Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- عضو دفتر سیاسی در حزب ملی الامه تاکید کرد: کودتای عبدالفتاح البرهان و نظامیان حامی او با حمایت مصر و امارات صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از تلویزیون المیادین، عضو دفتر سیاسی در حزب ملی الامه تاکید کرد: کودتای عبدالفتاح البرهان و نظامیان حامی او با حمایت مصر و امارات صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 محمد مرکز خریف در گفتگو با این شبکه تلویزیونی و در پاسخ مجری که پرسید: «اظهارات عبدالفتاح البرهان را که با اعلام منحل شدن شورای حاکمیت و دولت سودان و برگزاری انتخابات در ژوئیه 2023 پس از برکناری حاکمان ایالت‌ها همراه بود چگونه تحلیل می‌کنید؟» گفت: مردم سودان همینک به خیابان‌ها آمده اند و این کودتا را محکوم می‌کنند. این کودتا چیز عجیبی نبود. عبدالفتاح البرهان خود در نظام سابق حضور داشت و او به دنبال فرصتی برای این کودتا بود. از این رو، او هیچگاه به فکر انتقال قدرت نبوده است او شریک واقعی نبود بلکه او دولت سابق را محکوم کرد. گروه‌های مسلح هم همراه او در این کودتا فعالیت می‌کنند. اما حزب الامه و همه ملت سودان هم اکنون در خیابان‌ها هستند و این کودتا را محکوم می‌کنند.
مجری شبکه المیادین در ادامه سئوال کرد: «شما می‌گویید این کودتا چیز عجیبی نبود پس چرا فعالیت‌هایی برای شکست این کودتا وجود نداشته است؟» وی پاسخ داد: تحصن در برابر کاخ ریاست جمهوری زمینه سازی برای این کودتا بود و این کودتا شفاف و روشن و واضح بود ملت سودان با حاکمیت، رفتاری مدنی و مسالمت آمیز دارد و نظر خود را به عبدالفتاح البرهان قبل از اینکه بیانیه خود را قرائت کند ارائه داده بود. بیانیه ملت سودان در 21 اکتبر بود. بیانیه ملت سودان رفتار اوست. اگر البرهان و نظامیان اطراف او از عبرت‌ها و درس‌ها می‌آموختند پیام ملت سودان را دریافت می‌کردند. ملت سودان هر کس را که به دنبال کودتا باشد محکوم می‌کند؛ حامی البرهان برخی کشور‌های بیگانه بودند که باعث شدند عبدالفتاح البرهان در این کودتا تشویق شود. این کشور‌ها برای همه روشن و واضح هستند البرهان دو روز پیش در قاهره بود امارات نیز از او حمایت می‌کند. اما این کشور‌ها مخفیانه از این کودتا حمایت می‌کنند. ملت سودان دولتی غیرنظامی می‌خواهد و ضد این محور‌ها و کودتای نظامی است؛ بنابراین مصر و امارات به طور مستقیم از این کودتا حمایت کردند البرهان اگر چراغ سبز این کشور‌ها نبود دست به این کودتا نمی‌زد.
مجری المیادین در ادامه سئوال کرد: «چرا کشور‌های خارجی این زمان کنونی را برای تشویق البرهان به کودتا انتخاب کردند؟» محمد مرکز خریف پاسخ داد: دلایل متعددی وجود دارد که این کشور‌های بیگانه چراغ سبز به کودتا و البرهان نشان دادند. این کودتا نیاز به برنامه ریزی و ... داشت و شرایط اینک برای کودتا علیه ملت سودان مناسب تشخیص داده شد؛ زیرا ملت سودان در شرایط بد معیشتی قرار دارند این کشور‌ها در از بین بردن اقتصاد سودان نیز دست داشتند به طوری که ملت سودان در همه شرایط زندگی در تنگنا قرار گرفت، تا ملت سودان تسلیم شود. اما ملت سودان همینک در خیابان‌ها ضد کودتا فعالیت می‌کند؛ بنابراین تصوری که البرهان و نظامیان اطراف او از ملت سودان دارند با واقعیت تفاوت دارد.
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مصر امارات سودان عبدالفتاح البرهان البرهان و نظامیان مصر و امارات کشور ها ملت سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنزین در امارات گران می‌شود

کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد، در حالی که گازوئیل ارزان تر خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی روز سه شنبه اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد در حالی که گازوئیل ارزان تر خواهد شد.

قیمت‌ها در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل پس از کاهش در ماه‌های نوامبر، دسامبر و ژانویه افزایش یافت که منعکس کننده روند بازار جهانی نفت بود.

بر اساس این گزارش، امارات در سال 2015 قیمت سوخت را آزاد کرد تا به آن اجازه دهد مطابق با بازار حرکت کند. در سال 2020، پس از شروع همه‌گیری کووید-19، مقامات این کشور قیمت‌ها را ثابت کردند و سپس در مارس 2021 این محدودیت برداشته شد.

قیمت نفت در هفته‌های اخیر بی‌ثبات بوده است چرا که نگرانی‌ها در مورد تنش‌های نظامی در خارومیانه نسبت به ترس از کند شدن تقاضا در شرایط افزایش تورم، بیشتر بوده است.

شاخص برنت، معیار دو سوم نفت جهان، در ساعت 11:09 صبح روز سه شنبه به وقت امارات با 0.06 درصد کاهش به 88.35 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت هفته گذشته به دلیل کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا و تداوم نگرانی‌ها درباره عرضه خاورمیانه افزایش هفتگی را ثبت کرد.

قیمت نفت خام در سال جاری حدود 15 درصد افزایش یافته است که بخشی از آن به دلیل کاهش تولید توسط گروه تولیدکنندگان اوپک پلاس بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا در استقلال کودتا به پا شد؟ / دست رد به سینه پرسپولیس!
  • کودتای ۵۰ میلیاردی در استقلال | دلیل برکناری خطیر از مدیرعاملی مشخص شد
  • کودتا در استقلال برای ۵۰ میلیارد تومان؟
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • ردپای یحیی در آخرین صفرصفر تراکتور استقلال در تبریز
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • ردپای مرد طلبکار در آدم‌ربایی میلیاردی
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات