Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ علی رضایی تخطی از سرعت مطمئن را با ۲۴ درصد و انحراف به چپ را با چهار درصد از دیگر عوامل مهم رخداد تصادفات فوتی مهرماه این منطقه برشمرد.

به گزارش ایرنا در این خبر ارسالی به چهار درصد دیگر از عوامل رخداد تصادفات اشاره ای نشده است.

رضایی در ادامه تاکید کرده است: در مهرماه امسال ۳۲۰ فقره تصادف در محورهای شمال استان کرمان رخ داده که ۲۹ فقره آن فوتی و ۳۰۱ فقره جرحی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد این سوانح رانندگی در محورهای اصلی به وقوع پیوسته گفت: سواری ها با ۵۵ درصد، موتورسیکلت ها با ۲۱ درصد،  وانت بارها  با ۹ درصد، عابران پیاده با هفت درصد، کامیون با پنج درصد و سایر وسایل نقلیه با سهم سه درصدی به ترتیب در تصادفات مهرماه نقش داشته اند.

سرهنگ رضایی تصریح کرد: بر اساس نوع برخورد در شکل گیری تصادفات این ماه، بیشترین سهم به واژگونی با ۵۰ درصد اختصاص داده می شود که این بدان معناست که حواس راننده بنا به دلایل مختلف از جمله خستگی، خواب آلودگی، استفاده از تلفن همراه و عوامل دیگر از رانندگی پرت و خودرو از مسیر اصلی خارج و در حاشیه جاده واژگون شده است.

بیشترین تصادفات در ساعت ۱۶تا۲۰

رئیس پلیس راه شمال استان ادامه داد: بیشترین تصادفات از ساعت ۱۶ تا ۲۰ عصر رخ داده که در این چهار ساعت ۳۵ درصد تصادفات به وقوع پیوسته است.

وی افزود: با توجه به آمارها و وقوع ۵۰ درصدی تصادفات در محورهای فرعی و روستایی، توجه ویژه مسئولان مربوطه به زیرساخت های این محورها با توجه به نوع کاربری آنها، حفظ سرعت مطمئن و دقت بیشتر رانندگان هنگام تردد در این محورها، قطعا از وقوع تصادفات محورهای فرعی و روستایی جلوگیری می کند.

برچسب‌ها کرمان نیروی انتظامی کرمان تصادفات جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان نیروی انتظامی کرمان تصادفات جاده ای کرمان نیروی انتظامی کرمان تصادفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد

ایسنا/خوزستان رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تردد در محورهای استان در تعطیلات پیش رو، بر لزوم رعایت قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

سرهنگ سعید رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به آغاز بارندگی در محورهای کوهستانی مانند تاراز، اندیکا و ایذه رانندگانی که در این مسیرها تردد دارند توجه کنند احتمال وقوع سیلاب در مسیل‌ها و ریزش کوه در این محورها وجود دارد و باید مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و شب تردد نداشته باشند.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن در آخر هفته، حجم ترددها در حال افزایش است و روز شنبه هم تعطیل است و در چنین تعطیلاتی، ترددها ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابند.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: همیشه بیشترین کشته های تصادفات در حوادثی است که در روزهای پنجشنبه و جمعه رخ می‌دهد و بنابراین از رانندگان می‌خواهیم با رعایت سرعت ممطئنه، توجه به جلو و پرهیز از عجله و شتاب بی مورد رانندگی کنند.

رحیمی بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر زمان جمع‌آوری محصول کشاورزان است، تصادفات بسیار زیادی مربوط به صنف کشاورزان که اغلب موتورسوار هستند رخ می‌دهد. دو روز پیش در حوادث ترافیکی خوزستان ۱۱ کشته داشتیم که بخش اعظمی از این کشته ها خدمات کشاورزی و مربوط به صنف برداشت محصولات کشاورزی بوده است و این مساله ضرورت آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی توسط متولیان امر به کشاورزان و کسانی که برداشت محصول را انجام می‌دهند را نشان می دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۳ کشته و زخمی بر اثر وقوع حادثه ترافیکی در بامیان
  • دیروز و امروز در کرمان چقدر باران بارید؟
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • ۲۶ کشته و زخمی بر اثر حادثه ترافیکی در سمنگان
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • ترددهای جاده‌ای بین استانی ۱۱درصد افزایش یافت