VAR بابت 240 مسابقه در طول فصل لیگ برتر کاملا کارشناسی شده، دقیق و به صورت حداقلی (در برنامه 20:30) عنوان شده است. علت عدم تحقق درآمد سالیانه مذکور به این علت است که دوره سالیانه مذکور هنوز به اتمام نرسیده و بدیهی است این مقدار درآمد در حال حاضر و به علت فشار رسانه ها محقق نشده است. لیکن تخمین درآمد مربوطه توسط کارشناسان قابل انجام است.

... و دوباره بیانیه فدراسیون

اتهام شماره 4- مدیران فدراسیون فوتبال بدون هماهنگی با مراجع حاکمیتی و نظارتی مبادرت به عقد قرارداد خرید VAR كرده ­اند:

به وضوح مشخص است که اتهام عدم هماهنگی با مراجع ذیصلاح حاکمیتی و نظارتی در انعقاد قرارداد اجاره با شرکت Simply Live نیز مغرضانه و با هدف تشویش اذهان عمومی و ضربه ­زدن به حیثیت و اعتبار فوتبال پرافتخار ایران و هتک حرمت مدیران فدراسیون بوده است. فدراسیون فوتبال اعلام می­ کند که در خصوص این موضوع، با مراجع ذیربط هماهنگی‌های لازم را انجام داده و مسئولان آن مراجع محترم را از تمامی جزئیات به‌طور رسمی مطلع كرده است. به­ علاوه، پس از اینکه ابهامات مغرضانه در یکی از سایت­های داخلی مطرح شد، قبل از اینکه نمایندگان شرکت مذکور با تجهیزات VAR وارد کشور شوند، توضیحات و اطلاعات خود را در اختیار نمایندگان مراجع ذیربط قرار داده ­اند. مدیران فدراسیون کتبا درخواست کردند چنانچه ممنوعیت یا مخالفتی با این موضوع دارند به‌طور کتبی و رسمی به فدراسیون فوتبال اعلام کنند تا وفق نظر و ملاحظات قانونی و ملی آن مراجع اقدام شود، اما نه قبل از عزیمت نمایندگان شرکت طرف قرارداد، نه در زمان حضور آنها در ایران و نه تاکنون به مورخ 2 آبان 1400، هیچ مخالفتی از سوی مراجع ذیربط به فدراسیون فوتبال اعلام نشده است. از قضا فدراسیون فوتبال از آن مراجع درخواست‌ نمود که باید مشخص شود خط تخریب داخلی که عامدانه با تهمت و افترا به این اقدام، آن ‌را به رژیم صهیونستی ربط داده‌اند و متاسفانه خوراک رسانه‌ای را برای فرصت‌طلبان مهیا ساختند، باید پاسخگوی شکایت رسمی فدراسیون فوتبال باشند و درصورتی‌که نتوانند ادعای خود را ثابت کنند، باید هزینه‌های مادی و معنوی این موضوع را بپردازند تا درسی باشد برای همه‌ آن‌هایی که از طریق افرادی معلوم‌الحال، اقدام به تخریب و زیرسئوال بردن منافع کشور و فوتبال ایران می‌کنند. فدراسیون فوتبال ایران تا پایان، این ماجرا را از طریق مراجع قضایی پیگیری کرده و نتیجه آن را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

جوابیه طرفداری؛ خوراک رسانه های بیگانه؟ خوبان عالم را ما گفتیم؟

رسانه طرفداری اولین گزارش درباره ورود تجهیزات کمک داور ویدیویی به ایران را شنبه هفدهم مهر ماه نوشت (اینجا بخوانید) و هیچ اشاره ای هم به وابستگی این شرکت به ظاهر بلژیکی به رژیم تل آویو نداشت و اولین گزارش طرفداری یک روز بعد از بازی ایران و کره جنوبی منتشر شد (اینجا بخوانید) و باز هم در این گزارش هیچ اشاره ای به رژیم صهیونیستی نشد و طرفداری اولین بار در روز یکشنبه 25 مهر در گزارشی به نقش افراد مشکوک و رژیم تل آویو در شرکت هنگ کنگی اشاره کرد (اینجا بخوانید) و نمی دانیم چرا فدراسیون اصرار دارد به دروغ بگوید طرفداری قبل از بازی ایران و کره جنوبی درباره ماهیت و هویت صهیونیستی شرکت هنگ کنگی گزارش نوشته بود؟ احتمالا فدراسیون چون می داند حریف خارج از گود، بیست و سی و برنامه ورزشگاه نمی شود، به سبک لات های کوچه خلوت می خواهد فریادهایش را سر یک رسانه خصوصی مستقل بکشد.

