Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شرکت فناوری «مایکروسافت» امروز (دوشنبه) از وقوع حمله سایبری جدید هکرهای روسی علیه زیرساخت‌های آنلاین آمریکا خبر داد.

مایکروسافت در یک پست وبلاگی ادعا کرد گروهی که پشت حمله سایبری بزرگ سال گذشته به شرکت آمریکایی «سولار ویندز» و نهادهای دولتی این کشور بود، در جدیدترین موج حملات خود صدها شرکت و سازمان آمریکایی را هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مایکروسافت در این بیانیه مدعی شد گروه «نوبلیوم» به سایت‌های فروشندگان خدمات ابری و سایر ارائه دهندگان خدمات فناورانه حمله کرده است.

در این بیانیه آمده است:‌«این حملات بخشی از یک کمپین گسترده‌تر در تابستان بود.  به ۶۰۹ مشتری خود اطلاع دادیم که از تاریخ یکم جولای تا نوزدهم اکتبر مورد حمله قرار گرفته اند».

بر اساس این گزارش، یک مقام مایکروسافت نیز به روزنامه «نیویورک تایمز» گفت که تنها درصد کمی از این حملات جدید موفق بودند، اما از ارائه جزئیات بیشتر امتناع کرد.

رویترز نوشت که مقامات امنیت سایبری آمریکا به تماس‌های این خبرگزاری برای تایید یا تکذیب این ادعای مایکروسافت پاسخ نداده‌اند.

این در حالی است که دیگر مقامات آمریکایی در گفت‌وگو با نیویورک‌تیامز تأیید کردند که این عملیات در حال انجام شده، و آن را «عملیاتی غیر پیچیده و متوسط» توصیف کردند که اگر ارائه‌دهندگان خدمات ابری روش‌های اولیه امنیت سایبری را اجرا می‌کردند، می‌شد از آن جلوگیری کرد.

به نوشته رویترز، مایکروسافت در پایان بیانیه خود افزود: «این فعالیت اخیر نشان دیگری است که روسیه در تلاش است تا به صورت بلندمدت و سیستماتیک به نقاط مختلف زنجیره تامین فناوری دسترسی پیدا کند و مکانیزمی برای نظارت - در حال حاضر یا در آینده - بر اهداف مورد علاقه دولت روسیه ایجاد کند».

پیش از این، «سرگئی ناریشکین» رئیس اطلاعات خارجی روسیه با رد اتهام‌زنی‌های سایبری واشنگتن، گفت ادعاهای آمریکا درباره حملات سایبری و دخالت روسیه در انتخابات میان‌دوره ۲۰۲۱ با هدف توجیه شکست احتمالی حزب دموکرات است. (جزئیات بیشتر)

چندی قبل نیز «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه ممکن است واشنگتن به دلیل حملات سایبری وارد جنگی واقعی با یک قدرت جهانی شود، روسیه را به‌صورت غیرمستقیم تهدید کرد.

 رسانه‌های آمریکا ماه پیش گزارش دادند حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های یک شرکت تولید و توزیع گوشت قرمز (شرکت «جی‌بی‌اِس») موجب اختلال گسترده در فعالیت این شرکت در استرالیا، کانادا، آمریکا و برزیل شده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: حمله سایبری آمریکا مایکروسافت روسیه حمله سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، الکساندر دکرو نخست وزیر بلژیک جمعه در کنفرانس خبری مشترکی با «لودوین ددوندر» وزیر دفاع این کشور با اعلام این خبر گفت که بروکسل سود دارایی‌های مسدودشده را برای کمک به دفاع اوکراینی‌ها در مقابل روس‌ها صرف خواهد کرد.

ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود کرده‌اند که بیشتر آنها در اتحادیه اروپا نگهداری می‌شوند.

تعداد جنگنده‌هایی که بروکسل به اوکراین می‌دهد، مشخص نیست اما وزیر دفاع بلژیک گفت که انتقال اف-۱۶ به کی‌یف «بزودی» انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارسال این جنگنده‌ها تا پایان سال جاری میلادی انجام می‌شود، افزود که این اقدام امنیت بلژیک را در مخاطره قرار نخواهد داد.

حاجه لحبیب وزیر خارجه بلژیک نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بلژیک با ارسال اف-۱۶ و کمک مالی بیشتر به تقویت توان دفاعی اوکراین کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کمک به اوکراین به معنای «حفاظت از خودمان است» افزود: اوکراینی‌ها برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی خود به کمک نیاز دارند. ۹۷ درصد حملات روسیه ساختمان‌های غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد.

در همین حال، مادرید جمعه اعلام کرد که اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین به تازگی به اعضای ناتو گفت که کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی روسیه به حداقل هفت سامانه «پاتریوت» یا سایر سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی نیاز دارد و از آنها خواست کمک‌های نظامی خود را برای اوکراین افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان