Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:29:59 GMT

جلسات کارگروه غارشناسی استان کرمان کلید خورد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۰۲۴۳

جلسات کارگروه غارشناسی استان کرمان کلید خورد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، معاون هماهنگی عمرانی استانداری کرمان در این نشست گفت: شناسایی و معرفی غارها و بهره برداری آنها به جذب سرمایه گذار و همچنین جاذبه گردشگری استان کمک می‌کند.

سید مصطفی آیت اللهی موسوی با تاکید بر اینکه بهره برداری از غارها باید به گونه ای باشد که هیچ آسیبی به غارها وارد نشود گفت: با شناسایی و معرفی غارها و حفظ حریم غارها می توان بهترین جاذبه گردشگری و بازدید از غارها را در استان افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باتوجه به گستردگی وظایف در حوزه های مختلف، بتنهایی نمی تواند اطلاعات غارهای استان را در سامانه بانک اطلاعات غارهای کشور ثبت کند و این کار را باید انجمن غار و غارشناسی ایرانیان با همکاری دستگاه های مربوطه انجام دهد.
وی به تبیین وضعیت غارهای استان کرمان پرداخت و اظهار کرد: انتظار داریم اطلاعات غارهایی که مطالعات آنها تکمیل شده توسط انجمن غار و غارشناسان ایرانیان وارد سامانه شود و اطلاعات غارهایی که مطالعات آنها هنوز تکمیل نشده و ناشناخته مانده است براساس اولویت بندی و برنامه زمانبندی احصا و ساماندهی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با تاکید بر آنکه محیط زیست و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متولی واگذاری عرصه ها نیستند، تصریح کرد: حریم های غارها و نحوه استفاده از غارهای استان باید مشخص و اطلاعات آنها تکمیل و هرجا که نیاز به کمک سایر دستگاههای مربوطه است، مکاتبات لازم انجام شود.
وی همچنین اظهار داشت: از آنجاکه نقشه برداری غارها احتیاج به بودجه زیادی دارد لذا اطلاعات منطقه و محیط حفاظت شده و همچنین اطلاعات زیستی جانوران  موجود در آنجا از اهمیت بالایی برخوردار است که با دسته بندی و اولویت بندی غارها این مراحل باید سریعتر انجام شود.
بنا به اعلام انجمن غار و غارشناسان استان کرمان تاکنون ۶ غار در این استان شناسایی و اطلاعات آنها ثبت شده و هدف از راه‌اندازی سامانه بانک اطلاعات غارهای کشور، تسهیل در مدیریت غارها، گردآوری اطلاعات غارهای کشور در یک سامانه و قرار گرفتن این اطلاعات در دسترس عموم است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست گردشگری کرمان کارگروه غارشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست گردشگری کرمان سازمان حفاظت محیط زیست گردشگری کرمان کارگروه غارشناسی اطلاعات غارهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از پروژه هواپیمای ۷۲ نفره چه خبر؟

آفتاب‌‌نیوز :

روح الله دهقانی فیروزآبادی روز چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت ماه - در حاشیه جلسه هیات دولت درباره هواپیمای ۷۲ نفره پروژه دانشگاهی دانشگاه امیرکبیر به خبرنگاران اظهار داشت: در کشور پروژه‌های متعدد دانشگاهی، غیر دانشگاهی و صنعتی برای ارتقای صنعت هواپیمایی کشوری در دستور کار است که از جمله آن‌ها پروژه هواپیمای ۷۲ نفره است که در ادامه ارتقای هواپیمای ۱۴۱ در دستور قرار دارد.

وی افزود: البته آن پروژه متوقف شد و تیم آن در بخش دیگری مشغول به فعالیت هستند. ولی رسانه استعمار پیر (بی بی سی) که کارش دروغ پراکنی است، بدون توجه، پروژه هواپیمای ۷۲ نفره را همان پروژه هواپیمای ۱۰۰ نفره که کارگروه آن را رییس جمهور تشکیل داده است، عنوان کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور تصریح کرد: رییس جمهور دستور تشکیل کارگروهی در خصوص پروژه هواپیمای ۱۰۰ نفره را دادند و وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت)، وزارت دفاع، وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌های معتبر در این کارگروه حضور داشتند و جمع بندی این کارگروه بر این شد که هواپیمای به‌روز جت با حداقل ۱۰۰ نفر سرنشین طراحی شود و کار آن در حال انجام است.

دهقانی فیروزآبادی بیان داشت: زیرساخت‌ها و تجهیزات اصلی جت ۱۰۰ نفره احصا شده و پیش قرارداد‌های ۱۰ تا ۱۲ نمونه از آن تهیه شده است و به صورت محکم و جدی کار درحال پیش روی است.

 پروژه جت ۷۲ نفره‌ای که در نشست خبری اخیر معاون علمی رئیس‌جمهور مطرح شد یک پروژه دانشگاهی است که بیش از ۸ سال پیش در دانشگاه امیرکبیر تعریف شد و تا به امروز نیز این پروژه با فراز و فرود‌های زیادی همراه بوده، اما بی‌بی‌سی مدعی شد که توقف پروژه‌ای که دهقانی آن را اعلام کرده، همان پروژه ساخت جت ۷۲ نفره اعلامی از سوی رئیس‌جمهور در سال ۱۴۰۱ بوده است در حالی‌که پروژه مورد اشاره رئیس‌جمهور، پروژه‌ای مربوط به ۲ سال اخیر است. اما پروژه مورد اشاره معاون علمی رئیس‌جمهور، پروژه دانشگاهی ساخت جت ۷۲ نفره است که حداقل ۸ سال از عمر آن می‌گذرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • تکمیل پروژه مونوریل قم جزو اهداف مهم دولت سیزدهم است
  • از پروژه هواپیمای ۷۲ نفره چه خبر؟
  • نصب ردیاب خودرو اجباری شد
  • توصیه مهم پلیس به دارندگان خودرو
  • ترددهای جاده‌ای بین استانی ۱۱درصد افزایش یافت
  • خبر جدید مجلس برای دارندگان دسته‌چک/ شرایط دریافت دسته چک تغییر کرد