Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@07:45:52 GMT

ثبت سفارش برنج آزاد شد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۱۱۲۸

ثبت سفارش برنج آزاد شد

معاون وزیر صمت از لغو ممنوعیت ثبت سفارش و واردات فصلی برنج از ابتدای آبان ماه خبر داد.

به گزارش مشرق، عباس تابش اظهار کرد: با توجه به ضرورت تامین نیاز کشور و تنظیم بازار آن و طی هماهنگی‌های انجام شده، ثبت سفارش برنج شروع شد و در این ارتباط واردکنندگان می‌توانند اقدام کنند.

وی با اشاره به وضعیت واردات و ترخیص برنج در گمرک و بنادر کشور، گفت: با توجه به ممنوعیت ثبت سفارش و واردات برنج در فصل برداشت با هدف حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان برنج داخلی و نظر به فرایند ثبت سفارش و خرید، حمل و ترخیص برنج جهت تنظیم بازار بیش از یک ماه  طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول افزود: با توجه به اینکه در این شرایط حساس کشور و کمبود منابع آبی و از طرفی ضرورت تامین امنیت غذایی کشور از اهم موضوعات مطروحه در دولت است،   با رویکرد حمایت از مصرف کننده پیرو هماهنگی‌های انجام شده، مقرر شد ثبت سفارش کالای مذکور طی هفته جاری با هدف تامین مکفی کالا و تنظیم بازار این محصول شروع شود.

دوره ممنوعیت فصلی برنج از ابتدای مردادماه آغاز شده و تا آبان‌ماه ادامه دارد. در ماه‌های اخیر جدال بر سر کاهش دوره ممنوعیت فصلی واردات برنج بین دستگاه‌های مختلف و واردکنندگان در جریان بود. اخیرا مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به خشکسالی ۵۰ سال گذشته و آسیب جدی آن به کشت‌های مختلف کشاورزی از جمله برنج، از کاهش حدود ۱۸ تا ۱۹ درصدی تولید برنج داخلی خبر داده و همین موضوع را عامل افزایش قیمت برنج داخلی عنوان کرده بود. پیش از این هم اواخر خرداد ماه دبیر انجمن واردکنندگان برنج از ذخیره کم برنج خارجی خبر داده بود و چند بار خواستار کاهش زمان دوره ممنوعیت فصلی واردات برنج شد.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان واردات برنج عباس تابش ثبت سفارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

در پی بارش باران اردیبهشتی در رفسنجان، رودخانه گیودری که از مرکز شهر عبور می‌کند، جاری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، در ادامه تصاویری از جاری شدن رودخانه فصلی در شهر رفسنجان را ببینید:

کد خبر 747975

دیگر خبرها

  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • واردات چای از کشور سریلانکا
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود