Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@04:06:12 GMT

اعلام زمان بازشماری دستی آراء در ۱۳ استان عراق

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۰۴۷۴

اعلام زمان بازشماری دستی آراء در ۱۳ استان عراق

کمیساریای عالی و مستقل انتخابات عراق از بازشماری دستی آراء در ۱۳ استان عراقی از روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش مشرق، کمیساریای عالی و مستقل انتخابات در عراق، شب گذشته (یکشنبه، ۲۴ اکتبر) از بازشماری دستی آراء انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور در ۲۹۷ مرکز انتخاباتی در ۱۳ استان طبق شکایات ثبت شده خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیساریای عالی و مستقل انتخابات عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس ۲۲ شکایت ثبت شده در استان‌های دیالی، نینوی، میسان، کربلاء،کرکوک، ذی قار، الأنبار، القادسیة، صلاح الدین، المثنی، البصرة، بغداد و بابل، بازشماری دستی آراء صورت خواهد گرفت. این تصمیم پس از ارائه اعتراضات و شکایات دارای شواهد و ادله لازم اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: فرصت‌ها، چالش‌ها و سناریوهای احتمالی انتخابات پارلمانی عراق

خبرگزاری رسمی عراق «واع» با انتشار این خبر نوشت که کمیساریای عالی و مستقل انتخابات، بازشماری دستی آراء را از چهارشنبه آتی (۲۷ اکتبر) در استان‌های مذکور، آغاز خواهد کرد.

این کمیساریا پیشتردرباره روند بررسی شکایات انتخاباتی از ثبت ۴۸۳ شکایت در سومین روز بررسی شکایات و تخلفات گزارش شده و رد ۴۶۱ شکایت به دلیل عدم برخورداری ادله و شواهد کافی، خبر داده بود.

کمیساریای عالی و مستقل انتخابات همچنین اعلام کرد که در بازه زمانی سه روزه اعلام شده برای ثبت شکایات و تخلفات انتخاباتی، ۱۴۰۰ شکایت ثبت شده است که اغلب آن‌ها رد شده‌اند.

با اعلام نتایج انتخابات پارلمانی عراق که دهم اکتبر جاری (۱۸ مهرماه) برگزار شد، شماری از احزاب و ائتلاف‌های سیاسی به نتیجه اعلامی اعتراض کردند و از دستکاری در نتایج این انتخابات سخن گفتند.

برخی از شهرهای عراق از جمله بغداد، هنوز شاهد تظاهرات‌های متعدد در اعتراض به این نتایج هستند و معترضان خواستار شمارش دستی کلیه آراء هستند زیرا معتقدند که در شمارش الکترونیکی آراء، دستکاری شده است و نتیجه اعلام شده در برخی از شعب درست نیست.

شمارش آرا در انتخابات عراق به صورت الکترونیک انجام شد؛ اما کمیساریای عالی مستقل انتخابات در روز انتخابات نیز اعلام کرد به منظور اطمینان از نتایج شمارش الکترونیک، آراء برخی مراکز را به قید قرعه به صورت دستی شمارش خواهد کرد و با شمارش الکترونیکی آراء مقایسه خواهد کرد.

پس از شمارش دستی آراء در این شعب اخذ رأی، کمیساریا از انطباق کامل شمارش آرای دستی و الکترونیکی خبر داد. امری که با اعتراض مجدد ائتلاف‌های‌ سیاسی و طرفداران آن‌ها همراه شد.

برخی سیاستمداران عراقی با تایید نفوذ امارات، انگلیس و آمریکا در انتخابات اخیر این کشور، فرضیه دستکاری و دخالت این طرف‌های خارجی در نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را تایید کرده‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان عراق صلاح الدین انتخابات عراق بغداد کرکوک کمیساریای عالی و مستقل انتخابات بازشماری دستی آراء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۰۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پریچهره: منتظر اعلام وزارت برای تایید تاریخ انتخابات هستیم/ ١٠ نفر برای ریاست نام نویسی کرده‌اند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نصرالله پریچهره سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی در حاشیه مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش کشور درباره زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی اظهار کرد: هیئت رئیسه جلسه گذاشت و بر اساس اساسنامه اواخر خرداد را زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی اعلام کرد. این زمان را به وزارت اعلام کردیم و وزارتخانه باید نظر نهایی را اعلام کند.

پریچهره افزود: بعد از تایید زمان توسط وزارت ورزش، دعوتنامه حضور در مجمع را به اعضای مجمع و کاندیداها اعلام می‌کنیم تا اقدامات خود را انجام دهند. البته باید فهرست کاندیداها را هم در اختیار اعضای مجمع قرار دهیم.

وی درباره کاندیداهای انتخابات گفت: در زمان نام نویسی از کاندیداها، ١٠ نفر برای ریاست نام نویسی کرده بودند که ملاک همان ثبت‌نام‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تضارب آراء در سیاست‌های ارزی طبیعی است
  • فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ این مهلت تمدید نخواهد شد
  • فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب
  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • برای برگزاری انتخابات منتظر تایید وزارت ورزش هستیم
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • پریچهره: منتظر اعلام وزارت برای تایید تاریخ انتخابات هستیم/ ١٠ نفر برای ریاست نام نویسی کرده‌اند
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است
  • سفر مهم بارزانی به تهران پس از ۳سال | جزئیات دیدارهای رییس اقلیم کردستان