Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از دو ماه از استقرار دولت سیزدهم می‌گذرد. حالا یکی از برنامه‌های جدی دولت و مجلس ساخت چهار میلیون دستگاه خانه است. دولت می‌گوید با این اقدام قیمت مسکن ارزان می‌شود. اما فعالان این بازار می‌گوید بازار مسکن راکد شده است.

منصور غیبی، کارشناس بازار مسکن به تجارت‌نیوز می‌گوید: خرید و فروش خانه در تهران نه تنها متوقف نشده، بلکه در شرایط فعلی، خرید خانه‌‌های کوچک با قیمت زیر سه میلیارد تومان رونق گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کدام خانه‌ها تقاضا ندارد؟

غیبی به تجارت‌نیوز گفت: بازار مسکن راکد نیست. تقاضا برای خرید خانه‌های کوچک متراژ زیاد است اما خانه‌های بالاتر از سه میلیارد تقاضایی ندارد. هدف دولت با اجرای طرح جهش مسکن این است که بازار مسکن را دستوری به آرامش برساند اما با دستور قیمت مسکن ثابت نمی‌ماند.

او با اشاره به وضعیت بازار مسکن توضیح داد: دولت طرح‌ ساخت مسکن را در بوق و کرنا کرده این در حالی است که هنوز مشخصا اعلام نشده با کدام بودجه می‌خواهد برای مصرف‌کنندگان خانه بسازد.

دولت قصد دارد قیمت خانه را دستوری کنترل کند اما یکی از دغدغه‌های اصلی این است که با توجه به شرایط سیاسی کشور و کسری بودجه، نتواند به تعهداتش عمل کند.

چه کسی مسکن دولتی می‌خرد؟

غیبی توضیح داد: مسکنی که دولت وعده ساخت داده برای افراد نیازمند است. این افراد پول کافی برای خرید خانه ندارند. دولت به جای این شعارها بهتر است ابتدا افراد متقاضی و نیازمند مسکن را شناسایی کند و به آنها تسهیلات ارائه بدهد.

این کارشناس گفت: افرادی که سطح مالی متوسط و خوبی دارند به دنبال خرید پروژه‌های دولتی نیستند و بنابراین برای تبدیل خانه‌های خود شرایط فعلی را بهترین زمان برای خرید خانه می‌دانند.

در حالی که این کارشناس می‌گوید خرید و فروش خانه رونق گرفته که ایسنا در گزارشی اعلام کرده «بازار مسکن متاثر از ثبت‌نام برای طرح جهش تولید و تامین مسکن با تعمیق رکود مواجه شد و واسطه‌های ملکی هم از کاهش تا ۳۰ درصدی قراردادهای خرید و فروش نسبت به شهریورماه خبر می‌دهند.»

فعالان بازار در حالی از رکود در بازار مسکن خبر می‌دهند که در شهریور، رشد قیمت‌ها در بازار مسکن نزولی و حتی ۹ درصد منفی شد اما در شش ماهه نخست امسال، بازار مسکن دومین بازار سودآور بوده و حتی در بازه یک ساله گذشته، بیشترین بازدهی را ثبت کرده است./تجارت نیوز

منبع: فردا

کلیدواژه: مسکن دولتی بازار خانه های نقلی بازار مسکن خرید خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۰۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره خانه در شمال تهران چقدر آب می خورد ؟ اجاره نشینی خوش نشینی یعنی همین !

  به گزارش پارس نیوز روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: تازه‌‌‌ترین بررسی‌‌‌ها از بازار معاملات اجاره مسکن این دو منطقه نشان‌دهنده آن است که عمده مالکان واحدهای اجاره‌‌‌ای، در روزهای اخیر، فرمول ترکیبی رهن و اجاره ماهانه را به عنوان مدل انتخابی خود برای دریافت اجاره‌‌‌بها از مستاجر انتخاب کرده‌‌‌اند. البته نسبت فایل‌‌‌های رهن کامل نیز در این دو منطقه نسبت به کل فایل‌‌‌ها و همچنین سایر مناطق تهران همچنان بالاست.

 

 

بررسی‌‌‌ها در بازه متراژی ۸۰ تا ۱۶۰ مترمربع که به عنوان الگوی متراژی تقاضای مصرفی این دو منطقه انتخاب شده است، نشان می‌دهد میانگین اجاره‌‌‌بهای پیشنهادی ماهانه مسکن در این دو منطقه برای یک واحد مسکونی با متوسط مساحت ۱۲۴ مترمربع، بر اساس مشخصات فایل‌‌‌هایی که روز گذشته به بازار عرضه شد، رقمی حول و حوش ۲۸میلیون و۵۰۰هزار تومان به علاوه میانگین رهن یک میلیارد و ۳۰۰ تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی است.

بر این مبنا، متوسط مبلغ رهن کامل پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان در این دو منطقه لوکس پایتخت، برای واحدهای مصرفی، در مرز ۲۰ میلیون تومان قرار دارد. در جدول زیر مشخصات تازه‌‌‌ترین فایل‌‌‌های عرضه‌شده به بازار مسکن دو منطقه ۱ و۳ تهران در محله‌‌‌های منتخب و در بازه متراژی ۸۰ تا ۱۶۰ مترمربع درج شده است.

دیگر خبرها

  • خانه‌های منطقه ۲۲ تهران چند؟
  • اجاره خانه در شمال تهران چقدر آب می خورد ؟ اجاره نشینی خوش نشینی یعنی همین !
  • جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!
  • جهش قیمت مسکن در تهران / یک متر خانه ۸۱۶.۳ میلیون تومان!
  • خرید و فروش مسکن به سامانه «خودنویس» افزوده می‌شود+ فیلم
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