Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@10:24:27 GMT

◄ مطالبه و نگرانی کارکنان رسمی تراورس چیست؟

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۰۸۲۲

◄ مطالبه و نگرانی کارکنان رسمی تراورس چیست؟

تین نیوز

تعدادی از کارکنان رسمی شرکت تراورس در ارتباط با وضعیت شغلی خود و سایر همکارانشان گفتند: جدا از حدود ۷ هزار کارگران خطوط ابنیه فنی، حدود ۳۰۰ نفر از کارکنان پرسنل رسمی راه آهن نیز در شرکت تراورس مشغول به کار هستند که بعد از بازگشت شرکت تراورس به بدنه دولت، همانند کارگران از وضعیت شغلی مشخصی برخوردار نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، آن‌ها با بیان اینکه در حال حاضر نگرانی ما نامشخص بودن وضعیت شرکت تراورس است که از حدود یکسال پیش از بخش خصوصی به شرکت راه آهن عودت داده شده است، افزوند: شنیده‌ایم سازمان برنامه بودجه با دادن ردیف و بودجه به کارکنان رسمی استخدامی دولت مخالفت می‌کند. درخواست ما بازگشت شرکت به بدنه دولت و راه آهن همانند قبل می‌باشد.

این کارکنان گفتند: سالهاست همکاران ما با تحصیلات دانشگاهی و تجربه بالا در شرکت‌های مختلف خصوصی مشغول کارند و بخش خصوصی با سوءاستفاده از تجربیات آن‌ها به سود‌های کلانی دست پیدا کرده‌اند.

آن‌ها با بیان اینکه ما خواستار مشخص شدن وضعیت شغلی خود در راه‌آهن هستیم، افزودند: ریشه اصلی مشکلات کارگران راه آهن حضور پیمانکاران مختلف در مجموعه راه‌آهن است. همه شرکت‌های طرف قرارداد با راه‌آهن باید کنار بروند تا همه کارگران به بدنه راه‌آهن متصل شوند.

این کارکنان با اشاره به اینکه بعد از گذشت حدود ۱۱ماه از صدور رای قطعی برگشت شرکت تراورس به راه‌آهن هنوز هیچ تغییری در وضعیت آنها ایجاد نشده است، افزودند: از مدیریت جدید راه آهن درخواست داریم شخصا به موضوع مشکلات کارگران و کارکنان شرکت تراورس ورود کرده و برای همیشه به مشکلات آن‌ها پایان دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شرکت تراورس تراورس شرکت تراورس شرکت تراورس راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است

عباس شیری درباره دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با کارگران، اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب امسال نیز مانند سال‌های دیگر همزمان با هفته کارگری افتخار دیدارشان را به جامعه کارگران دادند و نکات کلیدی و ارزنده‌ای را بیان کردند که باید اجرایی شود.

وی افزود: همان‌گونه که رهبری بیان کردند کارگران ستون تولید هستند؛ از این رو باید با رفع موانع تولید زمینه جهش تولید با مشارکت مردم و بخصوص نیروی کار فراهم شود.

این نماینده جامعه کارگری با اشاره به موضوع امنیت شغلی کارگران، گفت: امنیت شغلی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های جامعه کارگری است و باید زمینه‌های ایجاد امنیت شغلی در کشورمان بسترسازی شود؛ یکی از مهم‌ترین مشکلات کارگران حضور اتباع خارجی بدون مجوز است که باید ساماندهی آنها به شدت مورد توجه قرار گیرد.

شیری بیمه کارگران را یکی دیگر از مطالبه‌های کارگری عنوان کرد و گفت: رهبر انقلاب تاکید کردند که سیاست‌های کلی تامین اجتماعی که شامل کارگر و غیر کارگر می‌شود، مدت‌ها پیش ابلاغ شده منتها کارهایی که باید انجام شود، درست و کامل انجام نشده است؛ از این رو این موضوع باید از سوی متولیان امر پیگیری شود.

وی عنوان کرد: حدود نیم میلیون کارگر ساختمانی در صف دریافت بیمه هستند که متاسفانه نه‌تنها کاری برای آنها انجام نشده، بلکه بیمه ۴۰۰ هزار نفر دیگر در سال‌های گذشته قطع شده بود.

رئیس کانون انجمن‏‌های صنفی کارگران ساختمانی استان قم با بیان اینکه کارگران با جان و دل پای کار هستند، گفت: امسال حقوق کارگران به ۱۱ میلیون تومان می‌رسد هر چند این رقم پاسخگوی هزینه‌های جاری و معیشتی خانواده‌های کارگری نیست، اما همیشه پای کار بوده‌اند و در مقابل تحریم‌ها و مشکلات ایستادگی کردند.

شیری خاطر نشان کرد: برای ایجاد انگیزه و امید در بین کارگران نیاز است تا کارفرمایان و دستگاه‌هایی اجرایی آستین همت بالا بزنند و با قراردادن مزایا و سایر رفاهیات از مشکلات آنان بکاهند.

 هزاران نفر از کارگران سراسر کشور در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند و گفتند: حال خوب جامعه کارگری، حال ملت را هم خوب خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد
  • خیال کورتوا راحت است: لونین به خوبی جایم را پر کرده
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود