Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر وحیدی وزیر کشور کمک به پیشبرد و تحقق سیاست های اقتصادی کشور در استان ها را مهم ترین ماموریت معاونت هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور برشمرد.

به گزارش برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی، وزیر کشور، در آیین تکریم بابک دین پرست  معاون اقتصادی سابق و معارفه محسن کوشش تبار سرپرست جدید معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با بیان اینکه؛ امروز، اقتصاد، اولویت اصلی کشور است؛ گفت: برادرم آقای دین پرست در طول مدت پنج و نیم سال، اقدامات و کارهای ارزنده ای در مجموعه معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور انجام داده اند که از تلاش های ایشان در طی این مدت تشکر می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر وحیدی با بیان اینکه در همین مدت اخیر هم از نزدیک شاهد پیگیری ها و جدیت وی در پیشبرد برنامه های وزارت کشور بوده ام؛ تصریح کرد: تغییرات بخشی از واقعیت سیستم مدیریتی است و ازاین پس در این حوزه، در خدمت آقای کوشش تبار هستیم که از سابقه خدمت بیش از دو دهه ای در مجموعه وزارت کشور برخوردار و صاحب دانش اقتصادی است، و ان شاا... ماموریت های اقتصادی وزارت کشور با قدرت و قوت بالا ادامه خواهد یافت.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود؛ گفت: معاونت اقتصادی با ابتکار و خلاقیت آقای دکتر رحمانی فضلی تشکیل شد که به واقع اقدام لازم و مفیدی بود و به سهم خود از ایشان در تشکیل این معاونت تشکر می کنم.

وی در ادامه گفت: امروز اقتصاد مهم ترین مساله کشور است و وزارت کشور، به عنوان دستگاه حاکمیتی و میان دار، می تواند در این زمینه ایفای نقش نماید.

دکتر وحیدی در این خصوص گفت: باید با اولویت بندی موضوعات،  نظیر مساله اشتغال، تنظیم بازار و جذب سرمایه گذاری به فعالیت و تلاش در این عرصه بپردازیم.

وزیر کشور با بیان اینکه معاونت اقتصادی وزارت کشور باید پیشران و پیشرو حرکت استان ها در مسائل اقتصادی کشور باشد؛ گفت: هماهنگ سازی و کمک به اجرای درست و بهنگام سیاست های اقتصادی در استان ها باید از سوی این معاونت انجام شود.

وی اضافه کرد: معاونت اقتصادی باید در ارتباط و تعامل مستمر و دائم با استانداران باشد و به تحقق سیاست های کلان اقتصادی کشور کمک کند.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه یکی از مکانیسم های در دسترس برای حل مشکلات اقتصادی و حرکت رو به جلو در این عرصه؛ تعامل نزدیک با فعالان و سرمایه گذاران اقتصادی است، گفت: به تجربه دیده شده که بخش خصوصی و فعالان اقتصادی راهکارهای عملیاتی تری در حل مسائل اقتصادی دارند و برای همین باید تعامل و ارتباط با این حوزه ها تقویت شود.

اهمیت تشکیل صندوق سرمایه گذاری در استان ها از دیگر محورهای مورد اشاره دکتر وحیدی در نشست امروز بود : بسیاری از سرمایه گذاران تمایل خوبی نسبت به سرمایه گذاری در استان ها و حتی شهرستان محل تولد و زندگی شان دارند و باید در این راستا معاونت اقتصادی استانداری ها با کمک استاندار نسبت به شناسایی این بخش از افراد و جلب سرمایه گذاری اقدام کنند.

وزیرکشور همچنین با تأکید بر ضرورت حذف واسطه ها از چرخه اقتصادی کشور، گفت: در این عرصه معاونت اقتصادی استانداری های سراسر کشور بایستی با فعال کردن دستگاه های مسئول در این زمینه، و با نظارت قوی و به موقع اجازه مانور به واسطه ها در گران تر کردن کالاها و مایحتاج ضروری مردم ندهند.

سالم سازی نظام توزیع از دیگر محورهای مورد اشاره دکتر وحیدی بود و در این خصوص خاطر نشان کرد: ظرفیت های تولیدی کشور باید با حداکثر ممکن فعال شوند و در مرحله بعد، توزیع این منابع و امکانات باید در استان های کشور به نحو مناسبی صورت گیرد.

دکتر وحیدی در پایان خاطر نشان کرد: تیم خوبی در مجموعه معاونت هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با توجه به مراتب تخصص مرتبط با حوزه اقتصاد حضور دارد و امید داریم این تیم با انسجام و هماهنگی به پیشبرد سیاست های اقتصادی کشور در استان ها کمک کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر کشور دین معاون معارفه وزارت کشور خلاقیت اقتصاد تنظیم بازار سرمایه گذاری مسائل اقتصادی مشکلات اقتصادی سرمایه گذاران بخش خصوصی تولد سرمایه استان های کشور تنظیم بازار تودیع و معارفه وزارت کشور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور معاونت اقتصادی معاونت هماهنگی وزارت کشور اقتصادی کشور سرمایه گذاری استان ها دکتر وحیدی وزیر کشور واسطه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نادر سلیم گفت: نهاده‌های توزیع شده در سال گذشته شامل ۴۱ هزار و ۲۳۱ تن ذرت، ۲۸ هزار و ۳۶۶ تن کنجاله سویا و ۲۰ هزار و ۵۷ تن جو بود که بین دامداران واجد شرایط توزیع شد.

وی افزود: در راستای حفظ و پایداری تولید مقدار ۱۷ هزار و ۶۷۲ تن انواع نهاده شامل (۶ هزار و ۲۹۱ تن ذرت، ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن جو و ۸۱ تن کنجاله سویا) به صورت مدت دار توزیع شده است. 

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان یزد اعلام کرد: این اداره کل به عنوان عضو اصلی و دائمی کارگروه تنظیم بازار استان و نیز عضو فعال در تصمیمات و اجرای مصوبات این کارگروه در راستای تامین، توزیع، نظارت و تنظیم بازار فعالیت می‌کند.

سلیم با توجه به اینکه استان یزد پایانه گمرکی محموله‌های پروتئینی وارداتی است، در همین راستا سال ۱۴۰۲ مقدار ۶ هزار و ۲۵۵ تن مرغ و هزار و ۱۳۴ تن گوشت منجمد به استان وارد که مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ تن آن از طریق گمرک ترخیص و به سایر استان‌ها ارسال شده است.

دیگر خبرها

  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • برنامه بی‌واسطه با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد