Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان البرز در آیین تحلیف ۱۶ کارشناس جدید مرکز کارشناسان رسمی دادگستری این استان بر نقش آن‌ها در کاهش اطاله دادرسی و افزایش رضایت ارباب رجوع تاکید کرد. خبرگزاری میزان - حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در آیین تحلیف ۱۶ کارشناس جدید مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان البرز بر نقش آن‌ها در کاهش اطاله دادرسی و افزایش رضایت ارباب رجوع تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در آیین تحلیف ۱۶ نفر از کارشناسان جدید مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان البرز که در مراسمی با حضور دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز و رئیس و اعضاء هیات مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری این استان در سالن شهدای قوه قضاییه دادگستری برگزار شد، به نگاه نافذ و دقیق حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به مسائل و مشکلات قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه، شاهد هستیم که رئیس دستگاه قضا در بسیاری از موارد و مشکلات به صورت مصداقی ورود پیدا کرده و با استفاده از تجربیات گران سنگ خود در امر قضا خواستار حل این مشکلات شده است.
وی با اشاره به سفر رئیس قوه قضاییه به استان البرز و تشکیل جلسه بررسی یکی از پرونده‌های کثیرالشاکی بیان کرد: این حضور در استانی که به دلایل مختلف پرونده‌های متعدد کثیرالشاکی دارد از منظر آسیب شناسی تشکیل و رسیدگی به این پرونده‌ها حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بار‌ها طرح کرده موضوع کارشناسی، مشکلات و اهمیت آن است، افزود: رئیس دستگاه قضا خواستار توجه به مقوله کارشناسی و رفع برخی نواقص و اشکالات موجود و به حداقل رسیدن آن‌ها است.
رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: با توجه به پیچیدگی‌های موضوعات حقوقی و کیفری و وجود تخصص‌های مختلف، اصل ارجاع به کارشناس و متخصص فن، اصلی عقلایی است و این انتظار از قضات نمی‌رود که در دورانی که روز به روز بر گستره علوم و فنون و پیچیدگی موضوعات افزود می‌شود بر همه رشته‌ها و تخصص‌ها احاطه داشته باشند.
وی در ادامه با برشمردن برخی از الزامات کارشناسی، گفت: بخشی از این الزامات، مربوط به قضات است؛ یعنی قاضی باید در جایی که واقعا نیاز است به کارشناسی ارجاع دهد.
وی با تاکید بر اینکه در برخی مواقع به اشتباه گمان می‌رود که کارشناس، ضابط قضایی است، تصریح کرد: این تصور صحیح نیست باید دقت شود در مواردی که نیاز نیست و یا موضوع صرفا ماهیت قضایی دارد به کارشناسی ارجاع داده نشود.
رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: قضات باید موعد اعلام نظر کارشناسی و موضوع مورد کارشناسی را به تفصیل و دقیق بیان کنند برای اینکه عدم رعایت این موارد منجر به اطاله دادرسی و نارضایتی ارباب رجوع خواهد شد.   فاضلی هریکندی، با توصیه به رعایت برخی نکات مهم توسط کارشناسان متذکر شد: کارشناسان باید در حدود ارجاع، دقت و بررسی لازم را داشته باشند و در زمان معین شده توسط قاضی، کارشناسی انجام و با نظری که جامع بوده و نیاز به رفع ابهام نداشته باشد به مرجع قضایی گزارش کنند.
وی ادامه داد: کارشناس برای اینکه بتواند نظریه‌ای متقن در موضوع کارشناسی ارائه دهد حتما باید تخصص لازم را داشته باشد که لازمه آن علاوه بر گذراندن آموزش‌های اولیه، تداوم آموزش و به روزبودن در حوزه تخصصی است.
رئیس کل دادگستری استان البرز با اعلام آمادگی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان البرز برای کمک در ارائه آموزش‌های لازم تاکید کرد: با ایجاد ساز و کار‌های لازم می‌توان در نشست‌ها و کارگروه‌های مشترک، ابهامات نظرات کارشناسی و ایرادات مورد نظر قضات یا کارشناسان مطرح و بررسی شده و راهکار مناسب اتخاذ گردد.
وی در پایان بر نقش و اهمیت «سلامت» و رعایت امانت در بررسی و اعلام نظر کارشناسی اشاره کرد و گفت: نظرات کارشناسی مورد استناد قضات در آرا و تصمیمات قضایی قرار می‌گیرد و از آنجایی که در اکثر موارد، قاضی اصل را بر این می‌گذارد که نظر کارشناسی درست است، لذا این موضوع، توجه به حقوق مردم و طرفین پرونده و مسئولیت دنیوی و اخروی کارشناس در بررسی و ارائه نظریه به مراجع قضایی را بیشتر می‌کند.   بیشتر بخوانید: کارشناسان رسمی با ارائه نظرات فنی از اطاله دادرسی در محاکم جلوگیری می‌کنند   انتهای پیام/ برچسب ها: تحلیف کارشناسان رسمی دستگاه قضایی البرز

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحلیف کارشناسان رسمی دستگاه قضایی البرز مرکز کارشناسان رسمی دادگستری رئیس کل دادگستری استان البرز اطاله دادرسی قوه قضاییه تحلیف ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت یافتن زندگی در چهارچرخ امداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی از دنیا آمدن نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ گیلی خبر داد.

ایران نژاد گفت: در ساعت ۸:۳۰ جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ طی تماس تلفنی با واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ استان مبنی بر شروع درد‌های زایمانی خانمی ۲۶ ساله در روستای امان آباد، بلافاصله همکاران پایگاه اورژانس گیلی به محل مأموریت اعزام شدند.

او افزود: هنگام رسیدن کارشناسان اورژانس بر بالین مادر باردار، بلافاصله مادر به داخل آمبولانس انتقال و اقدامات اولیه انجام و در حین اعزام ایشان به مرکز درمانی با توجه به آغاز فرآیند زایمان و با تلاش و تخصص کارشناسان اورژانس۱۱۵، نوزاد در آمبولانس متولد شده و به همراه مادر خود در سلامت کامل به مرکز درمانی آیت اله طالقانی منتقل شدند.

 

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • فیشینگ کار حرفه ای در کرج در دام پلیس افتاد
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است
  • نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهرمتولد شد
  • حرکت یافتن زندگی در چهارچرخ امداد
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی در اردبیل
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن
  • استقرار تیم‌های دائمی اعضای مرکز وکلا در شهرک‌های صنعتی