به هرحال از متن بیانیه مشخص است که انجام هماهنگی با مراجع مربوطه "پس از اینکه ابهامات مغرضانه(!) در یکی از سایت­های داخلی مطرح شد"  انجام شده است. 

منظور از احتمال (و نه اتهام) عدم انجام هماهنگی با مراجع مربوطه، هماهنگی پیش از انتخاب قطعی پیمانکار خارجی و تهیه بلیت جهت اقامت در ایران بود. در غیر این صورت هماهنگی با مراجعه مربوطه پس از طرح ابهامات در رسانه ها مشابه نوش دارو پس از مرگ سهراب است. همچنین توجه داشته باشید خوراک رسانه های بیگانه را هم جنابعالی با خوبان عالم و جوراب و سرقت توپ تامین کردید و رسانه طرفداری نه وابستگی به رسانه خارجی دارد و نه علاقه ای به ورود به حیطه هایی که در آن تخصص ندارد. همچنین بد نیست یک بار دیگر برنامه ورزشگاه هفته گذشته را ببینید و به پرسش های منطقی این برنامه هم درباره مهمانی که به تهران دعوت کردید پاسخ بدهید...

در ادامه بیانیه فدراسیون

اتهام شماره 5- انعقاد قرارداد اجاره فدراسیون با شرکت Simply Live بر اساس ارتباطات رانتی و متضمن کسب منفعت سالیانه چند ده میلیاردتومانی برای نماینده آن شرکت بوده است:

اتهام مذکور مردود و مغرضانه است. زیرا فدراسیون فوتبال به‌طور رسمی از تمام شرکت‌های ۱۵ گانه فیفا استعلام و درخواست همکاری کرده است. از آن تعداد شرکت، فقط دو شرکت Simply Live و شرکت روسی Slomo، جهت همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند، اما شرکت روسی تنها حاضر به فروش تکنولوژی و تجهیزات VAR بوده است و نه اجاره آن. لذا تنها شرکت Simply Live آن هم با لحاظ شرایطی، حاضر به اجاره تجهیزات به فدراسیون شد که مهمترین آن، پرداخت اجاره­ بها از طریق سیستم بانکی و دادن ضمانتنامه بانکی بین‌المللی از سوی فدراسیون به آن شرکت، جهت تضمین خروج تجهیزات پس از پایان مدت محدود اجاره بوده که این امر با توجه به مشکلات و تنگناهای ناشی از تحریم های ایالات متحده، به استفاده از تدابیری منجر شد تا شرایط فوق محقق شود. لذا فدراسیون فوتبال هرگز ریالی بیشتر از اجاره­ بهای مورد توافق، پرداخت نکرده و تحصیل درآمد سالیانه چند میلیارد تومانی توسط شرکت ایرانی نماینده Simply Live، خلاف واقع و ادعایی مغرضانه و به قصد تشویش اذهان عمومی و ضربه ­زدن به فوتبال کشور بوده است (کل مبلغ قرارداد اجاره تا پایان مدت، 43000 یورو). لازم به ذکر است تمام مستندات مربوط به مکاتبات فدراسیون فوتبال با شرکت‌های ۱۵گانه مورد تایید فیفا نیز  در اختیار مراجع ذیربط قرار گرفته و توضیحات لازم داده شده بود.

جوابیه طرفداری؛ فدراسیون حافظ منافع واسطه قرارداد است؟

این دیگر خنده دار ترین بخش بیانیه فدراسیون فوتبال است. همکاری با شخص واسطه که شریک تجاری نایب رئیس فدراسیون بوده و در سفر های بین المللی از جمله لیتوانی و امارات همراه رئیس فدراسیون بوده و در جلسه با کاردار سفارت ایران در امارات حضور داشته است، از سوی مدیر روابط عمومی فدراسیون در برنامه ورزشگاه و همچنین از سوی مشاور حقوقی فدراسیون در برنامه فوتبال برتر اعلام و تایید شده است. 

ضمن اینکه مشاور حقوقی فدراسیون در برنامه فوتبال برتر اعلام کرد مبلغ 10 هزار یورو پیش پرداخت و مبلغی معادل 120 هزار یورو ضمانت نامه بین المللی از سوی شخص شریک تجاری نایب رئیس فدراسیون در وجه شرکت هنگ کنگی پرداخت شده است.

با این حساب، خواهشمند است اعلام شود مفهوم رانت چیست؟ و آیا این مبالغ بدون چشم داشت به منافع احتمالی از سوی شخص شریک تجاری نایب رئیس فدراسیون پرداخت شده است؟

در خصوص نامه شرکت روسی Slomo (پیوست فایل شماره 4 بیانیه) که به بهانه اعلام عدم امکان اجاره تجهیزات کنار گذاشته است، در فایل پیوست شده از سوی فدراسیون و در پاراگراف آخر از سوی شرکت روسی اعلام شده است در خصوص اجاره تجهیزات، با نماینده این شرکت در ایران مذاکره انجام شود. اقدامی که مطابق بررسی های انجام شده هرگز از سوی فدراسیون انجام نشده است. پس حتی بررسی مکاتبات شرکت های بین المللی نیز به صورت دقیق توسط فدراسیون انجام نشده است و حتی شرکت های بین المللی با طرح بهانه های پیش پا افتاده و عدم انجام مکاتبات بیشتر از لیست گزینه های فدراسیون به سرعت کنار گذاشته شده اند.

لازم به توضیح است طبق اعلام نماینده شرکت روسی، این شرکت در مکاتبات خود با فدراسیون، به اشتیاق به همکاری با ایران حتی در شرایط تحریم اشاره کرده است که نامه مربوطه به تایید اتاق بازرگانی دولت روسیه و سفارت ایران در مسکو نیز رسیده بوده که با بی توجهی محض فدراسیون مواجه شده است.

در خصوص عدم پرداخت ریالی بیشتر جهت اجاره سیستم به مبلغ 43 هزار یورو ، لازم است به این پرسش پاسخ داده شود؛ آیا هزینه اقامت 8 روزه کارشناسان شرکت مربوطه در ایران از جیب خود کارشناسان یا شرکت مربوطه پرداخت شده است؟ در این صورت میهمان نوازی فدراسیون زیر سوال خواهد رفت و باور پذیر نخواهد بود!

صدور بیانیه به نمایندگی از واسطه این قرارداد و طرح نگرانی در خصوص کم یا زیاد بودن سود واسطه نیز تنها بر شائبه مطرح شده خواهد افزود. به نظر می رسد فدراسیون بیشتر نگران منافع شرکت هنگ کنگی و شریک تجاری نایب رییس فدراسیون فوتبال است تا منافع فوتبال ایران!

بخش پایانی بیانیه فدراسیون

اتهام شماره 6- انعقاد قرارداد فدراسیون فوتبال با یک شرکت اسرائیلی:

گرچه فدراسیون در مقام و جایگاهی نیست که در این­ خصوص قاطعانه اعلام نظر کند و این موضوع در صلاحیت مراجع رسمی ذیربط می­ باشد، اما آن سایت اینترنتی داخلی که مغرضانه و با سوءنیت و به قصد ضربه ­زدن به فوتبال کشور و فدراسیون فوتبال، این اتهام سطحی را مطرح کرده است، مستنداتی را منتشر کرده و در اختیار رسانه­ ها قرار داده که با نگاهی اجمالی به آنها، باید این ادعا را نیز بی ­اساس شمرد. زیرا تا زمان صدور و انتشار این بیانیه، هیچ مقام و مرجع رسمی و قانونی نظارتی، ادعای اسرائیلی بودن آن شرکت و مدیران و سهام داران آن را تایید نکرده ­اند.

از سوی دیگر، شرکت Simply Live که مورد تایید فیفا بوده و در کشورهای مختلف و متعدد دارای فعالیت و شعب رسمی است که نام و آدرس آنها در سایت رسمی آن شرکت وجود دارد. گرچه شرکت موصوف به مانند بسیاری از شرکت­های تجاری و بین­ المللی و برای استفاده از معافیت­ های مالیاتی و غیره در هنگ ­کنگ ثبت شده، اما محل اداره و استقرار آن در کشورهای مختلف از جمله بلژیک می­باشد که جزئیات مربوط به آن شرکت به ­راحتی قابل احراز است. نکته دیگر اینکه مگر انعقاد قرارداد با یک شرکت ثبت­ شده در چین یا هنگ ­کنگ خلاف قانون است یا به­ منزله اسرائیلی بودن آن شرکت و مدیران آن می­باشد؟ علاوه‌برآن، فدراسیون فوتبال به محض طرح شائبه اسرائیلی بودن شرکت و مدیران آن، پیش از موج رسانه‌ای هدفمند که به بهانه وجود مشخصات چند نفر در سایت لینکدین مطرح شده بود، به‌طور رسمی و قبل از اینکه نمایندگان آن شرکت از بلژیک عازم ایران شوند، در این­ خصوص از مدیران شرکت Simply Live استعلام و مدیران آن شرکت اعلام کردند که صفحات مذکور به‌تازگی و طی روزهای اخیر در لینکدین ساخته شده‌اند و حساب­های کاربری مذکور، جعلی یا فیک می ­باشند که عامدانه به­ منظور تخریب این شرکت ایجاد شده­ است! لازم به­ ذکر است که این موضوع نیز به‌سرعت به استحضار مراجع ذیصلاح رسانده شد. دامنه سوءنیت مغرضان آن سایت اینترنتی داخلی تا جایی پیش رفت که برای اثبات ادعای دروغین خود و فریب نهادهای قانونی کشور و مردم شریف ایران، يك صفحه وب به زبان عبري مربوط به دامنه www.simplylive.tv را مربوط به سال 2012 منتشر نمودند درحاليكه شركت طرف مذاكره فدراسيون در سال 2016 ثبت شده و اولين فعاليت شركت ثبتي در دامنه مذكور در تاريخ ششم سپتامبر 2016 مشاهده مي­ گردد. همچنين در فاصله سال­هاي 2012 تا 2016 هيچ فعاليتي در دامنه مذكور ثبت نشده است. ضمن اينكه با استفاده امکانات سایت گوگل (Language setting صفحات سایت­ها) مي­توان زبان هر سایتی را به ده ها زبان دیگر تبدیل نمود و البته وجود زبان عبري در يك دامنه اينترنتي آن هم 4 سال قبل از ثبت شركتي كه با مجموعه فدراسيون قصد همكاري داشته است، دليلي بر اسراييلي بودن آن نمي­ شود و مشخص مي­ گردد كه این هم یک ترفند نخ­ نما برای تخریب فدراسیون فوتبال و ضربه­ زدن به فوتبال کشور بوده است.

با توجه به مراتب فوق، این سوال مطرح می‌شود که پایگاه‌ خبری منتشر کننده شایعات مذکور طبق استعلام از کدام نهاد نظارتی و امنیتی کشور، اخبار جعلی و سراسر کذب فوق الذکر را منتشر کرده‌ است که از تبعات آن، ورود آسیب به منافع ملی در حوزه ورزش پرطرفدار فوتبال می‌باشد.

در پایان، اعلام می ­دارد فدراسیون فوتبال و مدیران آن خود را متعهد به نظام و حاکمیت مقدس جمهوری اسلامی ایران دانسته و هرگز اجازه نخواهند داد بدخواهان و دشمنان این مرز و بوم پرگهر، سوءاستفاده نموده و علیه اهداف و آرمان­های آن توطئه نمایند. بدیهی است که این بار نیز تلاش های رسانه های معاند در جهت القا دخالت نهادهای داخلی در اداره فدراسیون فوتبال بی نتیجه بوده و فدراسیون فوتبال در بهترین شرایط تعامل و همکاری با تمامی دستگاه های اجرایی بوده و همواره برای افتخار آفرینی در عرصه های جهانی و قاره ای، مورد حمایت بی دریغ آنان بوده و خواهد بود. همچنین از مراجع ذیصلاح کشور استدعا دارد نسبت به بررسی دقیق موضوع و جوانب مختلف آن و نیز شناسایی و تحت تعقیب قانونی قراردادن عوامل انتشار شایعات بی ­اساس فوق­ الذکر در سایت­ها و رسانه ­های داخلی اقدام نمایند.

جوابیه طرفداری؛ توهم توطئه

دامنه سوء نیت مغرضان آن سایت اینترنتی داخلی؟ اثبات ادعای دروغین خود و فریب نهادهای قانونی کشور و مردم شریف ایران؟ نابغه ای که این بیانیه را نوشته و نابغه ای که این بخش توهین آمیز را به آن اضافه کرده تا بخشی از حق مشاوره ای که می گیرد را به خیال خود حلال کند، نمی داند همین واژه ها بار حقوقی دارد؟ مگر می شود یک رسانه را اینگونه به سوء نیت متهم کرد؟ به جان مشاور عالی، به جان باجناق، به جان نابغه هوش مصنوعی، در فضای وب، سایت هایی وجود دارد که مرجع استعلام آرشیو هر دامنه ای هستند و می توانید با مراجعه به آنها، از پیشینه هر دامنه ای که ثبت شده باخبر شوید. دامنه ثبت شده شرکت هنگ کنگی، در سال 2012 به زبان عبری فعالیت داشته و همین کافی است تا مشخص شود ما با یک استارتاپ (استارت آپ) اسراییلی طرف هستیم.

محض اطلاع مدیران فدراسیون ثبت شرکت در چین و هنگ کنگ خلاف قانون نیست اما دروغ گفتن خلاف اخلاق است. اصرار به بلژیکی جا زدن شرکتی که در هنگ کنگ ثبت شده و آدرسش هم در این کشور است و این شوخی زننده با مردم که شرکت بلژیکی برای گرفتن بازار چین، در هنگ کنگ ثبت شده، باعث شد طرفداری پیگیر هویت این شرکت شود و از تل آویو سر در بیاورد!

توصیه می شود همچنان فدراسیون در این خصوص قاطعانه اعلام نظر نکند. در فایل پیوست شماره 5 بیانیه فدراسیون، اشاره شده است که مدیر شرکت Simplylive شخصی به نام Francois-Charles Bideaux است. 

آیا فدراسیون، عضویت این شخص در هیات مدیره شرکت EMG (به عنوان شرکت بالادستی Simplylive) را انکار می کند؟

آیا شرکت EMG همان شرکتی نیست که مطابق با گزارش پخش شده از برنامه ورزشگاه شبکه 5 سیما، موفق به پرواز هلی کوپتر در امنیتی ترین شهر جهان (تل آویو) جهت پوشش تور دوچرخه سواری اسرائیل به ایتالیا شده است؟ ضمن اینکه این شرکت پیمانکار پخش مراسم سلطنتی انگلستان نیز بوده است.

آیا فدراسیون انکار می کند که نماینده رسمی شرکت SimplyLive در اسرائیل، شرکت AVCOM به عنوان یکی از پیمانکاران شناخته شده سازمان پخش همگانی اسرائیل (KAN) است؟ 

آیا فدراسیون انکار می کند که SimplyLive پیمانکار شبکه نظامی FOX آمریکا و شبکه های سرگرمی آمریکایی CBS,NBC,ESPN است؟

آیا شرکت اسرائیلی ABonAir، تامین کننده تکنولوژی انتقال تصاویر به صورت بیسیم و تکنولوژی مدیریت از راه دور تجهیزات شرکت SimplyLive نیست؟

آیا در شبکه اجتماعی لینکدین و در صفحه رسمی شرکت SimplyLive (که فیک و تازه تاسیس نبوده و در سایت رسمی این شرکت نیز لینک شده است) اشاره به پرسنل اسرائیلی این شرکت نشده است؟ 

در این خصوص گزارش های جامع منتشر شده است که پیشنهاد می شود مطالعه کنید؛

اسراییلی ها در شرکت طرف قرارداد فدراسیون فوتبال نقش دارند؟ + اسناد

فرانسوا چارلز چه نقشی در قرارداد var دارد؟ ابهام های تازه در قرارداد کمک داور ویدیویی

فدراسیون فوتبال توپ تل آویو را به زمین نهادهای امنیتی شوت کرد

همچنین توصیه می شود این مطالب را هم حتما بخوانید تا به این حقیقت پی ببرید که فدراسیون فوتبال با شرکتی توافق کرد که با سرمایه ثیتی یک دلار هنگ کنگ معادل 13 سنت از یک دلار امریکا در هنگ کنگ ثبت شده و با مسئولیت محدود هم به ثبت رسیده و استانداردهای به روز شده فیفا را هم ندارد؛

فدراسیون امکان دریافت خسارت از شرکت هنگ کنگی را ندارد؛ توافق چند میلیون دلاری با مسئولیت محدود؟

رد پای شریک نایب رییس فدراسیون در قراردادهای تجاری فوتبال!

اسناد باور نکردنی | فدراسیون فوتبال قرارداد VAR را با شرکت یک دلاری بست!

حقایق تازه از فاجعه VAR در ایران؛ شرکت هنگ کنگی فاقد استاندارد فیفا است / سند

فدراسیون فوتبال مرزهای شوخی را جا به جا کرد! | دست و پا زدن در باتلاق VAR

 

مجری تلویزیون: شرکت طرف قرارداد فدراسیون فوتبال، بلژیکی نیست، مشکوک است!

شرکت هنگ کنگی را بلژیکی جا زدند؛ خرید تجهیزات تلویزیونی به جای VAR، پنجاه درصد گران تر از بازار!

پشت واژه های نظارتی و امنیتی سنگر نگیرید

فدراسیون بهتر است به جای تلاش بی فایده برای تغییر جای شاکی و متهم پاسخگوی پرسش های رسانه ها باشد. رسانه طرفداری تا به امروز حتی یک سطر گزارش بی سند و بی مدرک درباره ورود تجهیزات کمک داور ویدیویی به ایران ننوشته و هر چه منتشر کرده یا بر پایه مصاحبه ها و ادعاهای مسئولان فدراسیون بوده که متن و فایل آن موجود است یا بر اساس مدارک و مستنداتی که خلاف ادعای دوستان اصلا و ابدا قابل تقلب در گوگل نیست.

مملکت قانون دارد و قانون بهتر می داند چگونه باید با خاطیان برخورد کند ولی کاش حداقل از یکی از آن دوستانی که در رسانه ها دارید و این روزها سکوت اختیار کرده اند تا هر کاری دلتان خواست انجام بدهید، می پرسیدید رسانه ها زیر نظر چه ارگانی فعالیت می کنند تا با این متن خنده دار تتمه اعتبار مشاوران رسانه ای و قلم به دستان اطراف تان را حراج نمی کردید. مگر رسانه قرار است برای پرسیدن سوال، از شما اجازه بگیرد؟ به منافع فوتبال هم کسانی آسیب می زنند که رفقای تجاری خود را روی کرسی ها و صندلی های ایران می نشانند و صادر کننده زعفران و وارد کننده ادکلن را به ملاقات سفیر می برند. پشت واژه های نظارتی و امنیتی هم مخفی نشوید که این بازی کهنه شده و قبل از شما بازیگرانی داشته که حالا همگی خانه نشین هستند. 

رسانه طرفداری آمادگی پاسخگویی در تمامی مراجع قانونی را دارد و همان طور که سردبیر رسانه طرفداری پنجشنبه در مناظره ورزشی رادیو ورزش تاکید کرد تمام نوشته هایش را با سند و مدرک منتشر کرده و با این تهدیدهای نخ نما هم عقب نشینی نمی کند. رسانه طرفداری هزینه دروغ گفتن را برای مسئولانی که در حیطه ورزش فعالیت می کنند و تمایلی به راست گفتن ندارند بالا می برد و هرگز از این رویه دست نمی کشد.

واقعا افشاگری انقدر درد داشت؟ یا ناراحتی از این است که سردبیر طرفداری پنج شنبه شب در مناظره رادیویی تاکید کرد آنهایی که این خسارت 43 یا 48 هزار یورویی را به فوتبال ایران وارد کردند، خودشان باید هزینه اش را از جیب بپردازند؟ 

سردبیر طرفداری در همان مناظره تاکید کرد پارلمان (مجلس) نقش و حق نظارتی روی تمام دستگاه ها دارد و می تواند از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش توضیح بخواهد و این حرف خداداد افشاریان که گفته بود «مجلس برود به کارهای مهم ترش برسد، اداره فوتبال را به ما بسپارد» را رد کرد. آن وقت بیانیه نویس فدراسیون فوتبال مدعی است فدراسیون متعهد است و طرفداری معاند! واقعا خسته نباشید...

پی نوشت: آن کسی که جمعه شب عربده می کشید تا یکشنبه سردبیر طرفداری را پودر می کند و احتمالا به رمال و حمال اطرافش می گوید وردی بنویسند که سردبیر طرفداری سنگ (!) شود، یادش باشد هنوز مملکت قانون دارد.

اخبار داغ 

رونمایی از همسر زیبای احسان علیخانی ! / خودش در اینستاگرام پست گذاشت! + عکس وریا غفوری: خوبان عالم دعا کنند VAR به فوتبال ما بیاید؛ حتما لازم بوده طارمی توییت کند! فسخ کدام قرارداد به فیفا گزارش شد؟ تلاش برای مقصر تراشی در فاجعه VAR شعار هواداران لیورپول در جریان بازی با منچستریونایتد: سولسشر باید بماند باشگاه بارسلونا رفتار خشونت آمیز هواداران علیه رونالد کومان را محکوم کرد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: مدیران فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال اعلام شرکت های بین المللی فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال هماهنگی با مراجع شرکت طرف قرارداد کمک داور ویدیویی مبلغ 43 هزار یورو مورد تایید فیفا سوی فدراسیون شریک تجاری نایب شرکت های ایرانی برنامه ورزشگاه سردبیر طرفداری انعقاد قرارداد همکاری با شرکت رئیس فدراسیون فدراسیون بوده الزامات حداقل اجاره تجهیزات شرکت Simply Live رسانه طرفداری مورد تایید FIFA زدن به فوتبال شرکت هنگ کنگی استفاده از VAR مراجع ذیصلاح فوتبال ایران لیگ داخلی اخذ تاییدیه مراجع ذیربط فوتبال کشور فدراسیون ها تکنولوژی VAR مدیران آن خوبان عالم جا بخوانید منتشر کرده پیاده سازی شرکت SimplyLive شده از سوی تجهیزات VAR شرکت روسی کره جنوبی منتشر شد رسانه ها رسانه ای یک رسانه مطرح شده یک شرکت آن شرکت مطرح شد تل آویو سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است

به گزارش قدس خراسان، جلسه مناظره و پرسش و پاسخ کاندیداهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حوزه انتخابیه مشهد و کلات یعنی حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی و کاظم معتمدی‌فر امروز یکشنبه در محل سالن همایش‌های نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.

در این جلسه کاندیداها به پرسش‌های رسانه‌ها پاسخ دادند که در ادامه برگزیده مهمترین پاسخ‌ها را مرور می‌کنیم.

مشهد نماد تحول در کل کشور است

حسنعلی اخلاقی در خصوص مهمترین اولویت مشهد که در صورت ورود به مجلس پیگیری خواهد کرد، گفت: نگاه من به مشهد یک نگاه محلی نیست؛ مشهد نماد تحول در کل کشور است و کمترین هزینه دولت در این شهر سرمایه گذاری برای ایجاد تحول در کل کشور است.

وی با اشاره به حضور ۳۰ میلیون زائر سالانه در مشهد، افزود: این شهر دارای ظرفیت بزرگترین رسانه انسانی است.

افزایش تعداد روزهای هوای پاک در مشهد

این کاندیدا در ادامه به مهمترین مسائل مشهد اشاره اجمالی کرد و گفت: اولویت کوتاه مدت من حل معضل آلودگی هواست چراکه این موضوع شمولیت و همه گیری زیادی دارد و برنامه دارم در گام اول تعداد روزهای هوای پاک مشهد را از ۲۶ روز به ۱۲۰ روز در سال برسانم.

اخلاقی در خصوص اولویت بلند مدت خود نیز موضوع زیر ساخت‌های زیارت را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: منابع فعلی دولت برای این موضوع پاسخگو نیست، اما انفال آورده زیادی برای دولت خواهد داشت که باید سهم آن را زیاد کنیم.

تشکل‌های موازی زیاد، مهمترین مشکل مشهد است

معتمدی فر نیز مهمترین مشکل مشهد را وجود تشکل‌های موازی زیاد دانست و افزود: همین موضوع باعث شده برنامه‌ها در عمل با مشکل مواجه شوند.

وی مشکلاتی مانند حاشیه شهر، بافت فرسوده و توسعه نامتوازن مشهد را حاصل مشکل در برنامه ریزی و نظارت بر اجرا برشمرد و متذکر شد: معتقدم برخی برنامه‌ها باید در کوتاه مدت حال مردم را خوب کند، پس با تکیه بر اسناد بالادستی و برنامه‌های مصوب و عملکرد دولت مردان باید در خصوص انتظارات ذی نفعان که مردم هستند مطالبه گری صورت گیرد.

این کاندیدا اضافه کرد: طرح‌های مهم مثل طرح جامع زیارت می‌تواند به عنوان لوکوموتیو فرهنگ و اقتصاد مطرح شود و می‌تواند بخشی از مشکلات حاشیه شهر را نیز برطرف کند.

وی عنوان کرد: نسبت به تشکیل مجمع نمایندگان شهرهای زیارتی اقدام خواهم کرد تا با هم افزایی مشکل زیارت در همه شهرهای زیارتی برطرف شود.

معتمدی فر در خصوص برنامه‌اش برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه کلات نیز گفت: برای این موضوع باید سراغ جاده کلات برویم تا منجر به رونق گردشگری و سرمایه گذاری در این منطقه شود؛ برای این منظور مرکز مطالعات و پژوهش‌های کلات در باغ نادری ایجاد خواهد شد و در کنار آن بازارچه صنایع دستی در این محل می‌تواند برای رونق صنایع دستی در کوتاه مدت مؤثر باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره حقوق و دستمزد کارگران نیز اظهار کرد: برای حقوق و دستمزد اگر مبنا بر عدالت باشد باید بین درآمد و هزینه خانوار تناسب برقرار باشد و به میزان افزایش تورم به حقوق و دستمزد اضافه شود تا دولتمردان به فکر حل مشکل تورم بیفتند.

اخلاقی نیز در پاسخ به این سوال گفت: شورای عالی کار باید بر اساس ریل گذاری مجلس، افزایش حقوق و دستمزدها را بررسی کند، مجلس باید منابع را برای افزایش حقوق و دستمزد در اختیار دولت قرار دهد تا این موضوع بر تورم تأثیری نداشته باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس در خصوص برنامه اش برای رفع معضل حاشیه شهر گفت: برای حل هر مشکلی اول باید عوامل بوجود آوردنده‌اند را شناسایی کنیم. در این خصوص نیز بحث‌های فراشهری مانند مهاجرت و بی توجهی دولت‌های مختلف به روستاها نقش مهمی ایفا کرده است.

اخلاقی ادامه داد: عدم توزیع عادلانه امکانات در شهر و نگاه عدالت محور در سطح ملی تا دهه ۶۰ در کشور ما وجود داشته اما از ابتدای دوره سازندگی از عدالت محوری غفلت شد و متأسفانه این نگاه در طی دوره‌های بعد نیز استمرار یافت.

وی مهمترین کلیدواژه حل معضل حاشیه شهر را توزیع منابع ملی و شهری با نگاه عدالت محور دانست.

معتمدی فر نیز در پاسخ به سوال خبرنگار قدس در مورد مهمترین شاخص‌های طرح زیارت و اثراتش برای زائران و مجاوران امام هشتم گفت: اگر طرح جامع زیارت به صورت جامع و یکپارچه باشد نتیجه خواهد داد. این طرح باید به شکل ملی تعریف شود، با اتکا به بخش خصوصی و با محوریت حرم مطهر رضوی باشد.

معصومه مؤمنیان

دیگر خبرها

  • رای انضباطی دیدار پرسپولیس و سپاهان؛ بازی رفت و برگشت فصل آینده فقط با حضور بانوان تماشاگر
  • گروسی: پیشنهادی برای ادامه همکاری ارائه دادم | به بازیگران خارجی توجه نمی‌کنیم، نقش ایران را می‌بینیم
  • ابهام در مورد شرکت چینی تامین کننده VAR/ تخصص در بیلیارد و تنیس!
  • بررسی کردیم: ابهامات حکم جنجالی عبدالله!
  • وضعیت «شهر ری» در تقسیم استان تهران چگونه خواهد بود؟!
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • تکلیف جدا شدن فیروزکوه و دماوند و ری از تهران مشخص شد
  • اولین اظهار نظر مقامات اسرائیلی در خصوص حمله پهپادی این رژیم به اصفهان
  • بهانه‌ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید | مبادلات طلا ساماندهی خواهد شد؟ | پاسخ سازمان مالیاتی به ابهامات صنف طلافروشان
  • بیانیه جدید باشگاه سپاهان؛ لیدرهای قسمت بانوان را شناسایی کنید